champignons verteren niet

Heb een beetje een onsmakelijk verhaal :sick: . Als Jasmijn champignons heeft gegeten komen ze er de volgende dag in haar ontlasting in zijn geheel weer uit :shifty: :sick: . Of de dag erop. Zou het kunnen dat ze die niet verteerd :think: ? Heeft het dan wel nut om ze te eten? Want zo haalt ze de voedingsstoffen er toch niet uit? Dat is trouwens ongeveer het enige waarbij ze dit heeft. Bij andere etenswaar is het niet.

Om nog maar even onsmakelijk verder te gaan; Kes heeft 1 keer in zijn leven overgegeven (op zijn eerste verjaardag) en toen kwamen de champignons van de vorige avond er weer heel uit! Ik verbaasde me er toen ook zo over! Blijkbaar verteer je die dus inderdaad niet?!

Jasper heeft dat ook en dan nog bij meer voedsel(hij kauwt heel slecht, slikt alles het liefst in 1keer door :roll: ) En ja champignons zijn lekker glibberig dus dan kan dat ook gemakkelijk :wink:

Ik heb een keer op het cb gevraagd of ik hem die dingen dan niet meer moest geven maar volgens hun kon het geen kwaad. Blijkbaar zijn zijn darmen er nog niet klaar voor om dat te verteren(zonder dat het eerst gekauwt kan worden) en zolang hij ook nog melk drinkt en sommige dingen wel verteerd krijgt hij wel zijn voedingsstoffen binnnen :shifty: .

Maar als ik die dingen nou niet meer geef, dan lust hij ze straks misschien niet meer en dat risico zou zij niet lopen. Dus gewoon geven en kijken wat ie ervan maakt :mrgreen:

Dat heeft Daniël wel eens met doperwtjes, gewoon blijven geven lijkt me, dat komt vanzelf wel!

:lol: hier hetzelfde met de velletjes van druiven (kan je meteen eens zien hoe snel de “doorlooptijd” is :sick: :mrgreen: )

'k zou me er niet te druk om maken. Of ze veel mist aan het niet halen van voedingsstoffen (zitten die erin?) uit champignons…? Er komt vast een goed moment dat ze ze wel goed kauwt en ze wel helemaal verwerkt. En het nut van ze wel blijven eten zit hem mijns inziens in het feit dat ze wel aan de smaak gewent blijft.

Ze zal ze wel niet verteren, maar toch gewoon blijven aanbieden. Dan blijft ze gewend aan de smaak en er komt vast een dag dat je een champignonloze luier hebt.