churros vraagje

Ik ben net naar de kermis geweest en heb churros op. Heeeeerlijk. Ik wil ze zelf gaan maken en de recepten zien er erg makkelijk uit. Ik vraag me alleen af of ik ze in de frietpan kan bakken (met vet waar ik normaal friet en snacks mee bak) of moet ik het in een andere pan doen? Iemand ervaring mee?

Ik zou het vet vervangen voordat je de churros bakt. Anders gaat het een beetje naar je hartige snacks smaken.

@Nefarious wrote:

Ik zou het vet vervangen voordat je de churros bakt. Anders gaat het een beetje naar je hartige snacks smaken.




ja maar moet ik het dan na de churros ook weer vervangen? het is namelijk een hele andere smaak dan friet en snacks.

je kunt ook (vaak op rommelmarkten) zo’n ouderwetse zwarte frituurpan kopen die je op het fornuis gebruikt.



Zo een gebruikte ik vaak voor dat spul.

@sensje wrote:

@Nefarious wrote:
Ik zou het vet vervangen voordat je de churros bakt. Anders gaat het een beetje naar je hartige snacks smaken.




ja maar moet ik het dan na de churros ook weer vervangen? het is namelijk een hele andere smaak dan friet en snacks.




Churros zijn niet groot. Een goede hapjes pan met dikke bodem, of zoals Lydia zegt een frituurpan voor op het gasfornuis zou ook kunnen. Na gebruik het vet af laten koelen en terug gieten in de fles.

nu heb ik zin in churros :evil:

Bedankt…



:smiley:

@lydia wrote:

nu heb ik zin in churros :evil:

Bedankt…



:smiley:




sorry

@sensje wrote:

@lydia wrote:
nu heb ik zin in churros :evil:

Bedankt…



:smiley:




sorry




eindhoven ligt ook zo dichtbij :roll:

Ik neem nog maar een tomaat :angel:

de blokker verkoopt die pannen nog steeds hoor

ik hunker weer naar zo’n pan, lekker makkelijk schoon te maken



maar uhh wat is churros? :oops: :mrgreen:

Dit zijn churros :drool: :drool: :drool: gefrituurde kronkels van zoet deeg uit Spanje

Had er ook nog nooit van gehoord… Zal m’n schoonouders zaterdag 's vragen, die gaan al jaren naar Spanje en komen zat. weer terug :mrgreen:

Hoe maak je zoiets? Heb zo’n idee dat wij dat hier ook wel lusten :drool:

Kwam net een recept voor churros tegen, vandaar dat ik aan dit topic moest denken… Hieris een recept op de site van de ah. Geen idee of’t een goed recept is overigens :wink:

ohhh Sensje ik wil NUUUUUU ook churros hebben :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:



Het is zooooo lekker, gelukkig dat zaterdag hier de kermis begint dus hup meteen wat gaan halen dan hahahaha



Helaas heb ik niet een recept ervan…

ik en hubbie zijn er in spanje goed ziek van geweest…Sindsdien geen Churros meer :eh:

aha weet ik ook weer wat dat is

zag het laatst staan bij concert at sea



heb het toen gegeten maar vond het zo gefrituurd deeg smaken

Mijn zus eet dat ook altijd op de kermis.

Heb ooit 1 hap geproefd, smaakt een beetje naar oliebol, maar dan met een knapperiger (is dat een woord? :think: ) korstje.



Ik ga altijd voor een kilo suikerspin! :drool:

Churros heerlijk! Mijn vriendin op Tenerife maakt het ook altijd zelf. Zooooowww lekker! :drool: