Carnaval

Wie gaat dit vieren? En hoe ga je verkleed? Wij vieren het meestal in Venlo en daar is alles op straat. Daarom ben ik nu mp af aan het struinen en aan het bieden op lange winterjassen. Die wil ik dan versieren met vanalles en nog wat. Leuke pruik en hoed erbij en klaar :mrgreen:

Ik ga het vieren!

Ik heb net gisteren dit jurkje gekocht

En voor mijn zoon heb ik dit pak, maar die heeft hij al van sinterklaas gekregen :mrgreen:

Ik doe niet aan carnaval :slight_smile:

Yep, wij gaan het zeker vieren, al ben ik geen echte Brabander. De meiden zijn groot fan en ik doe al jaaaren lekker mee.

Outfit weten we nog niet. Is hier een traditie dat we dat op het laatste moment bij elkaar scharrelen en is eigenlijk altijd geslaagd. De meiden hebben een uitpuilende verkleedkist en een flinke schminkdoos in huis. Gaat lukken!

En nu willen we straks natuurlijk foto’s van jullie in je outfit (en nee, niet alleen de kinderen :mrgreen: ) :angel:

Hier vieren we geen carnaval.

Krabje, leuk jurkje, sexy hoor :wink:

Mamalena, dat doen wij meestal ook, wat bij elkaar scharrelen, maar als je dat allemaal niet meer past wordt het toch lastig :wink:

Ik ga dit jaar in Belgie vieren met mijn moeder en zus, nachtje doorzetten :slight_smile: En we gaan als Afrikaanse mama’s, inclusief baby in draagdoek :mrgreen:

ja zekers… geboren en getogen carnavalvierder

ik ga meer richting rock en rol… met zo;n stippen rok…

(of minnie mouse… net hoe je het wil noemen)

meiden gaan als minnie mouse, en heb nog diver verkleedplakken hier liggen…

zelf hebben wij een boevenpak, musketier, piraat, sultan, nog een musketier en clownpak… en zo nog wel wat meer…

betreft warmte… ik ben jaren geleden als teletubbie geweest… was echt een superheerlijk warm pak…

ts. wat ik zou doen is gewoon een “mannenpak” met broek kopen en dan kun je er zelf gewoon je warme kleren onderaan doen… :wink:

Jaja, Keira haar eerste Carnaval! Het is geen uitgebreide dit jaar (financien, nieuwe baan van manlief). Maar wij gaan als eskimo!

Manlief en ik hadden het pak nog liggen en voor Keira ga ik zelf aan de slag als mijn patroon binnen is.

Zondag gaan we hier naar de grote optocht, vervolgens naar het kindercarnaval, 's avonds gaat Keira uit logeren en gaan wij de stad in. Dinsdag ga ik nog met Keira naar de Kindercarnavalsoptocht.

Jaaaaarenlang vond ik Carnaval geweldig en nu vind ik het het ergste wat er is :shifty:

De kids doen iets aan uit de verkleedkast en hopen dat de ochtend snel voorbij gaat 8) (van wie zouden ze het hebben?!)

Zo waren ze vorig jaar; een bloemenelfje en een zeerover:

crien en dan woon jij nog wel in brabant… lijkt me vervelend je houdt er niet van, maar zit er onderhand middenin…

wij gaan zelf niet echt. wel naar de optochten kijken (vrijdag, zaterdag, zondag, maandag) en dan dinsdag sowieso naar het kindercarnaval.

sophie gaat als prinses (hoe kan het ook anders als ze zelf mag kiezen) en ik trek denk ik maar gewoon mijn uniform aan en ga als vpk. heb namelijk vorig jaar mijn pak kapot getrokken en gevallen, en aangezien ik aan het lijnen ben zie ik het niet zitten om nu iets nieuws te kopen en het hopelijk volgend jaar weer weg te kunnen doen

hier wordt er ook carnaval geviert, we hebben blingbling party moet daar nog wat voor halen.

Luca heeft het oude van pakje van Sidney een cape van knabbel of babbel.

en Sidney gaat als kabouter (thema van de straat met de optocht)

paar jaar geleden vond ik er niks aan nu ik hier woon vind ik het geweldig :mrgreen:

Hier ook carnaval. Ons mam maakt een pakje voor me, een zwart jurkje met een oranje en groene stip onder elkaar op de voorkant, dan nog m’n hele hoofd rood en klaar is het stoplicht!

Ralf gaat als Tiroler, in een echte lederhosen van manlief van vroeger, even nog een bloesje en kniekousen en een hoedje bij zoeken.

Esmee gaat dit jaar weer als spaanse danseres omdat ze het jurkje nog wel past.

@Pitje27 wrote:

ts. wat ik zou doen is gewoon een “mannenpak” met broek kopen en dan kun je er zelf gewoon je warme kleren onderaan doen… :wink:

Waarom zou ik een mannenpak kopen :think: Kan toch ook gewoon een vrouwenkostuum zijn? Als ik toch wat moet kopen maakt dat neit uit. Ik heb nu op mp een leuke lange jas gescoord en die ga ik opleuken met bloemen :mrgreen:

@cees77 wrote:

@Pitje27 wrote:

Waarom zou ik een mannenpak kopen :think: Kan toch ook gewoon een vrouwenkostuum zijn? Als ik toch wat moet kopen maakt dat neit uit. Ik heb nu op mp een leuke lange jas gescoord en die ga ik opleuken met bloemen :mrgreen:

omdat vrouwenkostuums niet met een lange broek is… :wink:

Ow haha… Op die manier. Ik dacht vanwege de maat :wink: :mrgreen:

@crien wrote:

Jaaaaarenlang vond ik Carnaval geweldig en nu vind ik het het ergste wat er is :shifty:

Hier idem dito, ik haat carnaval, maar ja de kids he?
Daar doe k het voor......

Wat we aantrekken?
Weet ik nog niet moeten we nog gaan aanschaffen. :mrgreen: