Morgen wordt onze oudste 5. ik wil voor de juffen en meesters een cake maken van een 5. Daar gebruik ik halve cakes voor en maak dan een 5 zonder bochtje, dat is te moeilijk voor deze bak-mama :mrgreen:
Ik wilde daar dan chocoladeglazuur of choco botercreme oid overheen doen. Zodat het dus 1 geheel wordt.
Iemand een idee wat het best is?? En hoe ik dat maak, met boter, roomboter, chocola, of cacao poeder??
Zou botercréme doen of kant-en-klaar glazuur van Dr Oetker.
De meest basic botercreme is roomboter en poedersuiker 1 op 1 mengen (dus 250 gram boter en 250 gram poedersuiker), als je er dan cacaopoeder aan toevoegt ben je al een heel eind, maar om eerlijk te zijn vind ik het zelf niet heel smakelijk als je het alleen als laagje over de cake heen doet. Ik zou dan kiezen voor kant en klare chocoglazuur uit de supermarkt (zeker als je het morgen al af moet hebben).
Succes!
het is glazuur geworden, zelf gemaakt, want ik had de chocola al in huis. Het smaakt heerlijk en hij is vrij goed gelukt. Alleen had ik 1 plak wat dikker moeten houden (De andere helft dus wat dunner) maar dat maakt me niet zoveel uit voor zo’n eerste keer.
Bedankt voor de reacties, hopelijk vinden de leerkrachten hem lekker.
En anders nemen ze maar een kindertraktatie
Leuk om te horen dat het gelukt is en lekker smaakte :thumbup: Hoe had je de glazuur gemaakt?