Clomid en regelmatige cyclus

Hoi!!



Misschien een rare vraag hoor maar ik lees hier en daar verhalen over dat meiden Clomid krijgen om een eisprong te bewerkstelligen.

Nu heb ik zelf volgens mijn templijsten elke maand een eisprong gehad. Zie dat omdat ik altijd verhoging in temp heb. Ook heb ik een vrij regelmatige cyclus vind ik.

Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of een medicijn als Clomid dan nut zou kunnen hebben bij mij. Ik dacht namelijk dat je CLomid alleen kreeg als je geen of zelden een eisprong hebt. Of is het ook nog ergens anders voor??



Ik vraag dit omdat ik op het punt sta om naar de HA te gaan. Ik ben een beetje info aan het verzamelen. We zijn 11 maanden bezig en we zijn beiden over de 30.



Alvast bedankt!!

Hoi Pearl,



het is inderdaad vooral vanwege het niet krijgen van een eisprong verder heeft het ook geen functie. Of je zou bv wel een eisprong krijgen maar je luteale fase (tijd tussen eisprong en menstruatie) is korter dan 10 dagen. Dan willen ze ook nog wel eens Clomid voorschrijven om dat te verlengen.

Verder denk ik dat je huisarts dan ook weinig kan betekenen en je ws dan ook redelijk snel een doorverwijzing zal meegeven voor een gyneacoloog.



Heel veel succes!

Dank je!!

We gaan er nog 1 ronde voor en dan gaan we echt een afspraak maken bij de HA. Ik las zoveel verhalen over die Clomid dat ik gewoon benieuwd was of dit op mij van toepassing zou kunnen zijn. Echter zit er tussen mijn eisprong en de NOD meestal zo’n 16 dagen dus hier zou het niet aan kunnen liggen en zou ik dus ook geen CLomid nodig hebben.

Lijkt me niet nee maar ik ben natuurlijk geen arts en weet niet of er nog meer ‘voordelen’ aan Clomid zouden kunnen zitten.

Denk zelf alleen eerder dat ze eerst bezig gaan met dingen uitsluiten ipv uitproberen.

Hopelijk is het niet nodig en wordt de laatste ronde van ‘proberen’ :thumbup: