Ceremoniemeester

Hoi dames



Ik ben ceremoniemeester op de bruiloft van mijn schoonzus.

En ben op zoek naar orginele cadeau’s



En naar leuke ideen om alle gasten mee te laten nemen.



Zo iets als een recptenboek ze houden van rode wijn dus misschien alle gasten een fles rode wijn mee laten nemen.



Nou ja brand maar los

Als je dat doet met wijn, labels aan de hals ipv op etiket. Iets handiger.

Huwelijkswens op onbreekbare kerstballen.

Of een heel klein stuk canvas mooi laten beschilderen, evt kun je de kleuren “verplichten”, en dat tezamen vormt een veelluik. Misschien leuker voor selecter gezelschap als daggasten.

Delfts blauw tegeltje geven en laten beschrijven. Ken mensen met wc vol berichten.

Foto van henzelf met bruid of bruidegom in leuke/mooie/grappige situaties, in album plakken (lekker vorige eeuw) en dan gasten er nog wat bij laten zetten.

Hallo,



ligt er een beetje aan waar ze zelf van houden. Wij hebben zelf miniflesjes van diverse drankjes gekregen.



Wij hebben het volgende als mee moeten nemen: rolletjes drop, verrassingseieren, rode roos met een wens voor het bruidspaar, wattenschijfjes, Italiaanse recepten (met een pak pasta o.i.d.).



Als ze van rode wijn houden is een fles meenemen een leuk idee. Of vooraf zelf een etiket (blanco) meesturen in de kaart. Gasten een fles wijn mee laten nemen en het etiket laten voorzien door een wens of verhaaltje door de gasten en er laten opplakken. Dan krijg je ook een persoonlijk tintje eraan.



Of een receptenboek maken met recepten waarin wijn/rode wijn wordt gebruikt.



Originele cadeaus’s kan ik je niet bij helpen, hier wordt eigenlijk altijd geld gevraagd. Dan kun je alleen origineel zijn in de manier van inpakken.



Succes!

Fles rode wijn met een persoonlijke wens is natuurlijk al heel leuk.



Andere vooral grappige items:

-blik groenten of soep mee laten nemen zonder etiket, dan blijft het elke keer verassing wat ze gaan eten

  • wegwerpcamaraatjes neerleggen op elke tafel om gasten zelf foto’s mee te laten nemen, krijg je vaak de leukste foto’s van
  • iedere gast één a-4tje laten maken met een wens, gedicht, of iets anders toepasselijks en daar een leuke verzamelbundel van maken. Als dat fysiek lastig is om te regelen kun je het ook vragen digitaal aan te leveren en er een album van laten drukken welke je dan op de dag zelf geeft
  • beetje cliché maar blijft nog steeds leuk, iedere gast (koppel of gezin) door een schilderijlijst laten kijken en foto van nemen of een persoonlijke boodschap opnemen welke ze later terug kunnen kijken
  • een leuke foto collage of album maken van de foto’s van het vrijgezellefeest, zonodig voorzien van persoonlijke boodschap van de vrienden/familie die er bij waren



    Kado’s

    Altijd lastig om daarin origineel te zijn want er is vaak al zoveel gedaan.



    Geld kado’s:
  • muntgeld in een fles met gelatine
  • in een grote cupcake of taart en die leuk opmaken
  • ooit heb ik eens meegemaakt dat iedereen een baksteen gaf met in elke steen geld in gemetseld omdat die mensen een verbouwing zouden beginnen en daarom geld vroegen voor hun bruiloft
  • gegrafeerde champagne glazen en een fles champagne
  • wijnglazen graferen met een personal message in a bottle, daar zou je briefgeld bij kunnen laten voegen

Heb al een keer fles wijn mee moeten nemen.

Ook el een keer voor de bruidegom iets van lolly´s en voor de bruid kaarsen.

En 1 keer kreeg het bruidspaar van iedere gast een opdracht.

Zo hadden ze iedere dag een opdracht tot de enveloppen op waren.



Kon speciaal voor de bruidegom zijn dan stond alleen zijn naam erop ( bijvoorbeel bosje bloemen meenemen)

Of voor de bruid, ( kook zijn lievelingseten)

Wij hebben voor vrienden waarbij wij ceremoniemeester waren een beeld laten maken. Toevallig is mijn tante beeldhouwster, maar je kunt daar misschien wel iemand voor vinden.

Of een mooi schilderij, of iets anders van kunst.



Wij moesten zelf laatst een roze bloem (plastic) meenemen, was echt een enorm gaaf boeket geworden voor het bruidspaar.

Wij moesten laatst een koelkastmagneet meenemen.

Het magneet moest passen bij het bruidspaar of iets te maken hebben met onze band met het bruidspaar.

Hartstikke leuk…al die verschillende magneten allemaal samen op grote magneetborden met op papiertjes een wens voor het bruidspaar.

Bij een collega van mijn man had de ceremoniemeester labels en etiketten opgestuurd bij de trouwkaart. Het idee was dan om op dat etiket een persoonlijke boodschap te schrijven en die op een fles wijn te plakken. Op het label kon je dan een recept schrijven voor bij die wijn en deze aan de hals van de fles hangen.

ik lees van dat blikken etiketten afweken en dan zo geven. Wij hadden dat ook gekregen… een boodschappen wagen vol met blikken. Ik vond dat NIET leuk. Ik vind het heel zonde om eten weg te gooien,… maar hierdoor is dat wel gebeurd. Ik wist niet wat het allemaal was, en maakte dan iets open, waar ik dan totaal niks mee kon.



Ik vind die wijnflessen wel een heel mooi, persoonlijk en beetje sjiek idee

bij een bruiloft een tijdje geleden hadden ze een leuke echte grote schilderijlijst gemaakt en bij binnenkomst werd iedere gast (alleen of als duo of als gezin, wat je wilde) in die lijst gefotografeerd.

van die foto’s is later een boek gemaakt, zag er heel leuk uit! :thumbup:



iedereen een recept laten insturen vooraf (met wijsuggestie) en daar een kookboek van maken is erg leuk, wel ook er bewerkelijk voor de ceremoniemeester…



als het paar de kerk/gemeentehuis uitkomt, een erehaag maken en allemaal bellen blazen. met een beetje zon erop staat dat heel feestelijk en geeft mooie foto’s :thumbup:

wij gebruikten onze wc deur als gastenboek, zijn nu bijna 9 jaar getrouwd en krijgen nog steeds reacties op onze deur.



toen wij terug kwamen, lag onze hele kamer vol met opgeblazen ballonnen, ik dacht mooi die kunnen we zo het raam uit gooien,

maar toen kwamen we erachter dat er allemaal geld in zat.

dus alle ballonnen naar een andere kamer en de volgende dag allemaal kapot geprikt.

Bij ons hadden ze geen foto lijst maar onze trouwkaart in het groot gemaakt (en bij de hoofden gaten gemaakt). Zie foto.

Toen wij trouwden hebben we een echt boompje gekregen in een grote pot met daaraan enveloppen met geld. Een echt geldboompje dus. (zat bij mekaar 500,- in :shock: )

Dieboompjes met geld vind ik erg leuk.



Maar ze wonen nu wel in een apartement met een tuintje maar willen over een jaar toch wel ergens anders heen. En dan een boom mee nemen lijkt me niet echt handig.

Ik vond die keer wel leuk toen we werden gevraagd allemaal een gefrankeerde kaart met gelukwens in een grote brievenbus bij het feest te doen. De ceremoniemeesters hebben er vervolgens voor gezorgd dat er dagelijks eentje gepost werd. Het was een groot feest, dus ze hebben nog wekenlang dagelijks leuke post gehad :D.



(misschien alleen aan te bevelen als je in de buurt van een brievenbus woont of erg van wandelen houdt :wink:)