Catering

Op 14 augustus willen A en ik een lekker tuinfeest geven. Nu willen we hiervoor een catering in de arm neen voor de hapjes. Maar wat kost nou zoiets ongeveer? Natuurlijk gaan we nog offertes opvragen tegen die tijd, maar wellicht weten jullie het ook ongeveer. Er zal een man of 40 zijn. Het gaat dan dus gewoon om warme en koude hapjes, stokbrood enzo.

Dan ben je er erg vroeg bij voor 14 augustus :mrgreen:

Wij hebben gisteren een straatfeest gehad voor 53 personen.

33 volwassenen en 20 kids.

Voor de barbecue gerekend op 30 personen, was 10 euro per persoon, inclusief bestek, borden, servetten, barbecuehuur, gasflessen, stokbrood, salades, saus, kruidenboter, satesaus en rauwkost.

De kids hebben ook allemaal mee gegeten en het was nog te veel eigenlijk.

Hihi, ja ik ben inderdaad erg vroeg. Maar het wordt ons huwelijksfeest. We hebben namelijk 6 jaar gelden geen feestje kunnen vieren en dat willen we volgend jaar echt inhalen. En nu we die beslissing hebben genomen ben ik z een beetje an het nadenken over hoe en wat. Lekker mijmeren! Maar goed ik was dus benieuwd.



Het gaat dus niet om een BBQ maar om mooie hapjes. Beetje stijlvol ook…

Had bij ons ook gekund.

Onze keurslager had het omgezet naar een koud/warm buffet (beenhammetje, koude schotel, visschotels, etc) voor hetzelfde geld als de luxe barbecue die we nu hadden.

10 euro per persoon is een redelijk goed richtbedrag volgens mij.

catering verschilt heel erg: de verschillen zitten vooral in de service die de cateraar aanbiedt en wat jij afneemt.



dus als jij sta-tafels wilt met serviesgoed en glaswerk, en dat ze de afwas meenemen dan ben je duurder uit dan dat je alleen de hapjes neemt die ze al dan niet langer van te voren afgeven.



canape’s kosten al snel 1.25 per stuk als je een beetje luxe handwerk wilt, wil je gangbaar vlees is vaak weer goedkoper dan vis, maar dan ligt het er dus weer aan of je simpele toastjes eronder wilt of dat de kok zich uitleeft en in glazen bakjes serveert of andere bijzondere dingen doet.



of te wel: je kan het zo duur maken als je zelf wilt 8)



ga gewoon een hele serie offertes aanvragen, vraag referenties en bel die na, en maak een lijst met dingen die je wel wilt en niet wilt zodat de offertes qua opzet niet teveel afwijken.



succes en veel organiseer plezier :inlove:



een paar canape ideetjes :drool:

Klopt Guusje,

Vaak heeft die en die wel een statafel, en die en die heeft dan een party tent (voor noodgeval in augustus toch handig)

en die heeft dan een terrasbrander.

Zo kom je vaak goedkoper uit dan dat je alles laat regelen.

Wij hadden papieren bordjes en plastic bestek, zal bij de prijs inbegrepen.

Je hebt gelijk dat je het zo duur en zo ‘goedkoop’ kan maken als je zelf wilt. Ik zou het natuurlijk ook kunnen combineren. Dat je zegt 80 Canape’s en dan nog het een en ander aan ‘gewonere’ hapjes.



We gaan dus een tuinfeest houden en willen het met 500 euro wel betaald hebben. Dus het gaat alleen om de hapjes. Verder gebruiken we gewoon plastic glazen. We willen een biertap huren en een stuk of 5 statafels. Denk dat ik het met het budget wel redden ga.





Ik heb er nu al zo zin in! Het wordt een feestje met een dresscode: wit. De tuin wordt ook helemaal wit aangekleed. Met doeken en veel lichtjes. Dan printen we onze trouwfoto’s op A4 formaat uit en hangen die verspreid in de tuin. Gasten komen om 20:00 uur en worden verwelkomt met een glas champagne. Dan snijden we een (bruids) taart aan en heten iedereen welkom en dan is het party time! De meiden krijgen ook een mooie witte jurk o.i.d aan



Thanks meiden. Tips zijn welkom hoor!

Je heb bij jouw in de buurt die hele grote zitten en die heeft een site Willem de Boer maar hij heeft nog een site daar hebben wij toen allemaal hapjes bij besteld kan zelfs online *****************



Edit: Linkje verwijderd!

Klopt, Willempie gaan we ook bellen hoor! Zal er vanavond eens even voor zitten. A wil graag weten hoe en waar hij rekening mee houden moet…