Cars koekjes bakken

Onze Chris.tan wordt binnenkort 5 jaar.

Hij wil graag iets trakteren van Cars en nu willen we met hem koekjes bakken. Autokoekjes welteverstaan :smiley:

En het liefst in de vorm van Mcqueen. Bestaat zo’n vormpje eigenlijk?

Anders volstaat een autovormpje natuurlijk ook wel.

Zou ik rode glazuur kunnen maken met rode kleurstof en poedersuiker ? Wordt dat rood of roze ? :think: Hihi!

(School wil graag dat we iets gezonds trakteren. Ergens snap ik dat wel maar als je jarig bent, wil je toch gewoon lekker iets zoetigs trakteren?

We hebben op school ook al gruitendagen, om de kinderen (lees ouders) te stimuleren fruit en groenten mee naar school te nemen. Maar de ouders hier in 't brave durp doen niet anders :wink:

Het voelt een beetje als een mandarijn geven met Sint Maarten :eh: )

Havermoutkoekjes :angel:?

Haha nee, het worden speculaasjes of zandkoekjes.

Ik meen dat ik bij de Jumbo iets van baksetjes van Cars heb gezien. :think:

Met havermoutkoekjes kom jew wel ietsje meer tegemoet aan de wens van school en de kinderen zullen het heus ook lekker vinden.

Met een manderijn, handje noten (en soms een appeltje) met sint maarten zijn mijn kinderen overignes ieder jaar weer dolblij :wink:

Niks mis mee! Ik vind het zelf erg jammer als er weeeer ouders zijn die de geen snoepregel wb trakteren niet aanhouden.

Karin lijkt me inderdaad typisch zo’n moeder die snoepregels weigert.

Is een havermoutkoekje nu werkelijk veel gezonder dan een zandkoekje? Volgens mij zoet je havermout ook… Ik vind het meer klinken als: kijk, wij wijken af door gezond te doen :oops:

Leuk discussieonderwerp 8)

Ik vond cupjes voor cakjes!

zoek nog even verder :wink:

Ik vond deze ook nog:

Bij de taartenfee!

Geen McQueen maar Sally

@lydia wrote:

Is een havermoutkoekje nu werkelijk veel gezonder dan een zandkoekje? Volgens mij zoet je havermout ook… Ik vind het meer klinken als: kijk, wij wijken af door gezond te doen :oops:

Leuk discussieonderwerp 8)

Standaardrecepten zullen idd vaak met suiker zijn, maar het hoeft niet :slight_smile:

Kun je geen fruit erin verwerken. De autovormpjes zijn erg leuk, maar je hebt er wel een heel aantal van nodig.

@lydia wrote:

Vanwaar deze snerpende opmerking?
Is het nodig om een persoonlijke ( ik ken je niet) aanval te torpederen?

Vorig jaar hebben we 60 bananen voorzien van handjes,voetjes en een foto van C. Nu mag hij op koekjes trakteren ja..

@Karin2 wrote:

@lydia wrote:

Vorig jaar hebben we 60 bananen voorzien van handjes,voetjes en een foto van C. Nu mag hij op koekjes trakteren ja..

Juist niet :wink: Sorry als het verkeerd over kwam.
Ik bedoel meer dat jij een feestje als goede reden ziet om
dat te trakteren wat voor je zoon feestelijk is. Niets snerpends aan.

@lydia wrote:

@Karin2 wrote:
@lydia wrote:

Juist niet :wink: Sorry als het verkeerd over kwam.
Ik bedoel meer dat jij een feestje als goede reden ziet om
dat te trakteren wat voor je zoon feestelijk is. Niets snerpends aan.

Hoe vaak ik je opmerking ook lees, ik kan er alleen maar een mega butopmerking uithalen :hand:

Wil het nog wel een keer uitleggen Karin…

Misschien had ik smileys moeten gebruiken en de quote van Lune erbij moeten pakken want mijn reactie was een soort van cynisch over die snoepregel, juist omdat jij zegt dat als je jarig bent, je iets van zoetigheid wilt trakteren…

@Lune wrote:

Met havermoutkoekjes kom jew wel ietsje meer tegemoet aan de wens van school en de kinderen zullen het heus ook lekker vinden.

Met een manderijn, handje noten (en soms een appeltje) met sint maarten zijn mijn kinderen overignes ieder jaar weer dolblij :wink:

Niks mis mee! Ik vind het zelf erg jammer als er weeeer ouders zijn die de geen snoepregel wb trakteren niet aanhouden.

Karin lijkt me inderdaad typisch zo'n moeder die snoepregels weigert :liar:

Is een havermoutkoekje nu werkelijk veel gezonder dan een zandkoekje? Volgens mij zoet je havermout ook... Ik vind het meer klinken als: kijk, wij wijken af door gezond te doen
Leuk discussieonderwerp

om eerlijk te zijn vind ik je reactie een beetje vreemd :(
Ik bied excuses aan als het verkeerd is overgekomen, ik leg het je uit, en je bestempelt het alsnog als butopmerking en je illustreert het met " :hand: "Mag je me wel even uitleggen want ik snap er niets van :oops:

En dat is dan juist ‘het jammere’ aan praten via papier/beeldscherm. Je hoort de toon er niet bij :slight_smile: . Als je naar de opmerking van Lydia kijkt die onder de verkeerd begrepen opmerking staat (die over havermoutkoekjes versus zandkoekjes), dan wordt duidelijk dat Lydia het echt aardig bedoelt :D. Lydia bedoelde de eerst opmerking ‘cynisch’.

Lydia, onze replies kruisten elkaar, sorry dat ik me ermee bemoei :-*

Lydia, ik snap nu hoe je het bedoelt.

Zoals de ene enkele zin er stond kon ik het niet anders opvatten dan een hele lullige opmerking. Ik voelde me best beledigd, zo zelfs dat ik Lune niet eens gelezen had :wink:

Dank voor je uitleg.

Anyway, we hebben vanmiddag proef gedraaid met koekjes bakken en havermoutkoekjes maken uit een Cars vormpje. Dat gaat dus niet :slight_smile:

Zeker niet als we ze ook nog willen dopen in rode Carsglazuur.

Bij de 2e ronde zandkoekjes gebakken en in de glazuur gedoopt. Prima!

Het zijn maar kleine koekjes. Een kleine traktatie dus maar met liefde gemaakt. Het hoeft ook niet zo groots te zijn allemaal.

Sommige kinderen trakteren op de halve Action…

@Isabel Sofie wrote:

Weet iemand ook waar je die kan kopen??

Ja die zijn inderdaad ook leuk!

Maar bij ons wordt 9 van de 10 keer op cakejes getrakteerd en dat wilde C. dan niet :wink:

Had je de havermout gemalen? Hoe fijner je maalt hoe makkelijker het wordt om er wat mee te doen.

@Bella wrote:

@Isabel Sofie wrote:

Weet iemand ook waar je die kan kopen??

Kinderfestijn :wink: