cb. heeft me onzeker gemaakt..

Hallo allemaal,



Ik hoop dat er iemand is die me een beetje gerust kan stellen,

Mij dochtertje is nu vijf maanden en oefen elke dag met haar op de buuik.

Ben bij het cb. geweest en ze vonden haar wat achter lopen want wann. ik haar op de buik leg, kan ze hooguit vier minuten zo blijven. dan valt haar hoofdje naar beneden omdat ze gewoon te moe wordt.

Steunen op haar armpjes is ook nog niet alles. op haar rechter armpje steunt ze wel aardig maar op haar linker niet zo.

Ze wordt niet al te boos maar leuk vind ze het ook niet.

Dingetjes pakken op deze manier lukt al helemaal niet omdat ze haar armpjes erg nodig heeft om omhoog te blijven.



Zijn er meer die hun kindje bij vijf maanden nog niet lang konden steunen?



groetjes martine

en wat dan nog? :?

je doet wat je kunt. Iedere dag oefenen. dan komt het echt wel goed. Geef haar nog even de tijd.



Om het iets makkelijker te maken, zou je een opgerolde handdoek onder haar armpjes en borst door kunne nleggen. Ze heeft dan iets meer steun.



Oefen nog gewoon even.



Wat zegt je erigen gevoel tot nu toe? Hoe ontwikkelt ze zich op ander gebied?

Laat een baby nog lekker baby zijn!!



Enneh… gewoon 't ene oor in en ander oor uit. doe gewoon wat jou goed lijkt en wat je baby zelf kan en wil.



cb :wall: :wall: :wall: :wall: :wall: :wall:

Grrr. Stomme CB. Ze kunnen je zo onzeker maken terwijl er helemaal niets aan de hand is of je kindje gewoon wat langzamer is.



Bij mijn zoontje Ruben was het in het begin ook nooit goed. Hij was veel te slap in zijn spiertjes en kon pas heel laat zijn hoofd omhoog houden.



Als je goed met je kindje oefent, moet je je er niets van aantrekken. Wat het CB wil is een gemiddeld kindje en misschien is jouw kindje net als Ruben in het begin wat slapper. Hier is het allemaal goed gekomen en Ruben ligt nu precies op schema met zijn ontwikkeling. Met sommige dingen wat voor en met anderen wat achter.



Dus ik zou me echt geen zorgen gaan maken meid! Gewoon lekker met je kindje oefenen en dat oprichten komt vanzelf wel.



:-* Stephanie

Hoi,



Allereerst bedankt voor jullie geruststellende reacties.

Inderdaad, ik sta best wel sterk in mijn schoenen en negen van de tien x heb ik ook zo iets van jullie kunnen me wat.

Maar toch, je moet elke maand weer naar ze toe en ze moeten er verstand van hebben en natuurlijk trek ik me er dan toch elke x weer wat van aan.



Hellen, reactie op je vraag, ze ontwikkeld zich verder prima. Ze wil vee rechtop zitten. natuurlijk moet ik haar dan ondersteunen maar vind dat bar interessant. Haar hoofdje kan ze goed snel van links naaar rechts draaien. wiebelt soms wel wat maar heeft ook een betrekkelijk groot hoofd.

Wil heel graag staan, als ze bij me op schoot zit zet ze steeds af met haar voetjes maar gaat natuulijk voor geen meter want als ik haar omhoog trek onder haar armpjes dan zakt ze onmiddelijk door haar knietjes dus doe dit ook bijna nooit maar goed, ze glundert zo als ze rechtop staat. :lol:



Grijpen ook heel goed, kan dingen met 1 hand pakken en overzetten in andere hand. Alles wat ze pakken kan stopt ze in haar mond.

Dus dat zit wel goed.



Ik ga vanaf nu ophouden me zorgen te maken. Las verder op op dit forum dat er een hele hoop kindjes waren die pas met zes/zeven maanden gingen rollen end an boos werden omdat ze niet meer terug konden en met hun snuitje in het kleed bleven hangen…haha



nogmaals bedankt!

volgens het cb moet het volgens een bepaald boekje punten systeem gaan. ze zeggen wat ze moeten zeggen zonder te weten dat elk kind anders is en een ander tempo heeft.

ik ben niet gauw onzeker en toch elke keer als ik bij het cb vandaan komt heb ik het idee dat ik het nooit goed doe als moeder zijnde.

altijdt wel wat te zeuren of commentaar.



laats was ik bij het cb voor mijn oudste ze weten zijn hele verhaal over zijn achterstand enzo.

en dan nog gaan ze beginnen over zindelijk worden :wall: . terwijl dat absoluut niet aan de orde is en onmogelijk, hij heeft verslapte spieren en is verstandelijk beperkt. en toch zeggen omdat het bij een kind van 3jaar hoort. dat was voor mij het bewijs dat ze niet naar het kindje kijken maar alleen maar naar dat boekje.



laat ze je niet onzeker maken hoor. geniet maar lekker van je kleine en je voelt zelf wel als het echt niet goed gaat.

:hug:

martine:

maak je maar niet ongerust

tygo van mij kon nog niet eens met 6 maanden op zijn buik liggen.

hij kon ook niet omrollen en volgens het cb moest ik ook elke dag oefenen…

ik zag dat hij het niet prettig vond om op zijn buikje te liggen

en dacht dus: amehoela. kind heeft genoeg gehuild!



ik heb er niks aan gedaan.

hij wilde wel vaak rechtop zitten op schoot, dan ‘oefende’ hij zijn nekje toch ook goed rechtop houden.

en ook over de schouder deed ie dat.

en ineens (toen was ie ruim zes maanden) draaide hij zich vanzelf op zijn buik toen ie op de grond lag

een week later trok ie zich op tot zitten

en zelfs ging ie toen staan aan de tafel!

met 12 maanden liep ie los



toen dacht ik dus ook: wat nou hij loopt achter :stuck_out_tongue:





zelfde als de vraag: kan ie de pincetgreep al?

(kleine voorwerpjes tussen duim en wijsvinger pakken)



nee dat kon ie nog niet,

dús liep ie achter…

nou, ik heb me er niet druk om gemaakt

en zie: hij pakt nu alles met zijn duim en wijsvinger…



het komt allemaal vanzelf

in het eigen tempo van je kindje.

Hier precies het zelfde hoor Martine, mijn dochter van ruim 6 maand laat ook haar hoofdje snel zakken als je haar op de buik ligt en na 5 minuten word ze boos en zet het op een huilen, hier kreeg ik dan gister ook commentaar over van het CB!

En ondanks dat ik beetje sch*t heb aan hun lijstjes en tabelletjes van wat wanneer een kind hoor te doen, kom je er niet vrolijk vandaan :shifty:

En ook omrollen doet ze niet soms probeerd ze het maar dat is het dan ook.

Maar er zijn ook weer dingen waar ze goed in is speeltje pakken van ene hand in de andere of 2 speeltjes tegelijk vasthouden, of 1 speeltje met 2 handen vasthouden, weet eigenlijk niet eens bij hoeveel maanden het gemiddelde kind dit doet :wink:

Martine: als ze zich verder geod ontwikkelt, moet je je er echt niets van aantrekken.

wat ik verder zo hoor doet ze het goed. Zij kiest er gewoon voor om eerst andere dingen te ontwikkelen.

Laat haar regelmatig op haar buik liggen (ook al is het niet altijd leuk.)

En laat haar niet alleen maar zitten. De fysio van dionne heeft ons hiervoor gewaarschuwd. Kindjes die vroeg zitten met hulp, worden vaak zwakkere buikliggers en kruipers.

Lekker effe bij jou op schoot zitten kan geen kwaad. Maar wissel het af. En verder de buiklig aan blijven bieden. komt het helemaal goed.



Met dionne oefende we de buiklig ok op zo’n grote gymbal. Maar een strandbal kan ook. Doordat deze wiebelt, moeten ze flink hard werken, maar vond Dionne het wel leuker, omdat er tenminste iets gebeurde. De fysio gaf ook als opite te oeffnen i n de kinderwagenbak tijdens het wandelen. was oiok niet ze saai voor haar.



Succes! en laat je niet gek maken!

Niets van aantrekken hoor van het cb, want elk kind is anders en sommige zijn sneller dan andere. Laat inderdaad lekker baby zijn en het komt wel goed.

Inderdaad gewoon sch##t aan het CB.



Siënne is nu 7 maanden en begint nu pas op haar buik te rollen. Dit vind zij dan ook maar voor een paar seconden leuk. Eerder begon ze dan meteen te huilen en te jammeren. Nu heeft ze ook in de gaten dat ze terug kan rollen. Ik krijg haar dus echt niet meer langer op haar buik hoor. Ze gaat toch binnen een paar seconden zelf weer terug.



Als het nou nog 2 of 3 maanden zou duren dan zou ik mij wel wat meer zorgen gaan maken. Ze ontwikkelen zich in een eigen tempo.



Lekker genieten van je kleintje!

Wil toch even zeggen dat ik het super vind in een hoe korte tijd er zoveel reacties zijn gekomen. leuk!!



Ik ga vanaf nu een groot gedeelte met een korreltje zout nemen.

Inderdaad je weet wel beter maar toch weten ze je vaak een rot gevoel te geven.

Valt me nu echt op dat lisanne niet de enige is die hiermee wat later is.



Hellen wel zal ik het advies van je fysio aannemen want dacht dat door veel rechtop zitten ze alleen maar sterker zou worden. ze vind het zo leuk :lol:

Maar goed, een fysio zal zeker geen poep praten lijkt mij… Thnx voor je waarschuwinkje :slight_smile:





groetjes!!

Inderdaad, probeer je niet alles aan te trekken wat het CB zegt.

Ze zijn altijd zo negatief, het is nooit goed.



Freja kan hooguit een halve seconde haar hoofdje oprichten vanaf haar buik. En dan ook nog scheef. Ze is helemaal een beetje scheef. Toen ze dat zagen, zeiden ze alleen: ze is toch wel onder behandeling van een kinderarts he??? Want zelf weten ze niet wat ze ermee aan moeten. Ik kreeg geen tips of advies van het CB.



Heb wel veel steun van de fysio. Inderdaad een rolletje onder haar borstje en armpjes. Dat scheelt kracht. En iedere dag 1x eventjes oefenen. Niet teveel, want dat kost heel veel energie voor zo;n hummel.



Probeer het naast je neer te leggen, hoe moeilijk het soms is.

Sterker nog… als jij te snel gaat forceren in dit soort dingen kun je overstrekken van je kindjes rug gaan veroorzaken met alle gevolgen van dien (goed advies van de osteopaat geweest ooit). Het komt wel hoor, maar ieder kindje doet dat op zijn/haar eigen tempo, als dat lijfje eraan toe is.

oohhh leuk he die mensen van het cb,die zetten je altijd mooi aan het denken,ook mijn zoon wou toen hij 5 maanden was zijn hoofdje niet optillen hij had zoiets van ja bekijk het maar het cb vertelde mij dat hij het echt moest en dat ik hem maar in de box op zijn buik moest leggen met mijn hand op zijn kont dan ging hij vanzelf wel met zijn hoofd omhoog haha nou het enige wat ie deed was huilen en driftig zijn ook had ik een papier mee gekregen met oefeningen en dat ding zit volgens mij nog in de tas haha.laat ze lekker baby zijn ik heb zoiets van ze doen het vanzelf wel als ze er klaar voor zijn.

een vriendin van mij en daar weer de kleine van die deed alles TE snel die liep ook al met 8 maanden aan de hand,en dat was ook niet goed vertelde het cb haar ze moest niet zo veel puschen dat was niet goed voor zon kleine hahaha waarom krijgen wij die oefeningen dan mee :shock:

toen lars 6 maanden was vond hij het pas lekker om op zijn buik te liggen en 2 weken later kroop(tijgeren) hij al…ook met staan vond het cb dat hij laat was en toen hij 10 maanden was trok hij zich smorgens zo ineens op in de box en de volgende dag liep hij al vrolijk langs de tafel.

mijn manneke doet gewoon niks op comando en hij doet het pas als hij er zelf zin in heeft en groot gelijk heeft hij.

vorige week weer na het cb geweest en nu met ik met hem na de fisio omdat hij een echte voorkeur voor links heeft(pakt echt alles met links)nu vertelde ze mij dat ze dat niet normaal vonden en maken mij nu erg onzeker :wall:

maar ja heb volgende week een afspraak maar vind wel dat het cb iets meer begrip mag tonen en niet zo hard zijn.

je krijgt gewoon kei hard te horen oohh dit is niet normaal een NORMAAL kind pakt alles maakt niet uit met links of rechts.

links heeft ie wel een pincent greep en rechts pakt ie alles met de vuist ga gelijk ff een afspraak maken bij de fisio laten ze hem daar maar goed nakijken :o …zo dat krijg je te horen en meer niet want meer kunnen ze er ook niet over zeggen…

je moet er heen maar ooohh niet met plezier.

gr linda

Yeline deed dat ook nog niet met 5 maanden ze wou niet eens op dr buik liggen totdat ze kon draaien van rug naar buik toen kon ze ook echt oefenen.

Ik vond Yeline ook vaak met dr hoofd in de boxkleed of in dr matras van dr bedje omdat ze op dr buik gedraait was en niet terug kon komen en te moe werd en zo dr hoofdje in de matras drukte.

Uiteindelijk heeft ze het geleerd maar elk kind doet het op zijn/haar eigen tempo :wink: