CB, weinig aangekomen

Wat goed dat het even beter gaat Debbie :thumbup:

*juigt en :dance: :inlove:



vind het super :inlove: :thumbup: :dance: :clap:


  • en niet boos worden als het even een terugval kent he :shifty: :oops: :wink: tom eet hier al dagen niet :roll:

Nee daar ben ik niet bang voor. Meer voor mijn man. Die is het hier helemaal niet mee eens volgens mij. Die vindt het allemaal niet snel genoeg gaan en vind het zonde :doh: om eten weg te gooien. Dus ik vroeg, wat wilde je dan doen? Ja, zegt ie, dwingen. Nou dat was dus gelijk bonje hier, want dat gaat toch echt niet gebeuren zolang ik hier ben!



Wat hij overdag doet, kan ik natuurlijk niet zien, ik ben immers aan het werk, maar 's avonds… nee hoor, er wordt niet gedwongen gegeten! Dus dat gaat nog leuk worden :wall:

:?

Nee nooit een strijd maken van eten… eten moet leuk blijven en je wint de strijd toch niet… :lol:



Mijn oudste heeft wel een tijdje erg moeilijk gedaan met eten, hij dronk dan wel heel veel… Hij verdronk zijn honger gewoon.

Hij heeft nu nog steeds wel moeite om aan te geven dat hij honger heeft, hij wordt dan chagerijnig en vervelend, als ik hem dan vraag of hij misschien honger heeft, dan is dat dus ook vaak zo.

De andere twee hebben nooit echt problemen gehad met eten, maar zij hebben ook nooit als kind alleen hoeven eten.



En experimenteren met verschillende dingen is ook leuk… samen wat uitzoeken in de winkel, beleg afwisselen… Ipv kinderstoel, eigen stoeltje + tafeltje.



Maar het gaat gelukkig al beter… :-*

Hey Debby…



wat neem jij het op voor je meissie zeg…

Dwingen tot eten… is ie helemaal gek geworden!!!



hihi… is er iets wat hij helemaal niet lust??? --> kopen en voor z’n neus zetten… en erop staan dat ie het eet!!!

dan weet hij in ieder geval hoe het voelt!



maar goed…



Als wij willen gaan eten 's avonds… gaan we niet “eten”… maar “aan tafel”… dat is al stap 1 die gemakkelijk is.

Wessel mag ook altijd een speeltje meenemen aan tafel omdat we “niet gaan eten”…

Goed… ik maak een bordje eten klaar voor hem… en dan staat dat er gewoon… wij eten… en na een paar minuutjes zegt ie “is van Wessel he?”…en begint te eten… (dan gaat trouwens ook het speeltje weg).



Tsja… ik ben ook wel zo’n bitch dat er niet geknoeid wordt met eten…

jaaaaaa… knoeien mag (per ongeluk)… maar expres op de grond gooien en zo… = “klaar met eten?”.

speeltje op de grond gooien??? --> 1 keer oprapen… dan niet meer…



Werkt super goed moet ik zeggen…

Soms eet Wessel niet veel, andere keren alleen maar vlees en appetoes (aardappelen)… en dan… opeens… zit ie weer de pan broccoli leeg te eten… :o :shock:

He Preggie… ja wat dach jij dan! Ik werd vroeger gedwongen om te eten (moest toen van de kinderarts), ik viel alleen maar af en was constant ziek (astma en bronchitus is al verminderde weerstand en dan ook niet eten :naughty: ). Maar goed, daar heb ik dus mijn aversie van over dwingen te eten. Dat gebeurd dus echt niet hier! Want ik pak Lana zo op en ben zo weg dan. Wat vreselijk is dat zeg, dwingen om te eten :hand:



Maar goed, heb nu een aantal dingen geprobeerd. Verschillend eten voorzetten, negeren, aan de salontafel eten, lepel/vork/handen eten. Maar het was het toch iedere keer nét niet.



Nu gaan we aan tafel zitten, Lana krijgt een speelgoed in haar handen en wij voeren haar. Mennnn wat gaat dat makkelijk zeg! Zij speelt en ze doet haar mond uitzichzelf open voor een hapje. Ze hoeft ook van mij haar bordje niet leeg te eten. Als ze aangeeft dat ze niet meer hoeft(gelukkig op een normale manier, ze schudt dan nee met haar hoofd :lol: ) dan probeer ik het nog 3x. Als ze dan nog niet wil, dan heeft ze genoeg en krijgt ze een toetje.



Heb ook in de gaten dat ze geen beleg meer op haar brood wil, maar pindakaas :roll: Kweet nu niet echt goed wat ik hiermee aanmoet. Is het wel goed pindakaas? Ik weet het niet. Dus alle hulp is welkom hier :mrgreen:

Moet zeggen dat wij geluk hebben en dat onze kinderen eigenlijk bijna alles lekker vinden. Anne is nu wel in een fase dat ze het de ene keer zelf wil doen en de andere keer moeten we helpen. Als ze ermee gaat spelen dan pakken wij er een vork bij en terwijl zij haar eigen vorkje vast heeft geven wij haar eten met de andere vork. Dat werkt ook prima. Bij haar werkt afleiding tijdens het eten dus erg goed als zx moeilijk doet met eten.

En wij geven Anne ook allerlei zoet beleg op brood hoor. Gewoon omdat ze dat het beste eet. Als ze wat groter is en sommige dingen beter begrijpt dan komt het vleeswaren en de kaas wel weer. Als ik nu kaas op brood doe dan eet ze de kaas eraf en laat het brood liggen. Bij de jongens hebben we dat ook zo gedaan en die eten nu ook vleeswaren en kaas op brood. Dirk eet nu zelfs het liefst kaas met mosterd op brood. :mrgreen:

Hee Debbie ook een lichtgewichtje in huis!!



Hier word ook niet gedwongen met eten maar ja wij hebben dan ook een bouwvakker aan tafel. Kind eet meer als ik doe maar hij komt niet heel hard aan.



Wat betreft het slapen (weet niet of ze dat nog zo doet hoor) maar danté slaapt ook veel en o-wee als het cb mij gaat vertellen dat hij teveel slaapt!! Het ene kind heeft meer slaap nodig als een ander kindje en ik vind het pure onzin dat ze dan niet toe zou komen aan eten…



Hopelijk gaat het wat beter (speeltje in handen ter afleiding werkt hier ook top als hij te druk is in zn hoofdje om zelf te eten!)

Het gaat hier met ups en downs. De ene dag eet ze veel en zonder commentaar en de andere dag is het drama.



Ze krijgt nu gewoon 'sochtends en 's middags pindakaas op haar brood, ach als ze dan wel eet, dan maar zo hoor…



En avondeten is ook wisselend. Maar ze eet iig meer dan de maanden daarvoor.

Debbie met Pindakaas is helemaal niets mis. Zitten allemaal gezonde vetten in - en - wat voor Lana gunstig is - aardig wat kcals.

Werkt het ook niet als je haar zelf een klein taartvorkje geeft en laat prikken in de stukjes brood? Esmee vindt dat reuze interessant en peuzelt het dan meestal wel weg.

Hoi Debbie,



ik heb 4 maanden he zelfde euvel gehad… niet willen groeien in gewicht, maar wel in lengte.

Lieselotte is een enorme beweeglijke dreumes, de hele dag rennen vliegen etc. Maar weinig eten.

Ook wij zijn nog steeds niet over de 10 kilo heen, terwijl ze al 86 cm lang is :shock: Hoewel de laatste weging positief was 600 gram erbij :smiley:



Wat guusje op de eerste pagina schreef doe ik ook.

Gewoon altijd wat te eten aanbieden.



Lieselotte’s maaltijden:



08.00 pap (verschilt van heel bord tot een paar happen)

10.00 fruit alleen banaan gaat er goed in, anders hooguit 1,5 partje appel

10.30 slapen

13.30 wakker met broodje (paar stukjes)

16.00 slapen

17.30 avond eten (wisselend)

danoontje



Als ik met haar buitengewesst ben heeft ze vaak wel trek, dus dan mag ze lekker op de bank met wat lekkers en wat te drinken even TV kijken. Ik was hier altijd erg tegen, maar met Bumba gaat er zo een flinke versnapering in.



Ook in de auto onderweg lust ze wel wat brood oid.

en in de buggy in het winkelcentrum kan er ook zo 1 liga in.



Het is dus gewoon klooien, maar vooral, maak je er niet te druk over. Ik denk nog steeds dat het een fase is. Net zoals de fase dat ze geen groenten lustte, nu had ze gisteren een reep rauwe paprika op en eergisteren twee rauwe wortels :roll: