Heej meiden,
Ik loop al weken met last van mn keel, dikke amandelen
het ging niet over dus ben vandaag naar de dokter geweest.
Hij zei dat ik chronisch ontstoken amandelen heb
hij zei ook tegen mij dat ze er uit moeten.
Aangezien dat nu niet kan, moet ik na de bevalling (eerst even genieten van me kleintje) na de KNO-arts… en dan ongeveer een maandje na de bevalling word ik geopereerd.
De dokter heeft me geen antibiotica geven pas als ik koorts zou krijgen zou die me een kuurtje mee geven.
ik voel me verder wel goed, alleen beetje last van slikken omdat ze zo groot zijn.
uit mijn amandelen komt pus, de dokter zei dat dat niet schadelijk is voor de kleine dat mn lichaam dat zeg maar wegstoot.
ik vertrouw het niet helemaal ben toch bang dat mn kleine er iets van mee krijgt.
Weet iemand daar meer van?
Groetjes
ik denk toch dat je gewoon je arts moet vertrouwen hierop hoor … er is zoveel wetenschap etc over zwangerschappen en ziektes dat jouw arts heus wel goed kan beoordelen wat wel en wat niet schadelijk zou kunnen zijn voor je kindje.
meisje , ik vind je behoorlijk onzeker over je zwangerschap , je stelt zoveel vragen waar je je eigenlijk helemaal geen zorgen om hoeft te maken.
ik snap het wel hoor het is je 1e toch ?
maar vanaf het moment dat je hier bent bombardeer je ons met vragen enzo , !!! alleen maar goed hoor zodat we je gerust kunnen stellen !!!
maar ik bedoel … probeer je toch ook nog wel een beetje van je zwangerschap te genieten ?? niet alleen maar piekeren hoor !!
als je vragen hebt stel ze gerust , we zijn de beroerdste niet en ik wil je helemaal niet aanvallen , ik wil alleen maar zeggen , je zwangerschap duurt maar zo kort en als je je dan alleen maar zorgen over maakt dan kan je er nooit zo naar terug kijken , het is juist zo mooi :-*
Heej,
Bedankt voor je reactie.
ik ben ook heel erg onzeker.
Om de kleinste dingen raak ik in paniek!
Dat komt omdat ik hiervoor zwanger ben geweest en door een hele nare ervaring is afgebroken.
daarom kom ik zo over, bang om dit kindje ook te verliezen.
Groetjes
ik loop al jaren met chronisch ontstoken amandelen, ja ik ben een grote bange poeperd en durf ze er dus echt niet uit laten halen 8) ik heb vier dochters en geen een van mijn kinderen heeft er schade van gehad, je lichaam lost het gewoon zelf op, ik heb altijd opgezwollen amandelen en bij tijd en wijlen spelen ze enorm op, na een aantal dagen is het weer afgezakt. dus maak je niet al teveel zorgen hierover. en voor nu veel sterkte want het is echt een naar gevoel van die pijnlijke amandelen in je keel, lekker waterijsje nemen, dat is een lekker gevoel voor je keel.
@proudmama wrote:
ik loop al jaren met chronisch ontstoken amandelen, ja ik ben een grote bange poeperd en durf ze er dus echt niet uit laten halen 8) ik heb vier dochters en geen een van mijn kinderen heeft er schade van gehad, je lichaam lost het gewoon zelf op, ik heb altijd opgezwollen amandelen en bij tijd en wijlen spelen ze enorm op, na een aantal dagen is het weer afgezakt. dus maak je niet al teveel zorgen hierover. en voor nu veel sterkte want het is echt een naar gevoel van die pijnlijke amandelen in je keel, lekker waterijsje nemen, dat is een lekker gevoel voor je keel.
Na 4 bevallingen durf je toch ook wel amandelen te laten knippen? Das dan een eitje joh! Lijkt me zo vervelend die ontstoken dingen in je keel, de pijn enzo…
@Heleen wrote:
@proudmama wrote:Nou, ik heb 3 hele zware bevallingen gehad maar ik beval toch nog liever nog een keer dan dat ik ooit nog mijn amandelen laat verwijderen (gelukkig kan dat mar 1x :silenced: )ik loop al jaren met chronisch ontstoken amandelen, ja ik ben een grote bange poeperd en durf ze er dus echt niet uit laten halen 8) ik heb vier dochters en geen een van mijn kinderen heeft er schade van gehad, je lichaam lost het gewoon zelf op, ik heb altijd opgezwollen amandelen en bij tijd en wijlen spelen ze enorm op, na een aantal dagen is het weer afgezakt. dus maak je niet al teveel zorgen hierover. en voor nu veel sterkte want het is echt een naar gevoel van die pijnlijke amandelen in je keel, lekker waterijsje nemen, dat is een lekker gevoel voor je keel.
Na 4 bevallingen durf je toch ook wel amandelen te laten knippen? Das dan een eitje joh! Lijkt me zo vervelend die ontstoken dingen in je keel, de pijn enzo…
@Heleen wrote:
@proudmama wrote:ik loop al jaren met chronisch ontstoken amandelen, ja ik ben een grote bange poeperd en durf ze er dus echt niet uit laten halen 8) ik heb vier dochters en geen een van mijn kinderen heeft er schade van gehad, je lichaam lost het gewoon zelf op, ik heb altijd opgezwollen amandelen en bij tijd en wijlen spelen ze enorm op, na een aantal dagen is het weer afgezakt. dus maak je niet al teveel zorgen hierover. en voor nu veel sterkte want het is echt een naar gevoel van die pijnlijke amandelen in je keel, lekker waterijsje nemen, dat is een lekker gevoel voor je keel.
nou echt niet :snooty: ik beval nog liever dan dat ik wat aan mijn mond/keel laat doen, moet je mij eens bij de tandarts zien liggen, bleek, zweten, misselijk, kokneigingen, kortom drama, moet er echt niet aan denken om de amandelen eruit te laten snijden.brrrrrr…
hoihoi
misschien toch maar doen aangezien het niet zo goed is om steeds ontstekingen te hebben.
Bij mij hebben ze het twee jaar geleden gedaan en ook ik ben niet goed in dat soort situaties maar ik ben achteraf zo blij. Ik heb meer lucht kan hoger zingen(zit op een koor als sopraan) en niet meer elke keer keelpijn.
groetjes
marlies
Je mag gewoon antibiotica, maar die helpt alleen als je een bacteriele infectie hebt. (te zien aan de witte pitten)
Ik heb er jaren last van gehad en vooral tijdens de zwangerschap van mijn dochter veel antibiotica moeten gebruiken(moest wel, want kon niet eens meer vocht binnenkrijgen door de zwelling)
Steeds ging de onsteking weg, tot een paar jaar later het chronisch werd en het bleef ontsteken. Toen moesten ze er ook echt uit.
Ze halen ze liever weg als de ontsteking weg is, dan heb je minder napijn, maar helaas lukte dat dus niet bij mij. Ik ging dus zwak de operatie in en heb zeker 1 week met veel pijn en zelfs kramp(vd pijn) in mijn kaak gelopen, daarna nog 2 weken in de ziektewet geweest, maar toen kon ik gelukkig wel weer voor mijn kinderen zorgen.
Doe het dus het liefst pas als de ontsteking weg is EN als je kindje door iemand verzorgt kan worden voor minstens een weekje.
poe klinkt heftig zó,n operatie!
ik zal er ook aan moeten geloven na de bevalling, heb ook heel vaak ontstoken keelamandelen… de dokter vindt het tijd worden ze eruit te laten halen na de bevalling…
maar het kan nu geen kwaad voor je kindje hoor… heb het bij mn eerste zwangerschap ook heel erg ontstoken gehad en mijn dochter is alweer 1 jaar :inlove: is alleen erg vervelend en pijnlijk voor jezelf… sterkte ermee meid en geniet van je zwangerschap :-*