Cerazette pil ervaringen

5 weken terug ben ik bevallen van Lynn, en ondanks BV en PCOS gisteren alweer ongesteld geworden. Nu ga ik vanavond beginnen met de Cerazette pil, maar merk dat ik e.e.a. wat onduidelijk vind…

Voor de zw-schap gebruikte ik Yasmin naar tevredenheid, maar i.v.m. de BV heb ik nu geen andere keuze dan Cerazette. De Yasmin is natuurlijk een combinatiepil met een stopweek. Duidelijker kan niet, want je wordt in de stopweek ongesteld. Nu heeft Cerazette dit natuurlijk niet en moet je deze non-stop slikken… Nu vraag ik me alleen af: wanneer word je dan ongesteld ? :shifty: Heb al gezocht op internet en de Cerazette site, maar kom niet verder dan onregelmatig en minder voorspelbaar…

Maar is er dan echt geen enige houvast waar je je een béétje aan kan vasthouden, zoals bijv. de week na 1 strip ? Want als je te pas en te onpas ongesteld kan worden lijkt me dat niet zo fijn…

Iemand ervaring ermee ? :shifty:

ik heb hem drie maanden geslikt, en werd toen uit mijn hoofd 2 of 3 weken na de start ongesteld, en daarna vier weken later, en toen weer vier weken later.

Ik gebruik Cerazette en vind het heeeerlijk. Geen migraine, voel me gewoon veel meer ‘mezelf’ dan met een combinatiepil.

1/3 heeft nog een herkenbare cyclus, 1/3 wordt helemaal niet meer ongesteld en 1/3 heeft onregelmatig wat bloedverlies.

Ikzelf had ongeveer elke 6 weken een paar dagen wat verlies, maar dat stelde zo weinig voor dat ik geen problemen heb met de onregelmatigheid.

En dat terwijl ik normaal gesproken een hele sterkte rege;matige cyclus heb met een zware menstruatie :thumbup:

Ik heb de cerazette geslikt na de bevalling van indy, ik werd na 4 mnd ongi en ben toen begonnen ermee. Ben daarna heel onregelmatig ongesteld geweest de ene keer na 4 wkn dan duurde het weer 5 of 6 wkn .

Na een jaar gebruikt te hebben ben ik 1 maand lang :shock: ongesteld geweest vreselijk… ben er toen ook mee gestopt, de huisarts had het vaker gehoord dat dat gebeurde na lang gebruik.

Ik heb hem 9 maanden geslikt zonder ongesteld te worden. Nu 5 weken geleden gestopt en nog niet ongesteld geweest tenmiste op een heel klein beetje bloedverlies na maar dat kan ik geen ongesteldheid noemen.

Ik heb m ook na mn bevalling geslikt, 16 dgn niet ongi, 9 dgn wel en zo verder, was dat na 4x spuugzat :silenced:

Ik heb de Cerazette na beide bevallingen geslikt tot ik gestopt was met bd ( bij de oudste dus 6 mnd, bij de jongste ruim 8 mnd) en ben niet ongesteld geworden.

Ook geen tussentijds bloedverlies of andere klachten. Werkte bij mij dus prima :thumbup:

Jeetje, kan echt niet typen op een ipad :shock:

Had mijn bericht al een keer gewijzigd om fouten eruit te halen…en zie er nog een :wall:

Bd moet natuurlijk BV zijn :wink:

Nou, het schiet nog niet echt op. :roll:

Ben nu 7w1d onderweg sinds de bevalling en vloei nog steeds. Heb het idee dat ik gisteren voor de 2e keer ongesteld ben geworden, maar dat is gewoon lastig beoordelen omdat ik nog geen dag bloed-vrij ben geweest zeg maar. Elke keer als ik denk: hehe, nu is het bijna weg; dan is het de dag erna weer feest. :eh: Had het idee dat ik 2 weken terug ongi ben geworden (hoewel de hoeveelheid licht bleef), en gisteren weer. Nu wel weer heviger en echt een paar maandverbandjes per dag nodig incl. de ongi-gevoelens en ongi-krampen. Word er een beetje zat van. Zou het aan de Cerazette liggen ?

Als ik over 2 weken nog bloed ga ik maar eens vragen of dat normaal is…

9 weken achter elkaar bloeden vind ik dan toch wat anders dan onregelmatig wat bloedverlies.

Waarom denk je dat je al voor een tweede keer ongesteld bent geworden. Ik heb een week of 6 gevloeid en toen ik zeker ‘schoon’ was ben ik pas begonnen met de pil.

Waarom ik denk dat het een ongi is, omdat ik me precies zo voel als dat ik me voel als ik ongi word. Opgeblazen buik, buikkrampen, rugkrampen, echt dat ongi gevoel. Dat i.c.m. heviger vloeien natuurlijk. Verandering van wat bruine afscheiding naar helderrood bloed in menstruatie-hoeveelheid. :oops:

Dinsdag dacht ik dat het eindelijk bijna weg was, woensdag ongi gevoel en rood bloedverlies in menstruatiehoeveelheid wat nu nog steeds zo is. :think:

Dan zou je wel heel erg snel na de bevalling alweer ongesteld geweest moeten zijn als het al de tweede keer is…?

Bij mijn zoon vloeide ik 6 weken en werd meteen daarna ongesteld. Bij mijn dochter vloeide ik ook 6 weken maar duurde het tot 10 weken voordat ik ongesteld werd omdat ik langer borstvoeding heb gegeven.

Ik had als ik jou was ook even gewacht met de pil, totdat je echt even gestopt was met vloeien en dan beginnen als je ongesteld werd.

Nu kan ik me voorstellen dat je lijf niet goed heeft kunnen ‘afbouwen’ ofzo, misschien dat het daarom nog steeds niet echt weg is? Nu is je lijf van de ene hormonen in de andere gevlogen…

Overigens is het algemeen bekend dat je cerazette een maand of 3 de kans moet geven omdat je dan vaak pas ziet hoe het echte resultaat is…

Selena, ik herken dat wel hoor. Ik ging ook van vloeien van de bevalling over in de eerste ongesteldheid en met een weekje ertussen door naar de tweede. Ik had overigens geen cerazette.

Nou, ik denk dat ik er mee stop hoor…

Ben nu 9 weken onderweg en vloei wéér/nog steeds.

Was het ein-de-lijk weg een paar dagen geleden, begint het vandaag weer opnieuw.

Word er een beetje zat ben. De afgelopen 9 weken heb ik maar 1 dag zonder maandverbandje kunnen lopen, de rest vloeide ik allemaal, en vandaag weer dus opnieuw terwijl ik niet het idee heb dat dit weer een ongi is. :eh:

Snap dat dat vervelend is!

Je moet er wel rekening mee houden dat het algemeen bekend is dat deze pil 3 maanden ‘nodig’ heeft.

Ik zal het morgen eens met de huisarts overleggen, maar vind het gewoon strontvervelend.

Vloei al 9 weken aan 1 stuk, te pas en te onpas, en elke keer als je net denkt dat het minder wordt is het de volgende dag weer feest. :roll:

Zie het niet zo zitten om 3 maanden aan 1 stuk te vloeien. Dit had ik trouwens bij mijn vorige pil ook niet, dus heb zo’n idee dat Cerazette het gewoon niet is voor me…