cito kleuters

Op de school van Benito zijn de uitslagen bekend gemaakt van de cito en ons mannetje is de beste van de klas :dance: :dance: hij had een cijfer 8,4,ik ben zo trots op hem :dance: :clap:

:clap: :clap: :clap: :clap:

Proficiat!

Overigens iets heel anders: wel heel vroeg dat kinderen al worden beoordeeld in punten, jeetje. Ik ben dat niet gewend. Zelf is het bij onze school zo dat er nooit met elkaar over punten wordt gesproken, is ook helemaal niet belangrijk, toch? Kinderen die minder kunnen meekomen, worden anders echt al gepest, zelfs in groep 2. En dat vind ik echt jammer hoor.

Hier worden zwakkere kinderen echt niet gepest hoor. Iedereen werkt hier op eigen nivo, dus alle kinderen zien wie er snel is en wie achterloopt. Dat is echter geen reden om een ander te pesten. :shock: Komen dat soort dingen echt voor??? :shifty:

Heb eignelijk nooit van gehoord dat er cijfers worden gehangen aan cito toetsen. Hier alleen onderverdeling in ABCDE en de uitslagen worden tijdens de 10min gesprekken met ouders gesproken , maar verder geen uitspraken over hoogste of laagste score.

Maar altijd fijn om te horen dat je kindje het goed doet op school.

Hier horen we echt alleen met het rapportgesprek hoe de scores waren en niet eens hoe de citotoets precies gaat. Van andere kinderen horen we dus niets.

Neemt niet weg dat ik het heel knap van je ventje vind hoor! :clap:

Juf zei tegen mijn man “zal ik je eens blij maken?”

Ja uiteraard,nou en toen kwam ze met het verhaal van die cito,bla bla,mijn man had zoiets van oke dan… nu al?

En toen vertelde ze ook dat a b c d verhaal en toen kwam ze met een letter,legde uit dat de a het hoogst is en gelijk staat aan een 9 - 10 en dat Benito een 8.4 had en dus een B.

Ben er zelf niet bij geweest ,ben alleen blij dat hij het goed doet op deze school.

:mrgreen:

Dat is ook super :clap:

Wat goed! :dance:

Knap zeg…!!! :clap:

Vreemde gang van zaken…

Je kunt aan Cito géén cijfers koppelen,da’s eigen interpretatie van de juf !

Maar lekker dat ie het zo goed heeft gedaan :slight_smile: !

Kan me voorstellen dat je trots bent dat ie het goed doet.

Is Cito niet overal hetzelfde? Bij ons krijgen ze als uitslag A, B enz.

Vreemde gang van zaken................
Je kunt aan Cito géén cijfers koppelen,da's eigen interpretatie van de juf !

Denk dat ze hiermee duidelijk heeft willen maken hoe je die a,b,c moet zien,vind het zeker geen vreemde gang van zaken daar ik als ouder niks kan met een A of een B.

Toch wel met een duidelijke uitleg erbij hoe a,b,c,d en e tot stand gekomen zijn. Ik denk dat het juist niet de bedoeling is er een cijfer aan te koppelen.

Maar fijn dat het zo goed gaat.

Ben het er wel een beetje mee eens eigenlijk… Cito is juist niet bedoeld om een cijfer aan te koppelen. Het laat meer zien of het kind landelijk gezien gemiddeld, onder het gemiddelde of boven gemiddeld scoort. Natuurlijk is het heerlijk dat dat boven gemiddeld is, maar echt interessant wordt straks de groei in de grafiek :wink:

(overigens hecht ik persoonlijk zeker bij kleuters niet zo heel veel waarde aan de Cito, het is een signaal maar niet echt meer dan dat :wink: )

Ik had nog nooit gehoord van een cito bij peuters/kleuters . Het doet mij alleen goed dat hij het zo goed doet op school,dat wilde ik delen meer niet.

Als de juf mij alleen had gezegd dat het meer dan goed gaat dan was dat voor mij voldoende geweest.

fijn dat hij het zo goed doet!

En nu ben ik heel blond… hoe ziet een cito voor kleuters eruit??

natas

http://www.cito.nl/pend/po_lovs/po/eind_fr_tvk.htm

daar kan je een demo aanklikken van taal voor kleuters!