Center Parcs of iets anders ? Wie helpt mij.

Misschien kan iemand me helpen.

Wij zouden in September met vakantie gaan, maar nu er een wondertje in mijn buik groeit zijn de plannen gewijzigd. We gaan nu begin Juli met vakantie.

Eigenlijk wilden we wel naar Center Parcs omdat:

• alles op zo’n park aanwezig is en in het seizoen ook entertainment is? (ik weet niet hoe ik me voel en of ik fit genoeg ben om allerlei dingen te ondernemen bij 27/28 weken zwangerschap)
  • we (lees manlief) niet van kamperen houden
  • we hebben een cadeaubon van €150,- maar dan blijft het nóg een duur grapje.
  • we wilden graag naar de Huttenheugte omdat je daar vlakbij Dierenpark Emmen zit en ook bij Plopsa Coevorden, en omdat Huttenheugte een mooi park is.

Nou ja nu de vraag;

Ik vind Center Parcs zó duur en ik weet niet hoe de bedjes zijn.

Met nadruk op -jes want we zijn allebei lang. 1.88 en 1.93.

We willen wel een beetje een comfortabele vakantie, rusten, genieten, maar ook vermaak voor onze dochter; leuk zwembad, speeltuintjes/dieren?.

Hebben jullie suggestie’s…

Is Landal niets? Die hebben ook erg leuke parken en zijn stukken goedkoper.

misschien iets van Roompot.

centerparks is idd erg duur.

wij gaan aankomend weekend naar duitsland via roompot. weet zo niet hoe duur het is, omdat mijn ouders het betalen, maar dat zal niet heel duur zijn.

qua bedden weet ik niet in centerparcs.

ik ben 2 jaar geleden nog met 3o weken zwangerschap naar zuid frankrijk geweest (met de auto en in een tent, met wel gewone bedden erin) moet zeggen dat me dit absoluut niet is tegengevallen. maar ik voelde me ook super goed.

schloss dankern moet ook erg mooi zijn. ligt in duitsland. is veel voor kinderen te doen. maar zie dat jij in zh woont en weet niet hoever je er voor wilt rijden, maar als je naar huttenheugte wilt rijden is dit ietsje verder.

Iemand ervaring met Land van Bartje of Katjeskelder…

Wat is nu écht leuk voor ons meiske ??

katjeskelder zijn wij geweest.

ik vond het zwembad drie keer niets.

de huisjes waren goed en schoon.

verder waren wij in na seizoen dus geen entertainment

Zit nu te kijken op Landal Orveltermarke.

En dan een hele luxe villa. :shock: :inlove:

Die is goedkoper dan een premium(middenklasse) CP accomodatie.

Scheelt een € 200,-

Nou weet ik dat de zwembaden van landal niet zo spectaculair zijn als van CP maar dat kan me even niet zo veel meer schelen…

Aankomst vrijdag is nog voordeliger dan aankomst maandag.

Bij CP is dat juist andersom!

Anita dan zou ik voor de Landal optie gaan. Een spectaculair zwembad…hoeveel glijbanen ga je af als je met een dikke buik in het zwembad zit? :wink: Lekker op de kant met een boekje en broodje en manlief met kindlief het water in en jijzelf af en toe om even weer lichtgewicht te voelen. :inlove: Ik heb zelf al gemerkt aan Casper dat ieder speeltuintje in een dergelijk park garant staat voor veeeeeel speelplezier! Het is allemaal anders dan thuis en allemaal ‘nieuw’ dus betekend dat ontdekken. Je kunt dus zo een dag vullen met een speeltuinentocht op een park. :dance: Vaak ligt het ook nog eens in een bos dus hoppa weer een dag entertainment. Dan nog een dagje ergens heen voor je het weet is je vakantie alweer voorbij. :shock:

Wij hebben pas geleden nog een midweekje Roompot gedaan. Dat wil zeggen mijn zusje, Casper en ikzelf. Welgeteld van de hele midweek zijn we dus 1 x wezen zwemmen. Voor totaaaaal weinig geld echt absurd. En ja het huisje is wat ouder, maar het was wel schoon en we hadden mazzel dat we een luxe keukentje met vaatwasser hadden. 8)

Bedden, ik ben relatief klein met mijn nog net geen 1,70m maar ik slaap eigenlijk nergens zo goed als in mijn eigen bed. :oops: Dus nee die kwaliteit is echt niet te vergelijken. En het zijn allemaal standaard bedden van 2 meter. Wel boxspring bedden. Huttenheugte zijn we vorig jaar geweest, idd in combi met Emmen. En weet eerlijk niet meer hoe de bedden waren. :oops: Zal dus ook nooit extreem belabberd kunnen zijn geweest. Maar je betaald er wel veeeeel meer voor.

Zeker aangezien je natuurlijk met Marith wat geregelde bedtijden aan zult houden en je dus de avonden veelal in je huisje zult doorbrengen (of het terras ervan :wink: ) zou ik zeker weten gaan voor het luxere huisje! :thumbup:

ik zou ook voor de landal optie gaan.

Als ik naar sophie bekijk, gaat die in een zwembad (ongeacht of het nu cp, landal roompot of iets anders is) toch het liefst alleen maar naar het peuterbadje. Hier kan ze lekker spelen, glijden vaak, en “zwemmen” in een abdje waar ze kan staat.

Dus eht grote bad zien we zelf vaak wel, maar zij hooguit een kwartiertje.

Landal is leuk :inlove: en inderdaad de huisjes zijn schoon (belangrijk!) Privacy, bos zat, Leuke speeltuintjes, indoor ook nog en bij sommige zit volgens mij ook een buitenzwembad.

Bedden vind ik behoorlijk minder, hoe zal ik het eens uitleggen, als je je omdraait, draai je bijna uit bed (krap, ook omdat je natuurlijk thuis een 2persoonsmatras gewend bent) en je zakt naar een bepaalde kant, maar zoals Rhiannon zegt, ik slaap ook het best thuis en met die dikke buik zal het sowieso minder slapen? Qua lengte ben ik 1.78 dus geen idee hoe het met nog 10 cm langer ligt :wink:

Met de bedden moet je het net treffen. We zijn laatst naar de RabbitHill van Landal geweest in een 6 pers kinderbungalow. Helemaal fantastisch voor de kids en we hadden echt super bedden! Ze leken vrij nieuw. Meestal heeft vl problemen met de bedden vanwege zijn lengte en gewicht, maar hier heeft hij heerlijk geslapen!

@catty wrote:

Met de bedden moet je het net treffen. We zijn laatst naar de RabbitHill van Landal geweest in een 6 pers kinderbungalow. Helemaal fantastisch voor de kids en we hadden echt super bedden! Ze leken vrij nieuw. Meestal heeft vl problemen met de bedden vanwege zijn lengte en gewicht, maar hier heeft hij heerlijk geslapen!

Serieus?

Tomme dan zaten wij in het verkeerde huisje, onze bedden waren rampzalig, zelfde park, zelfde cottage :lol:

Wij hadden ruim 2 jaar geleden ook niet zulke super bedden in Rabbit Hill.

Wie weet zijn ze nu vervangen :wink: (wij hadden toen ook kinderhuisje - 6 pers.).

We zijn vorige week op vakantie geweest.

In park Westerbergen (Drenthe) van Hoogenboom vak.parken.

Was erg super! Het zwembad was een beetje saai en voor Corinne (1.5) te koud maar binnenspeeltuin was ook erg leuk!

En huisje was echt netjes schoon. En niet van die hele korte bedden volgens mij.

En ook niet zo super ver van Coevorden.

Wij zijn uiteindelijk nog in Meppel naar een subtr.zwembad geweest. Was ook erg leuk (20min. rijden)

Nou ik heb geboekt.

Dat van de bedden dat gaan we zien/afwachten.

Deze Landal wordt nu gebouwd en is in April klaar.

Dus wel lekker alles nieuw.

De omgeving en alle bezienswaardigheden daar zijn super.

Dierenpark Emmen

Kamp Westerbork

Historisch dorp Orvelte

Speelpark Oranje

Plopsa Coevorden

etc…

En een hele luxe villa met sauna, zonnebank & bubbelbad, vaatwasser, 2e tv op slaapkamer etc. etc.

Jammer dat het nog zo lang duurt… :lol:

Bedankt voor jullie reactie’s.

Vooral jouw bericht Rhiannon was doorslaggevend… :wink:

en ik zou dus echt naar huttenheugte gaan. Kom er nu al zo’n 27 keer ofzo, heerlijk parc. echt even helemaal weg. Huisjes altijd in orde en zo niet komen ze meteen. Bij landal slechte service gehad en tja dat is dan erg jammer als je cp gewend. Bent. Wij gaan dan in april ook weer naar cp dalen!

Maar die van jou klinkt ook goed, september gaan wij naar veluwemeer ook een landal parc, is ook een nieuw parc dus neem aan dan geen probleem met de huizen!

Geniet van je vakantie! Overigens, mss een tipje mbt de bedden. Casper en ik hebben in 1 slaapkamer geslapen in Weerterbergen en ik weet niet of Landal vergelijkbare boxsprings heeft, maar ik kwam er na 2 nachten achter dat je de boxsprings aan elkaar kunt bevestigen. :angel:

Onze beide matrassen ed gleden steeds een beetje uit elkaar in de nacht. :lol: Na het vastmaken niet meer. Ben benieuwd hoe je het park gaat vinden. :-*

@Cariska wrote:

en ik zou dus echt naar huttenheugte gaan. Kom er nu al zo’n 27 keer ofzo, heerlijk parc. echt even helemaal weg. Huisjes altijd in orde en zo niet komen ze meteen. Bij landal slechte service gehad en tja dat is dan erg jammer als je cp gewend. Bent. Wij gaan dan in april ook weer naar cp dalen!

Maar die van jou klinkt ook goed, september gaan wij naar veluwemeer ook een landal parc, is ook een nieuw parc dus neem aan dan geen probleem met de huizen!

Echt??? Wij hebben precies een omgekeerde ervaring. Vorig jaar met mijn vriendin en kinders meegeweest naar de Huttenheugte. Ze had een VIP cottage geboekt voor 1400 euro voor 1 week. Helemaal gestoord in mijn ogen, maar ze was net na een heel zwaar ongeluk en 2 keer op het randje liggen enigszins hersteld. Ze vond dus dat ze mocht uitpakken en had inclusief ontbijtservice, gourmet arrangement en 1 x uit eten geboekt.

Het huisje was drama en stond stijf van het vocht en de schimmel; zelfs de matrassen en dekbedden service. Huisje was slecht schoongemaakt, stopcontacten waren kapot (in de zin dat het binnenwerk aangeraakt kon worden), inventaris was ontoereikend, jongste kind van mijn vriendin heeft zich behoorlijk verwond aan een kinderbedje waar onderdelen later van kapot bleken. helft van het beddengoed was niet verschoond, gourmet was zo weinig dat we zelf behoorlijk wat hebben moeten bijkopen, terwijl we maar met 2 volwassen waren en 4 kinderen en het pakket zou voor 6 moeten zijn. Echt schandalig. Ook de reactie van het management daar was te triest voor woorden.

Wij gaan al jaren naar Landal en hebben nog nooit een slechte ervaring gehad. Als er al iets was, werd dat netjes opgelost en kregen we excuses en vaak nog een compensatie van enig soort.

haha ja echt, zo verschillend kunnen de huisjes dus zijn. Wel zijn ze de huisjes nu weer aan het vernieuwen (nieuwe kleuren, gordijnen enzo) en hoop ik stiekem dat wij al in een nieuw huisje komen!