claimgedrag

wat doen jullie bij claimgedrag? als ik er niet ben kan tl zich prima vermaken maar als ik er ben wil ze alleen maar bij mij zitten.



ik mag dan dus niets doen, eten koken e.d. laat ze me niet doen, ze gaat dan huilen/krijsen.



pff negeren heeft dus geen zin want ze gaat net zolang door tot ik haar pak…



ook wil ze momenteel niets van mijn vriend weten…

Hier hetzelfde liedje elke dag.

Nu wil hij meestal wel bij mijn vriend wat drinken als ik aan het koken ben ofzo.

Maar het naar bed brengen is ook zo een onwijs drama geworden.

Ik mag zijn kamer gewoon niet uit, want dan zet hij het op een schreeuwen tot overgeven aan toe !



Ik weet niet wat je eraan kan, ik hoop dat het maar een fase is die vanzelf over gaat.

tja doordat je haar pakt blijft ze gillen. zij gilt, jij pakt haar. ik zou dus zeggen afleiden of consequent zijn en negeren en dus niet toegeven. is zeker even door de zure appel heen bijten maar je krijgt er voor beide rust terug.

Negeren werkt niet want het is gewoon een fase. De mama-fase :wink: Wij hebben er juist gewoon aan toe gegeven en het ging hier vrij snel over. Je hoeft natuurlijk niet overal in mee te gaan (bijv. persé willen dat jij haar op bed brengt terwijl dat niet kan oid) maar ik zou haar niet op de grond laten krijsen omdat jij haar persé niet op wilt pakken, daar schiet niemand wat mee op. :think:

heir idd negeren geprobeerd, maar … dan stopt ze echt neit. Afleiden helpt een paar seconden maar daarna niet meer. naar bed brengen is hier geen probleem, maar zodra ze me ziet gewoon alleen maar bij mij willen hangen/zitten enzo…

Als mijn jongens die fase hadden dan deed (of doe) ik ze gewoon even lekker in de draagdoek op m’n rug. Zitten ze toch bij mij en ik kan gewoon m’n ding doen, iedereen blij.

Jade heeft het heel sterk… maar als een ander haar afleid met iets wat zij echt leuk vind dan wil dat wel eens lukken, maar als er niemand anders in de buurt is wordt het negeren…



maar als negeren niet werkt, dan zet ik haar apart… laat haar gillen (max. 1 min) daarna zeg ik:“ben je klaar?” bij ja dan een knuf en dan gaat ze weer lekker spelen… bij nee, dan moet ze nog even apart blijven zitten…

dat is voor haar wat het beste werkt… dit is natuurlijk niet gelijk wat we doen he… dit is als al het andere niet werkt…

maar soms heeft ze dat gewoon even nodig ofzo, ook al ze gewoon boos is of drift heeft… als ze dan apart is komt ze toch rust en tot zichzelf, waardoor ze weer lekker mee kan doen… heel grappig om te zien dat ze het zelf ook door heeft… laatst zei ze zelf :“kaarrr” ( = klaar)



het is echt per kind verschillend… sommige hebben er meer baat bij om dan maar zoveel mogelijk bij mama te blijven…

anderen hebben gewoon even een time-out nodig…

bij ons werkt het negeren dus wel en dan is het ook na 5 minuten gedaan.