Hallo!
Onze Jesse heeft een cephaal hematoom op zijn hoofdje, links bovenop. Het gevolg van een snelle bevalling, heftige weeen. Door de druk/stuwing op zijn hoofdje is er een grote bloeduitstorting tussen het botvlies en het bot (schedel) gekomen. Het hoort vanzelf weer ‘op te lossen’ en daar staan gemiddeld zo’n 3 a 4 weken voor.
Ik ben benieuwd wie dit ook heeft meegemaakt en hoe lang het bij jullie kindje duurde voordat de hematoom (zo goed als) weg was?
huhhuh… yeah right… 3 a 4 weken… nou zeg maar (hier in dit geval) ruim 3 jaar. En heel eerlijk gezegd zie ik het nog, t is meer dat Aniek haar hoofdje ook groter groeit en het daardoor weggroeit. Maar zij had ook een hele stoeprand op d’r hoofd. Het ergste was idd wel weg met 3 a 4 weken, maar haar hoofdje is lang assymetrisch geweest door het oedeem.
Ik heb me er overigens nooit zorgen om gemaakt. Ze was en is een lieverd en heeft er ogenschijnlijk weinig aan overgehouden.
Heb even een fotootje bijgevoegd, als je goed kijkt dan zie je dat haar hoofdje links naar boven loopt ipv mooi af naar beneden…Ze was toen al 10 maanden
Thijmen heeft het ook. De VK zei dat het een maand of 6 zou duren. Hoe is het nu bij jullie?