Caravan kopen

Oke, wij zijn er uit. Als de vouwwagen wordt verkocht gaan wij voor een caravan.



We zijn al wel een beetje uit de indeling die we willen: een vast bed en een apart van de douche wastafeltje. We hebben gezien dat we de Hobby modellen van buiten echt prachtig vinden maar van binnen echt heel lelijk (Veelal met blauwe accenten).



Vooralsnog vinden we de Burstners met frans bed erg mooi. Ook de Knaus Sudwind en de Home car met frans bed vinden we mooi. Stapelbedje voor de kleinsten zou handig zijn, maar veelal niet te vinden in caravans met de indeling die wij mooi vinden.



We willen een voortent en een luifel met zijkanten.



mag niet zwaarder zijn dan 1000 kg. Budget rond de 4500 euro. we hebben echt al prachtige caravans gezien op MP en gaan, zodra de vw is verkocht, ook lekker bezichtigen.



Hebben jullie nog tips???

Nou gezien je eerdere posts… een flinke hoeveelheid laadvermogen :mrgreen:



Nee, zonder gekheid… als je al weet welke indeling je wilt, en aan welke eisen hij verder moet voldoen, kun je een shortlist maken.

Koop je van een particulier dan moet je bij zelf kijken vooral op haarscheuren kort op de naden van de beplating letten, rondom lampen en ramen want dan heb je kans op ingedrongen vocht. De bodem mag bij een caravan ouder dan 7 jaar… ietsss veren, maar zeker niet te veel en trek ook gewoon de bankkussens eraf om in de bakken te kijken want vocht zit vaak vooral het eerst in de hoeken van de bodem… omdat daar 2 wanden en de bodem samen komen…



Je kan ook aangeven de caravan bovag gekeurd te willen hebben, evt kosten delen als de caravan uiteindelijk niet aan de eisen voldoet. Voordeel is dat de reactie van verkoper al een hoop zegt… werkt hij mee, is het waarschijnlijk een prima caravan, ziet hij het niet zitten… kun je je afvragen wat hij te verbergen heeft.



Verder is misschien voor jullie de KCK gebruikte caravan, vouwwagen en camper beurs in zeewolde wel iets? Dat is op het terrein van de RCN en op 5 en 6 oktober aanstaande. Alle caravans die daar worden aangeboden zijn dan ook nagekeken door de anwb en hebben een daaraan gekoppelde adviesprijs gebaseerd op bovag koerslijsten. Mensen mogen er natuurlijk altijd een eigen vraagprijs op hanteren die hoger mag zijn, maar dan weet je in elk geval wat evt kleine mankementen zijn.



Eiffeland Holiday caravans zouden ook aan jullie zoekcriteria kunnen voldoen, is zeg maar de goedkopere variant van Knaus.



Succes…

Ik heb er echt geen flauw benul van, maar wat lijkt het me leuk om een caravannetje te pimpen :mrgreen: Gehaakte kussentjes, retro gordijntjes, leuk beddengoed etc.

Later, ooit misschien :inlove:

Succes met de zoektocht!

ik ben zelf helemaal weg van de burstner averso plus 440 tk van wege het stapelbed voor de kinderen. door een hefbed voor ons heb je niet zo’n supergroot geval achter je auto.



Voorlopig nog maar even flink sparen… en dromen… ?

Heel goed rondzoeken op i-net en gaan kijken. Als je het ziet, kun je pas echt bepalen wat voor jou (jullie gezin) handig is:

lengte/gewicht caravan

laadvermogen

indeling

rondzit/treinzit

2 of 3 pers stapelbed

plaats van de keuken

enz

Dat hebben wij ook gedaan en via allerlei andere keuzes kwamen wij door te gaan kijken en erin te zitten op de burstner averso plus uit.



Staar je niet blind op kleur van de kussen en gordijntjes; dat is allemaal aan te passen :wink:



Veel succes!



Ps ik heb ook nog op een een leuk forum met veel tips gelezen maar ik kan even de link niet vinden… als ik 'm heb, stuur ik die wel door :slight_smile:

Tnx! Wij komen ook heel vaak op burstner uit. :slight_smile: Zooo mooi!! maar wij willen juist geen stapelbed. We willen een vast bed en als je dan ook een stapelbed hebt dan mis je toch vaak een zitje. Bovendien is een stapelbed handig als de kinderen kleiner zijn, maar dat blijven ze natuurlijk niet…



Cel, goeie tip van die beurs, gaan we heen!



Lune, A zou gek worden van gehaakte kleedjes! Ikke ook trouwens… :wink:



En zoveel zut nemen wij niet mee hoor! Wel een goeie tuinset, tafel van 1, 80 breed en 5 goeie standenstoelen. Verder een skottlebraai en dan gewoon de keukenspullen. Ik geloof echt niet dat wij overdreven veel spullen mee hebben hoor…

hoi,



veel plezier met je aankopen.

ik ben ook al jaren caravan liefhebber,



Nog even 2 tips, als je voor een vast toilet gaat check dat je afvoerluik niet in je voortent uitkomt. dan moet je heb dus steeds legen in je voortent.



En kijk voor je koopt ook even hoe de caravan eruit ziet met de bedden opgezet.



Wij hebben ons toen daar in vergist, als tafel leek het zo’n ruime caravan maar als bed moesten we over de ene klimmen om in het andere bed te komen :lol:

hihihi… een tafel van 1.80 en 5 goeie standen stoelen… das voor de 1 niks, voor de ander veel… hier een tafeltje van 70x110 en 2 grote vouwstoelen voor manlief en mij en voor de kids verder geen stoelen… ze zitten er nl toch niet op… wel heb ik 2 opblaasbare zitzakken mee en een paar fleecekleden waar ze graag op zitten. En we nemen een hangmat mee… als we mazzel hebben zijn er bomen waar hij tussen kan… :thumbup:



verder echt weinig kleding, micro fibre sporthanddoeken, slaapzakken en vrij beperkt kookspul… mijn kookspul is nog geen meloendoosje vol… het past in een rugtas…



Meer heb ik ook echt niet nodig, dus ik zou met een caravan ws niks hoeven opruimen… hahaha.



Door Lune wel op idee gebracht, ik ga het gewoon doen! een oldtimer kopen van max 1000 euro en deze helemaal pimpen… heb de site “in de hippe kip” gevonden en ook caravanity en nu wil ik ook… idd… met kanten kussentjes, bonte bloemetjes bekleding in 40 kleuren en alles verven… Ruud vind het een top plan, wat we doen met de caravan als hij klaar is… geen idee… maar ik houd wel van zulke projectjes… :inlove:

Wij hebben net een caravan op de kop getikt van kenissen, een heullleee oude uit 1988, deze gaan we idd oppimpen (is wel nodig :silenced: )

Oh gááf Cell! Echt iets voor jou! Heb net op de site zitten kijken van in de hippe kip; ben nu al benieuwd naar jouw resultaat! :slight_smile:

Hoi, mij heb je wel nieuwsgierig gemaakt waarom jullie de vouwwagen verruilen voor een caravan… Hebben jullie niet een Jamet? Wij hebben een paar jaar een Jamet gehad, maar een tent kan je niet nat inpakken, tenminste niet voor lang, dus dat was ons probleem. Wij hebben hem toen op MP verkocht en via MP bij een particulier een caravan gekocht. Het is de Hobby Excellent Easy als ik het goed heb. Wij hebben geen vast bed. Dit heeft als voordeel dat je met z’n allen ook gezellig binnen kan zitten. Er zit een badkamertje met toilet in, maar die gebruiken we als rommelhok voor de schoonmaakspullen. We zijn toch al gewend om naar het sanitairgebouw te gaan. Ook hebben we een voortent, maar die gebruiken we niet. We zijn mooi weer kampeerders en dan is zo’n voortent erg warm! Wij hebben er wel een luifel bijgekocht, kan je toch droog buiten zitten als het regent of lekker in de schaduw.



Denk er verder goed over na waar de keuken zit. Is dat een handige plaats als de een staat te koken en de ander wil naar binnen… Bij sommige caravans sta je precies in de deuropening te koken…



Veel succes in ieder geval!!!



Viratine

Wij hadden een jamet inderdaad. Het beviel ons niet ivm het enorme vele voor en nawerk dat je er mee hebt. Wij houden van iets meer gemak en comfort…

Zoals het er nu uitziet gaan wij voor een knaus Azur van tussen 1981 en 1986 met bruine striping van buiten… en dan een 5 persoon variant zodat we een royaal 2 persoons bed kunnen creëren… Nu al zin in om zo’n ding op te knappen en te pimpen. Volop ideeën via caravanity, pinterest en zulks… dus het word in elk geval een kitcherig ding… ge-wel-dig. De volvo mag 1800 kilo trekken, maar voor het rijbewijs mag er max 1200 aan… dus dat redden we makkelijk. En dat staat dan los van tentkamperen… hahahahaah…



Gewoon weer een projectje, helemaal ons ding.

Heerlijk Cell! hihi…



Wij hebben nu contacten over een burstner Ventana 455 ts. HELEMAAL onze caravan… Dus nu maar duimpjes draaien!

Woww… dat zijn mooierds, maar die zijn toch te zwaar? dacht dat die dingen ledig al wel tegen de 1000 zaten… geladen iets van 1300. Of gaan jullie ook een andere auto kopen?

:wink:

nope, onze auto kan het trekken. Hele fijne site om te bekijken hoe de ervaringen van anderen zijn met trekcombinaties is caravantrekker.nl. Daar zijn de resultaten goed. Maarr, over 2 jaar moet er sowieso ook een andere auto komen, dus dan wellicht eentje die net ff meer kracht heeft zodat we ook redelijk oke de bergen in kunnen.