cito kleuters

dat kan natuurlijk ook nog ja.

maar dan denk ik van; als nu blijkt dat een kind groep 2 niet trekt/kan bijhouden, waarom niet met bv. kerst terug naar groep 1?

is niet handig natuurlijk, zijn al allemaal nieuwe kids bij, bedenk ik me nu zelf al hahaha



maar maakt het uit dan, of een kind groep 1 of 2 twee keer doet?



heb net een artikel gelezen dat ouders vaak te voorzichtig zijn in het geval van twijfel,…

Ja precies…die voorzichtigheid is er ook vaak wel bij de leerkracht. :wink:

En kleuters zijn nog zo in ontwikkeling… Ons standpunt (in overleg met de ouders uiteraard) is ook meestal wel dat bij twijfel een kind naar groep twee gaat. In de meeste gevallen kunnen kinderen beter in groep twee een jaartje blijven.



In het basisonderwijs mag een kind in principe maar één keer doubleren. Vandaar.

Ik weet alleen niet of dat ook geldt voor jonge leerlingen… :think:

maar 1 keer doubleren?

wat voor reden heeft dat?

als een kind voor de tweede keer blijft zitten moet het dus naar een andere school toe?

Das officieel wel zo, in ieder geval vroeger…

want,…

ben nu gewoon aagje hoor

Zal ik je vertellen dat ik dat niet weet? :doh: :silenced:

dat mag hahah

je bent ook niet de alwetende storthoop he :mrgreen:

ben allang blij dat je me al zo veel kunt en wilt vertellen !!! :-*

Je kunt het vast wel ergens terugvinden op Internet, en anders ga ik er wel even voor je achteraan als je dat wilt…?

dit heb ik net gevonden;





Vraag:



Is het zo dat als een kleuter een extra jaar kleutert je de rest van de basisschool niet meer kan doubleren?




Antwoord:

Het is niet vanzelfsprekend dat een kind dat een jaar extra in een kleutergroep blijft, daarna niet meer kan doubleren. Het verlenging van de kleuterperiode heeft te maken met de ontwikkeling van het kind. Bepaalde vaardigheden zijn waarschijnlijk nog niet of niet voldoende aanwezig om bijv te leren, enz.

Er zijn overigens gevallen bekend dat kinderen na een extra kleuterperiode in de loop van de schooljaren nog eens een keer doubleren..


bron;
http://www.schoolknip.nl/

Wat voor iemand is dit die dit antwoord geeft? Iemand van het ministerie of uit het onderwijs of zo? Ik vind het een beetje een vaag antwoord, ik had het zelf kunnen geven… :lol: :lol:

Vraag:



Heb je als ouders recht op inzage in het dossier van je kind en heb je recht op een afschrift ervan?




Antwoord:

Een ouder heeft recht van inzage in het leerling-dossier van zijn eigen kind. Het dossier is echter eigendom van de school. Zij kunnen beslissen of de ouder de gegevens mag kopiëren.
Er is een wet op de privacy en deze zou men eens moeten bekijken. Op grond van deze wet zou de school zijn recht kunnen ontlenen om dossiers niet te laten kopiëren door ouders.

is idd vanuit onderwijs ja hahha

http://www.prikpagina.nl/read.php?f=8&i=19833&t=19833



hier een hele discussie over doubleren, 1 oktober grens ed.

is wel leuk om te zien (zitten ook wat domme opm. tussen hoor )



http://www.prikpagina.nl/read.php?f=8&i=19965&t=19965

Wat denk jij nou? Dat ik thuis nog over het onderwijs ga zitten praten? :wink: :wink: :lol: :lol:

hahahahaha

nee dat zou erg zijn hihi

Wel leuk dat je die links hebt opgezocht hoor :-* …Misschien dat anderen er nog wat aan hebben…

vooral voor mezelf he hahah



prikpagina kijk ik trouwens wel vaker naar, maar meestal die van de kinderopvang

11 en 12 juli 10 minuten gesprekken.

nog 3 weken wachten dus

Jeetje mina wat laat zeg!

zomervakantie begint hier 22 juli he,…