Clomid, Pregnyl en IUI

Wij beginnen vandaag met het slikken van Clomid voor de eerste IUI poging. Ik moet 100gr. Clomid slikken en voor de eisprong 1x Pregnyl (5000i.E.) spuiten.

Is dit een normale dosering c.q. gang van zaken? Hoe ging het bij jullie?

ik heb nog nooit iui gehad maar ik slikte 150 mg clomid en ook 5000 pregnyl die krijg ik nu nog steeds maar ipv clomid spuit ik nu puregon

succes met je iui!

Hoi Pinkie,

De dosis Clomid is afhankelijk van waar jij het beste op reageert. Heb je al eerder Clomid gehad? En het is inderdaad gebruikelijk om Pregnyl te spuiten om de eisprong op te wekken. Op die manier kunnen ze precies de inseminatie rond het tijdstip van de eisprong plannen. Ben je al met de Clomid begonnen, of moet je wachten tot de volgende ronde?

Hierboven staat ook een IUI-topic. Als je zin hebt om mee te kletsen, dan ben je van harte welkom! Daar schrijven meer meiden mee die met IUI bezig zijn. Ik klets er zelf ook nog steeds mee.

Groetjes,

Jippie

Dit is de eerste keer. Ik heb vanmiddag de eerste tabletten genomen. Het ligt natuurlijk aan de situatie, mijn gyn zei dat het alleen medicijnen (clomid en pregnyl) niets toevoegen aan mijn natuurlijke kansen. Vandaar dat we ook gelijk beginnen met IUI.