carbid schieten

Ik kom uit Zutphen en daar deden we het ook. Heb O&N gevierd en Drenthe (Hollandscheveld) en daar hoorde ik t hele dag. Leek wel oorlog maar t heeft toch wel wat. Heb liever carbid dan heel de dag strijkers tussen de flats zoals hier.

@Cell wrote:

Ach, het dendert lekker en en-sich kan het weinig kwaad. Zolang ze het maar niet met een melkbus en deksel doen. Die rondvliegende deksels brengen nog wel eens ellende en zo is dus 3 jaar terug een vrij jong iemand in IJsselmuiden als het ware onthoofd door een deksel. :silenced:

Maar bij mijn schoonouders in de buurt is het ook traditie en daar doen ze het met een oude voetbal. Kan weinig kwaad. Ze schieten in een leeg weiland en carbid is natuurlijk mega goedkoop en met een kilootje doe je lang.

Ze gaan op de melkbus zitten, houden hun duim op het gat net zolang tot er zoveel druk in de bus zit en dan aansteken… leuk… :shifty:

Bij schoonzusjes in de straat, in IJsselmuiden dus, zijn ze veel minder voorzichtig, schieten ze gewoon in de straat, op oudjaarsdag op een gegeven moment met 15 bussen tegelijk… en auto’s die erdoor moeten… tough luck, je komt er amper door.

Daar is de politie dus wel beslag gaan leggen op 3 bussen.

Ben geen fan, maar vind het ook niet erg, mits op de minst gevaarlijke manier (met voetbal) en in een leeg weiland.

Ik weet niet of ze het nog doen…

Maar toen ik nog in IJsselmuiden woonde waren ze altijd bij het kerkhof aan het melkbus schieten. Dat heb ik eigenlijk altijd heel raar gevonden.

Waar dat eigenlijk vandaan komt? geen idee.

Het is wel een keer uit de hand gelopen, toen kwamen ze met hordes politie en politiehonden. Vanuit het dakkapel konden we heel goed zien hoe de jongelui weg gedreven werden. Maar ze gingen er allemaal als een haas vandoor en schuilden allemaal in andermans tuinen. Wij hadden er ook twee in de tuin zitten.

Het melkbusschieten opzich vindt ik eigenlijk best wel een leuke traditie.

Mijn ouders wonen in Kampen en ik hoorde dat er bij hen ook behoorlijk wat jongelui aan het schieten waren.

Vorig jaar op O&N werd ook door de buren van me schoonouders carbit geschoten met een bal… Vond het wel eng als ze het op de weg doen waar auto’s geparkeerd staan… Maar hier gelukkig geen traditie :thumbup: