Clomid???

Hallo allemaal,



Ik moet even mijn verhaal kwijt poeh…



Ik weet sinds mijn 16e dat ik pco heb, we zijn nu inmiddels 1 jaar bezig om zwanger te worden. Sinds september bezig met clomid maar nog steeds geen ongi gehad, begonnen met 50 mg daarna 100 mg en

Afgelopen maand 150mg geslikt en had de 25e ongi moeten worden, Ik he nu erg veel last van hoofdpijn, misselijk, pijn links in onderbuik en rug, en slaap heel slecht.

Herken iemand deze symptomen? en kan iemand mij vertellen wanneer ik het beste een test kan doen?



Groetjes Heleen

lieve heleen



ik heb 10 maal clomid geslikt(150 mg) , wat voor cyclus heb je anders? met pco is dit wat moeilijk vast te stellen he (ik heb ook pco)

krijg je wel follikelmetingen? en pregnyl of alleen clomid?

Lieve Roos,



Ik heb vanaf mijn 16e al geen spontane eisprong gehad, ben toen aan de pil gegaan.

Ik heb mijn cyclus dagen nu uitgeteld aan de hand van ongi op primolut, ik heb de 3e tot de 7e dag van ongi clomid geslikt daarna moest ik volgens de arts na 28 tot 35 dagen ongi worden als reactie op de clomid, dit is nog niet 1 keer gebeurd. Maar voel me nu mega rot!



Ik gebruik alleen clomid! Wat gebruik jij op het moment aan medicijnen?

heb jij wel altijd een ongi gehad op clomid? en herken je mijn symptomen?

follikelmetingen heb ik niet gehad die kreeg ik pas als ik voor de eerste keer een reactie had op clomid dan moest ik de volgende maand komen!

hmm wat raar zeg dat je niet ongesteld word welke ccylcusdag zit je nu? dan zou je er een testje tegen aan kunnen gooien :pray:



ik kreeg elke maand een fm en werd daarna keurig ongesteld helaas ben er 1 maal zwanger door geraakt wat helaas een miskraam is geworden :cry:



ik gebruik nu puregon is een injectie werkt hetzelfde als clomid geeft alleen wat sneller resultaat en minder bijwerkingen ik had heel veel last van bijwerkingen van de clomid



als je vragen hebt stel ze gerust!

Ik zit nu op dag 32 van de cyclus! Denk dat ik dan al een test kan doen? testen kan het beste s’morgens toch?



Over die puregon heeft mijn arts het vorige keer al gehad, als ik nu niet zal reageren op clomid moest ik daar mee gaan starten!

Balen joh dat dat een miskraam werd hoe lang ben je nu met puregon bezig? moet je dat ook een bepaald aantal dagen doen in je cyclus?



Word jij er ook zo onzeker van? en had je ook de symptomen die ik heb?

als de arts zegt na 35 dagen kan je ongesteld worden had ik gewacht met testen na het weekend en idd ochtends is wel het beste



ik heb nu 3 maal puregon gebruikt en je gebruikt het van dag 3 tot je follikel groot genoeg is want met puregon krijg je altijd fm dus meestal spuit je een dag of 6 maar is prima te doen hoor!

de eerste keer moet je over een drempel heen om jezelf te prikken maar het went al snel!



ik had heel veel bijwerkingen: haarverlies heel veel :cry: , pukkels(die ik nooit heb) dof pofferig gzicht niet kunnen slapen,piekeren,enorm emotioneel,opvliegers en ga zo maar door

ik was zo blij dat ik met puregon mocht beginnen want heb nu helemaal geen bijwerkingen! ik zit nu in de wachtweken dus erg spannend allemaal

Ja arts gaf aan tussen 28 en 35 dagen dus ga ik maar wachten tot maandag!!



Ja ik herken die bijwerkingen heel erg vooral het emotionele!

Spannend joh ik hoop voor je dat je zwanger word, wachten duurt zo lang…

laat je maandag weten hoe het is gegaan? succes met testen ik duim voor je :thumbup:



ja wachten duurt erg lang ik heb al jaren een kinderwens en sinds 2007 gestopt dus al dik 2 jaar :frowning:

Ja ik laat het weten ik hoop het zo!!!



Ja is echt heel erg lang kan ik moet goed voorstellen, Laat jij het ook weten we duimen voor elkaar :wink:

@Heleen23 wrote:

Ja ik laat het weten ik hoop het zo!!!



Ja is echt heel erg lang kan ik moet goed voorstellen, Laat jij het ook weten we duimen voor elkaar :wink:
doen we!!!

Helaas mijn test was negatief, volgende week maandag naar het ziekenhuis en dan starten met puregon! Hoe is het met jou roosje?

jammer meis :hug: moet je nu ongesteld worden of met primolut?

wel spannend aan de puregon krijg je volgende week de prikinstructie?

stelt niet veel voor hoor!



het gaat hier wel goed me eerste wachtweek is weer voorbij dus wel erg spannend weer :dance:

Ik heb geen idee, gyn. had gezegd als er geen reactie komt op clomid, dan moet je terugkomen en krijg je uitleg over de puregon, dus dan zal ik volg week wel prikinstructie krijgen! afwachten maar weer!



Hoe lang moet je nu nog wachten? word er bij puregon ook uitgegaan van een cyclus van 28 dagen?

oke dus dat is nog afwachten er word meestal van 28 dagen uit gegaan maar goed het is maar net hoe het bij je aan slaat en hoeland je cyclus is



ik moet nog een week officieel wachten tot ik kan teste maar tot nu toe word ik het steeds eerder dus wel spannend

Spannend zeg!!hopen dat het nu raak is!



Ik heb gisteren vreselijke buikpijn gehad, ziekenhuis gebeld en die gaven aan dat het cystes waren in mijn eierstok die zaten te duwen, er is geen echo gemaakt is dat niet een beetje gek?

Vanmorgen zag ik dat ik een heel klein beetje bloed ben verloren nog niet eens een druppel zo weinig!

dat vind ik wel heel raar!

ik heb ook een cyste gehad en moest wel degelijk een paar keer komen om te kijken of de cyste weg was!



je mag ook niet eerder beginnnen met clomid of puregon dan dat de cyste weg is



zou er op blijven staan dat je een echo wilt!

Ga ik ook zeker doen ik moet maandag terug, en ik wil gewoon dat hij een echo maakt!!! Pijn is nu wel wat minder maar is er nog steeds en ik heb ook bere veel hoofdpijn!

je hebt groot gelijk meis! :hug:

dank je wel voor je meeleven, kan ik wel gebruiken op het moment :slight_smile:

:hug: :hug: :hug: