chocolade

Joost heeft chocolade ontdekt en vindt het heerlijk.

Nu wil ie dus hagelslag en chocoladepasta op brood , als ie een snoepje krijgt wol hij alleen chocolade en als toetje natuurlijk…chocoladevla. (en oja ipv melk liever chocolademelk)

Krijgt jullie kind vaak chocolade?

Joost is erg dun, dus bang voor overgewicht hoef ik niet te zijn, maar het staat me eigenlijk een beetje tegen, omdat ik altijd alleen maar hoor dat chocolade zo slecht is voor kinderen.

Maar hoe slecht is slecht…?

hier bijna nooit chocalade, niet dat ik bang ben voor overgewicht.

maar van chocolade kunnen kindjes heel druk en orustig worden vandaar dat ik het niet vaak geef en mijn jongste heeft eczeem en daarom is het ook niet goed.

Maar komt het onrustig zijn niet hoofdzakelijk door de suiker die in de chocolade zit? Want dat zit nl in al het andere snoep ook…

@dena wrote:

Maar komt het onrustig zijn niet hoofdzakelijk door de suiker die in de chocolade zit? Want dat zit nl in al het andere snoep ook…




nee bij chocolade zit ook een speciale stof die je zeer onrustig maakt.

mijn vader mag ook absoluut geen chocola meer aan raken hij wordt hier zeer agresief van. het zijn echt feiten die je volgens mij ook wel kan terug vinden op internet.

@monique wrote:

nee bij chocolade zit ook een speciale stof die je zeer onrustig maakt.

mijn vader mag ook absoluut geen chocola meer aan raken hij wordt hier zeer agresief van. het zijn echt feiten die je volgens mij ook wel kan terug vinden op internet.




Goh, dat wist ik helemaal niet zeg.

Hier krijg Rhodé gewoon pasta, hagelslag of vlokken op brood als ze dat wil. Ze vind het heerlijk, eet een hele boterham op, en word er (gelukkig) niet drukker van.



Ook hier een meisje die wel wat extra spek kan gebruiken, dus bang voor overgewicht ben ik absoluut niet, en al dat gedoe van wat ze wel en niet zouden ‘mogen’… :shifty: sorry, maar ik word er soms een beetje tuureluurs van.



Rhodé is ook verzot op chocolademelk, dus heb ik nesquik gekocht. Dan kan je zelf de hoeveelheid cacao toevoegen aan de melk, en het is gezoet met druivensuiker. Hier gaat het net zo snel op als gewone chocolademelk, en voor m’n gevoel is het een stuk ‘gezonder’.

Choco toetje? Die heb ik gewoon niet in huis eerlijk gezegd… :think: maar als we het wel hebben krijgt ze gewoon ook.



Het is vaak zo dat opeens de pindakaas een hele rage is bij Rhodé, en dan eet ze dus 2 weken lang alleen maar pindakaas op brood. Dan wil ze opeens weer wat anders, dus ik zou me er niet zo druk om maken. Deze rage gaat vanzelf weer over :wink:

Ja klopt Rhode, het is echt een rage dus zal ook wel weer afzwakken na een paar weken. Goed idee van die Nesquick in de melk, dat ga ik ook eens doen.



Heb even op WIkipedia gekeken en daar staat dat die stofjes die je zo hyper maken in slechts hele kleine concentratie’s in PURE chocolade zitten en dat er in melkchocolade praktisch niets terug is te vinden van deze stoffen. Ik heb tot nu toe ook nog geen reactie bij Joost gemerkt.

Maar misschien dat je wel reactie krijgt bij overgevoeligheid hiervoor, zoals bij jouw vader…

Matthijs heeft ook de chocolade ontdekt!!



Hij wil het liefst altijd chocopasta op brood en eet het dan ook helemaal op.

Chocomel lust hij gelukkig niet hahaha.



Ik heb laatst een pakje kinderchocolade gekocht (vind ik lekker :oops: ) en meneertje mag nu heeeeeel graag een reepje KINDA OOKOOLAA eten :mrgreen:



Ik merk niet aan hem dat hij er druk of wild van wordt, uiteraard krijgt hij het met mate!!

@dena wrote:



Maar misschien dat je wel reactie krijgt bij overgevoeligheid hiervoor, zoals bij jouw vader…




dat zou goed kunnen hoor dat je er wel overgevoelig voor moet zijn.

we hadden ooit een client die was vrij passief en soms agresieff maar niet extreem. maar ze hadden hem een glaschocolade melk gegeven en hij ging helemaal door het lint, ik denk toch dat het door die chocola kwam :? .



maar vermijden doe ik het niet hoor daar is het veelste lekker voor. maar omdat mijn jongste eczeem heeft pas ik er wel mee op.

en ik vind het zelf ook zo lekker :drool:

Anne eet ook graag chocolade en dat krijgt ze ook…lekker zelf een boterhammetje met pasta smeren (hazelnootpasta), of lekker met de hagelslag knoeien. Hier geen hyper kind gelukkig daarvan. Chocolade toet is natuurlijk helemaal favouriet, terwijl ze dus geen chocomelk lust.

Mijn kinderen mogen twee keer per dag (mits ze hun brood, avondeten en fruit hebben gegeten) iets “lekkers” een snoepje of een soepstengel ofzo. Yara (mijn jongste dochter) krijgt ook weleens een chocolaatje dat vind ze heerlijk. Zolang het met mate is vind ik dat prima. Ze moeten toch ook leren omgaan met "“mate” snoepen.

Verder mogen ze 1 keer per dag zoet (hagelslag/chocopasta) op hun brood, de andere keer hartig (kaas/worst).



Eigenlijk gaat dat heel prima want ze kennen de regels en maken er geen probleem van. Ook is dat een stok achter de deur voor je bordje leeg eten, fruit en brood opeten (ook de korstjes hihi!).



Groetjes,

Leonie

O ja en ik heb eigenlijk alleen gewone yoghurt als toetje, geen chocovla ofzo, alleen bij speciale dagen een lekker toetje, verjaardag ofzo.

Hier ook een kindje dat chocola erg lekker vind. Wil 9 van de 10 keer pasta op zijn broodje.

Ook hier een kindje dat niet dik is dus een extra spekkie is niet erg.

Ik merk hier niks aan het gedrag hij wordt er niet onrustiger door. Ach de voor keur voor chocola heeft ie van zijn moeder (hihihi heerlijk goedje is het) Ach en af en toe een koekje waar wat cholcola op zit.

Maar als ik zou merken dat zijn gedrag veranderder hier door zou ik het niet geven hoe lekker hij het ook vind. Want appelstroop is niet zo lekker op brood. :lol:

Hier 3 chocojunks en ze krijgen als snoepje vaak chocolade, maar op brood zijn ze er niet weg van en chocomelk lusten de kleintjes ook nog niet.

Ik heb een snoeppot waar ze wel eens uit mogen kiezen. Daar zit ook chocolade in. Maar ik geef het niet te veel. Ten eerste gaan ze er ontzettend smerig van poepen en Mateo wordt ontzettend hyper…



chocoladepasta krijgt hij trouwens wel op brood, maar een dun laagje…

Maar dat hyper worden wat ik hier vaak lees zou dat niet gewoon van de suiker komen dan? :think:

@dena wrote:

Maar dat hyper worden wat ik hier vaak lees zou dat niet gewoon van de suiker komen dan? :think:




Nee, hier niet. Mateo en Micah mogen hier snoep en van chocolade worden ze hyperder :mrgreen: dan van ‘gewoon’ snoep…

Kirsten heeft ook graag chocolade en dat krijgt ze ook gewoon. Wel met mate. Maar af en tie krijgt ze cholademelk en dan weer een kinderbueno.

Boord met hagelslag (krentjes :inlove: noemt ze ze) is hier toch wel favoriet.