canvas cadeau maken

Voor de handige mama’s onder ons.

Ik wil een lijst maken van canvas waar dan een stof overheen moet en dan met linten…

Klinkt heel warrig maar ik weet niet hoe het heet…

Je kan dan foto’s instoppen, memos etc…



Hoe kan ik dat maken? heeft iemand een foto zodat ik daarvanuit kan werken??

Hellupp :shifty:

kan volgens mij niet al te ingewikkeld zijn… met tacker de stof om het canvas vast zetten (aan de achterkant dus :wink: ) en dan linten spannen (diagonaal zie je vaak) en ook op de achterkant vastzetten. Eventueel op de kruispunten tussen 2 linten ook vastzetten met een leuk ‘ietsje’ erop (bloemetje of weet ik wat voor crea spul je kan vinden) en klaar.



Maar volgens mij heb ik ook zoiets gezien bij 1 van de mama’s in het topic ‘laat hier je naaiwerkjes’ zien.

ga ik daar even spieken :wink:

Ik ben er ondertussen uit dat het een memo bord heet.

Lekker slim he van mij :angel:



Nee zo moeilijk moet het niet zijn… Maar ach ik ben de laatste dagen niet zo snugger :mrgreen:

Heel makkelijk,

fyberfiel op het canvas, daarover heen het stof. Vast tacken aan de achterkant en met daarover heen de lintjes.

Van de achterkant is het niet zo heel erg netjes, maar dat zie je van de voorkant niet…



Je zou er voor kunnen kiezen om de lintjes te vervangen door stiek lint of tussen de 2 uiteinden van de lintjes stiek te maken. Dan kun je de lintjes verplaatsen. Ik heb ze bij deze vast getackt…

ow Moos dat is idd precies wat ik bedoel. Ik had vaan Flien al het een en adner uitgelegd gekregen.



Ik heb vandaag bij de action een canvasdoek gehaald en wattine. vergeet ik de spuitlijm te halen :doh:

Morgen ga ik voor een stofje kijken…en linten.



Kan het gewoon met een nietmachine? Of heb je daar een speciale nodig?

Ff voor eenheel leuks stofje kijken…

Als het bevalt ga ik voor de kinderkamers ook leuke maken… Maar dan soort schilderijtjes gewoon… :slight_smile:

@nachtvliinder wrote:

ow Moos dat is idd precies wat ik bedoel. Ik had vaan Flien al het een en adner uitgelegd gekregen.



Ik heb vandaag bij de action een canvasdoek gehaald en wattine. vergeet ik de spuitlijm te halen :doh:

Morgen ga ik voor een stofje kijken…en linten.



Kan het gewoon met een nietmachine? Of heb je daar een speciale nodig?

Ff voor eenheel leuks stofje kijken…

Als het bevalt ga ik voor de kinderkamers ook leuke maken… Maar dan soort schilderijtjes gewoon… :slight_smile:




Ik gebruikte bij mijn stage gewoon een nietmachine maar niet zo’n huis tuin en keuken ding maar maar zo’n ding die je ook gebruikt om te klussen zeg maar je hebt er ook elektronische varianten van… te halen bij een bouwmarkt

Je bedoeld een memobord :smiley:



bijv zoals deze http://zonnebloemetjes-tutorial.blogspot.com/2009/06/memobord.html



of zoals deze http://www.jansikkes.nl/zelfmaakidee



daar staan de werkbeschrijvingen, makkelijk



succes met maken hoor! :thumbup: