ChocoladeFondue

Ik wil dit op de verjaardag van mijn meisje gaan doen, en vroeg me af wat voor chocolade ik kan gebruiken voor een chocoladefondue, en of er eventueel apparte chocolade voor is ?



Het moet voor 15 personen worden…

Ik ben zeer tevreden over de fondue-chocolade die je bij de xenos kan kopen… :thumbup:

@Madre wrote:

Ik ben zeer tevreden over de fondue-chocolade die je bij de xenos kan kopen… :thumbup:




Dus je kunt daar gewoon kant-en-klaar chocolade kopen voor de Fondue ?

En hoeveel zakjes ? heb ik nodig voor ongeveer 15 pers ?

Ik zou het op 4 bakjes houden…Dan heb je waarschijnlijk net iets te veel, maar dat is beter dan te weinig…

Als jullie grote eters zijn zou ik 5 doen…Maar het is vrij machtig hoor…

Doe je het in zo’n fontein of ‘gewoon’ in een bakje? Want in zo’n bakje is Toblerone ook heeeeeeeel erg lekker :drool: :shifty: (al is dat voor zo veel mensen misschien wat prijzig…)

@romata wrote:

Ik wil dit op de verjaardag van mijn meisje gaan doen, en vroeg me af wat voor chocolade ik kan gebruiken voor een chocoladefondue, en of er eventueel apparte chocolade voor is ?



Het moet voor 15 personen worden…




wanneer is dat feestje eigenlijk? Want als we dan toevallig net in de buurt zijn, komen we ook. Lekker chocolade :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:

ook lekker, maar ontzettend machtig is zelf maken met een bakje slagroom en dan (extra) donkere chocola daarin smelten in een pannetje :drool:



Dat is overigens wel een echte volwassen variant, want onze kinderen vonden dat echt veels te zwaar qua smaak. Die doe je meer plezier met een melkchocolade achtig iets.



Maar lekker met stukjes banaan, aardbei en voor de kids dingen als marshmallow (al kan dat ook best voor volwassenen, maar ik hou er zelf niet van :lol: ).

bij jumbo verkopen ze ook de chocolade druppels die je voor een fontein kan gebruiken.

Ze hebben ze in melkchocolade en puur.

smelt supersnel.



Maar die van de xenos, zijn dat bakjes? Gesmolten al, of moet je dat ook nog smelten?

@meisje1974 wrote:

@romata wrote:
Ik wil dit op de verjaardag van mijn meisje gaan doen, en vroeg me af wat voor chocolade ik kan gebruiken voor een chocoladefondue, en of er eventueel apparte chocolade voor is ?



Het moet voor 15 personen worden…




wanneer is dat feestje eigenlijk? Want als we dan toevallig net in de buurt zijn, komen we ook. Lekker chocolade :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:




Ja, en ik kom ook wel :drool: :drool: