In de bijsluiter van cinababy staat dat je een half uur voor of na de voeding de druppeltjes moet geven.
Ik weet niet, maar mijn schatje slaapt een half uur voor de voeding (en aangezien ik bv geef, weet ik nooit wanneer ze om die voeding vraagt )
En een half uur na de voeding slaapt ze over het algemeen.
Ze heeft nu 2 dagen in de avond krampjes gehad, maar om die cinababy zijn werk te laten doen moet je het 6 keer per dag geven.
Wanneer en hoe vaak geven jullie cinababy en werkt dit dan voldoende?
Je kunt het ook geven als de baby slaapt.
Dat deden wij in het begin ook wel bij Annemieke. Gewoon de mond een beetje open doen, druppeltjes erin en klaar!
Ze kreeg vaak de maximale hoeveelheid en we hadden zeker het idee dat het werkte.
Groetjes,
Heleen
thx voor de tip, ik had er zelf ook aan zitten denken, maar was bang dat ik haar dan wakker zou maken.
Net toch maar geprobeerd half uurtje na de voeding, ze sliep net en jawel hoor ze werd weer wakker, kon ik weer opnieuw beginnen haar in slaap te krijgen :?
Rotflesjes ook altijd, heb met die vit k en d ook altijd ruzie dat het een eeuwigheid duurt voor die eerste druppel eens valt…
Maar goed als het helpt is het de moeite om het te proberen, niet dat ze nu vergaat van de krampjes, denk dat we niet mogen klagen en andere kindjes het misschien wel 1000 maal erger hebben, maar vind het toch zielig, als we die beetje krampjes die ze heeft wat kunnen verzachten ben ik toch heel blij.
Dat is jammer dat ze wakker werd
't Is inderdaad een hoop gedoe met zo’n flesje. Als je trouwens goed kijkt, zie je bij de opening dat je hem op een bepaalde manier moet houden. Dan komen de druppels er beter uit. Kwam ook pas later achter…
Groetjes,
Heleen
ik gaf de cinababy altijd voor de voeding…
en idd beetje t kinnetje omlaag duwen dan gaat t mondje vanzelf open en dan de druppels erin laten lopen.ging prima hier
:-*
Bij mij heeft het niets geholpen…toen over gestapt op Sap-Simplex, en heb er een ander kind door gekregen…
succes!
Hier leek het goed te werken met onze oudste dochter en met onze kleine meid nu ook weer. Ik doe de druppels op een plastic lepeltje en dan pas in haar mondje. Werkt prima (ook als ze slaapt)!
Wij gaven de cinababy gelijk met de fles. Want bij ons sliep ze ook ervoor en direct erna. Wij hebben de onderhoudsdosering aangehouden van 3xdd 3 druppels.
Misschien dat je bij de wisseling van de borst de druppeltjes kan geven. Tis maar een idee!
Succes en sterkte!
werkt hier toch wel redelijk goed, half uurtje naderhand. Moet dan alleen kijken of ze wel echt slaapt, als ze net slaapt tja dan maak ik haar wel weer wakker natuurlijk.
Lijkt verder ook goed te helpen. Ze had niet megaveel last van krampjes hoor, maar gister heb ik ze helemaal niet meer gezien dus wrs is ze nu pijnvrij, das me toch veel waard :dance:
Bas kreeg de cinababy vaak meteen na de voeding en dat hielp prima. Bij Sanne werkt het totaal niet.
Hoi,
Bij mijn dochtertje werkt de cinababy ook niet.
Ik gebruikte venkeldruppels van daro.
Die kan je zo door de fles doen of in het mondje hoeft dus niet een half uur voor of na de voeding.
Bij mijn dochtertje werkte dat prima!