Carnaval

Carnaval valt vroeg dit jaar (begin februari hoorde ik laatst) en dus moet ik nog ff iets leuks zien te vinden voor Amy. Heeft iemand al carnavalskleding in de winkels zien hangen??

Hier in Maastricht heb je verscheidene carnavalswinkels die al open zijn. Ik moet ook nog een pakje kopen voor Kian. Ben bang dat we er op tijd bij moeten zijn. Het valt erg vroeg dit jaar.

ik heb van lucas nog verscheidene pakjes voor Daan… en lucas past nog in zijn pak van vorig jaar denk ik…



maar hier al verschillende winkels met carnavalskleding hoor, al was het bij de sengers nog verdacht leeg…

Hier op het winkelcentrum ook al volop carnavalskleding hoor.

Gister bij bart smit een leuk heksenpakje gekocht voor Jowena,van 30 euro naar 8 euro :shock:

Nu moet ik zo te lezen wel opschieten met een zwarte mailot kopen en truitje :think: ik wist niet dat het dit jaar zo vroeg valt.

bij de action hadden ze leuke dingen voor 6 euro om over een jas aan te doen… Ideaal voor de optocht te kijken…



Ja carnaval is vroeg dit jaar…



Zo weten ook niet veel mensen dat 30 april op woensdag valt en dat dan donderdag 1 mei hemelvaart is en die maandag dus 5 mei en dat het dus een lang weekend is als je vrijdag vrij vraagt :thumbup:



gr patricia

@Paikea wrote:

Hier in Maastricht heb je verscheidene carnavalswinkels die al open zijn. Ik moet ook nog een pakje kopen voor Kian. Ben bang dat we er op tijd bij moeten zijn. Het valt erg vroeg dit jaar.




Heeeey, iemand uit Mestreech :mrgreen:!



Ik heb hier idd al vanalles gezien… En ook bij Blokker, V&D, etc. waren ze de carnavalsruimtes al aan het inrichten!

@babylover wrote:

Zo weten ook niet veel mensen dat 30 april op woensdag valt en dat dan donderdag 1 mei hemelvaart is en die maandag dus 5 mei en dat het dus een lang weekend is als je vrijdag vrij vraagt :thumbup:


He leuk en ik ben al vrij op vrijdagen. Maar 5 mei is toch geen officiele vrije dag??

@Danielle_M wrote:

@babylover wrote:
Zo weten ook niet veel mensen dat 30 april op woensdag valt en dat dan donderdag 1 mei hemelvaart is en die maandag dus 5 mei en dat het dus een lang weekend is als je vrijdag vrij vraagt :thumbup:


He leuk en ik ben al vrij op vrijdagen. Maar 5 mei is toch geen officiele vrije dag??


Ik geloof 1x in de 5 jaar, weet echter niet of dat dit jaar is....

@Paschal75 wrote:

@Danielle_M wrote:
@babylover wrote:
Zo weten ook niet veel mensen dat 30 april op woensdag valt en dat dan donderdag 1 mei hemelvaart is en die maandag dus 5 mei en dat het dus een lang weekend is als je vrijdag vrij vraagt :thumbup:


He leuk en ik ben al vrij op vrijdagen. Maar 5 mei is toch geen officiele vrije dag??


Ik geloof 1x in de 5 jaar, weet echter niet of dat dit jaar is....


5 Mei is wel een erkende nationale feestdag, maar daarmee nog geen wettelijk verplichte vrije dag. Dat moet dan geregeld zijn in de bedrijfsregeling of cao. Als er niets over 5 mei geregeld is in de bedrijfsregeling of cao, dan is er geen recht op een doorbetaalde vrije dag.

Van carnaval weet ik niet zoveel. Ik woon boven de rivieren :wink:

Wij hebben hier een speciale carnavalswinkel en afgelopen maand heeft Nienke er een Spaanse Danseres-jurk gekocht.



Voor Guus ben ik geslaagd in de Plopsawinkel, ik had nog tegoed bonnen van hun en heb voor Guus een Bumba-pak van zijn grote held, hoefde nog maar 8 euro voor hem af te rekenen tja daarvoor kon ik het echt niet laten hangen.



Hier is het 1e week febr. carnaval en ik ben er klaar voor :mrgreen:



Wij doen alleen aan optocht kijken en kindercarnaval hoor.



Groetjes, Petri

Mijn dochter en ik gaan dit jaar kleding huren, maar wat we worden weten we nog niet.