Hallo allemaal!
Vriend en ik zitten nu in ronde 1 voor een kindje. Ik las op internet dat je aan je cervixslijm ongeveer kunt zien wanneer je een eisprong hebt. Omdat ik voordat ik begon met de pil altijd een erg onregelmatige cyclus had (6-9 weken), probeer ik nu op deze manier te kijken of en wanneer ik m’n eisprong heb. De eerste 2 weken van m’n cyclus had ik best veel witverlies, maar daarna dus helemaal niet meer (zit nu op dag 19). Vorige week zaterdag was het opeens wel meer, en kon je er ook een soort van “draad” van trekken (sorry, klinkt wel smerig), maar het was nog wel steeds wit, en niet doorzichtig. Ook was dit maar heel even (alleen 's middags). Lijkt me dus niet echt dat dat m’n eisprong is, maar weten jullie of het normaal is dat je opeens (bijna) geen slijmverlies meer hebt?
Sorry voor het beetje smerige verhaal. Hopelijk kunnen jullie me een beetje duidelijkheid geven.
Groetjes,
Beep
Hey Beep,
Ik kan het de ene cyclus beter zien dan de andere keer. Het is niet bij iedereen zo duidelijk. Het is je 1e cyclus toch? Misschien nog een paar cycli aankijken of het wat duidelijker wordt. Je schijnt het ook aan de baarmoedermond te kunnen voelen, maar dat kan ik absoluut niet.
Als je echt ongeduldig bent en perse wilt weten of en wanneer je je eisprong hebt, kun je ook gaan tempen.
Succes ermee!
Groetjes Nienke