Chinesekool

Ik heb van de week in een opwelling chinesekool meegenomen uit de supermarkt. Dat ding ligt me nu nog steeds aan te kijken in de koelkast maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik ermee moet :think:



Iemand ideetjes/lekkere recepten??

Ik roerbak de chinese kool altijd met ui, knoflook, champignons en tauge…lekker met rijst erbij

Chinese kool is ook lekker om te roerbakken met gehakt en kerriepoeder.

Kan je alles gebruiken of moet je bijvoorbeeld het binnenste eruit halen?

Volgens mij kan je hem gewoon helemaal fijnhakken tot het onderste stuk (dat doe ik tenminste altijd…) Ik heb hem vroeger vaak roergebakken met kip en ketjap, uitje knoflook en dan rijst erbij (geloof dat er verder niks anders bij zat…)

ow jammie ja nu ik kook gewoon afmaken metbeetje boter en nootmuskaat eten met aardapelen gekookt en gehaktbal , of met hamlap :drool:

Je kunt er ook een stampotje van maken.



Gehakt bakken met een uitje,beetje zout en peper er over.

Kerriepoeder erbij en de chinese kool.

Aardappelen koken en dan lekker door elkaar heen stampen :drool:

Lekker roerbakken met uitgebakken spek, ui eventueel chapms en als laatste beetje komijnpoeder erbij…

Heb vandaag de blaadjes een half minuutje geblancheerd

In een koekepan een prutje gefabriekt met kipfilet, beetje spek, peper beejte mie , wat fijngehakt worteltje, want lag er toevallig nog etc



zo’n (restjes uit) de koelkast mix zeg maar , dat heb ik in die bladeren gerold en even goed opgewarmd



Zeker niet slecht ! Ik vind het gebakken echt om te k*tsen op de een of andere manier ik probeer het steeds weer maar ik laat het altijd staan, koken zou ik nog eens kunnen proberen



Dit was poging 334 tot "iets met chinese kool"En zowaar zo is het prima te eten! :thumbup:

Ik verwarm het altijd met een beetje kokosmelk. Heerlijk bij een rijsttafel! :thumbup:

Het plan is er om het vanavond te eten… ik ben toch altijd een beetje van wat de boer niet kent :oops: dus het gaat een sprong in het diepe worden

@Jose wrote:

Chinese kool is ook lekker om te roerbakken met gehakt en kerriepoeder.




Ipv gehakt spekjes doen. Wat worcestersaus en huppekee met wat bladerdeeg een hartige taart maken :drool:

@Mip wrote:

@Jose wrote:
Chinese kool is ook lekker om te roerbakken met gehakt en kerriepoeder.




Ipv gehakt spekjes doen. Wat worcestersaus en huppekee met wat bladerdeeg een hartige taart maken :drool:


Dat klinkt ook lekker! Hoe lang bak je dat dan?

De hartige taart moet nog zo’n 20 min. in (hete lucht) oven. Op 200 graden. Afmaken met mengseltje van geraspte kaas, 3 eitjes en kook of slagroom met peper & zout.

Wij doen dit vaak met groene kool, maar chinese kool werkt ook goed. :thumbup:

Dus wokken, zwikkie in met bladerdeel bekleede springvorm, afmaken met eimengsel en in oven!

De chinese kool taart gaat het dus worden morgen. Ik heb maar even op je uitleg gewacht Mip, dankjewel!

Vandaag toch maar voor veilig gekozen; kippensoep met een stokbroodje :drool:

Wat blijft zo’n kooltje trouwens lang goed :thumbup:

Ook heel lekker als salade.

Heel klein snijden, feta er doorheen snijden en een lekker knoflook dessing :drool:

Klein snijden, en roerbakken met stukjes paprika, ui, en als je vlees eet kan je er spekjes bij uitbakken en dat door elkaar husselen. Eventueel nog stukjes champignon erbij, lekker met aardappelpuree of met zilvervliesrijst!