Nou, dt is dus mijn vraag: hoe rapley je champignons? Kook je die eerst, rauw lijkt me minder geslaagd? Ik eet ze zelf wel rauw :drool:
Koken werkt niet, weet ik uit ervaring , want die dingen zuigen zich vol met kokend heet water en als je dan nietsvermoedend een hap neemt :shifty: … Daarnaast zijn gekookte champignons ook nog eens heel vies. :sick:
Ik heb ze voor Wouter destijds wel eens gebakken in een beetje olijfolie, olie is immers wel OK. Hij wilde ze niet hoor, trouwens, nu, met een beetje knoflook door de tagliatelle, vindt ie ze wel lekker.
Hoi,
Champignons niet rauw geven hoor! Ze worden geteelt op paardenmest en er kan een hoop bacterievolk enzo opzitten.
Je mag ze zelf eigenlijk ook niet rauw eten (al moet ik toegeven dat ik dat wel doe).
Ik bak ze voor mijn dochter. Soms kook ik ze (ze eet haar groenten toch koud, warm is heeeeeeel vies).
Ik ben opgehouden om me te verwonderen over de dingen die ze wel/niet lekker vindt. Ze is dol op gekookte champignons (en smeerkaas, bleh) en lust absoluut geen roosvicee of diksap.
Liesbeth
Nou, goed dat je het zegt, want dat was nog mijn laatste twijfel. Maar bakken is wel voldoende om bacteriën te doden? Want vanavond ga ik het testen (of morgen, hangt er even van af hoe ze is).
Nou, ze vond het niets, hahhah! Johan was al blij, ‘hoera, ze lijkt op mij!’. :lol: Ze vond het wel interessant (lang leve Rapley) en hapte wel dapper. Maar het bleef bij één stukje dat ze afhapte, en niet weggesabbeld kreeg. Volgende keer beter (en mama at lekker de rest op :drool: ).