Canon analoog-digitaal spiegelreflexvraagje

Wij hebben al jaren een eos300, die nog steeds goed werkt en waar manlief nog altijd blij van wordt. Hij maakt echt superfoto’s er mee maar ik ben de digi-fan in huis.



Nu heeft hij zowel canon lenzen als tamron lenzen. Daarnaast heeft hij nog een lading aan voorzetlensjes en weet ik wat nog meer.

Weet iemand van jullie in hoeverre dat spul compatible is met een digitale eos?



Hij neigt steeds meer naar digitaal maar hij wil wel heel graag die lenzen blijven gebruiken.

Voor zover ik weet passen die lensen op de digitale slr. Anders neem een van de lensen naar de winkel en probeer het op het model dat jullie willen.

Mijn man heeft de zelfde overstap gemaakt en hij had de canon lenzen, die van de analoge paste wel op de digitale maar niet andersom maar goed dat is dan ook niet van toepassing natuurlijk

Als je een digi Canon koopt dan passen je huidige lenzen sowieso. Ga je over op een ander merk, dan heb je kan dat dit een probleem gaat geven. Je hebt ook een omrekenfactor van 1,6 van analoog naar digitaal. Je brandpuntsafstand gaat dan maal 1,6. Dus 28-80 wordt eehh,… reken maar uir :roll: (ik kan niet rekenen)



Maar het kan dus zeker.

oooooh hem kennende gaat hij struikelen over die omrekenfactor :wall:

Dat zei hij al dat daar vast iets mee moest zijn.

Wij hebben ook analoge lenzen op onze digitale EOS

Als het Canon lenzen zijn en er staat EF op de lens dan is het geen probleem zeiden ze bij de canon helpdesk tegen mij.

@lydia wrote:

oooooh hem kennende gaat hij struikelen over die omrekenfactor :wall:

Dat zei hij al dat daar vast iets mee moest zijn.


In de praktijk loop je echt niet de hele tijd te rekenen hoor…

wij konden de lenzen van de analoge gewoon gebruiken voor de digitale…

@Sis wrote:

@lydia wrote:
oooooh hem kennende gaat hij struikelen over die omrekenfactor :wall:

Dat zei hij al dat daar vast iets mee moest zijn.


In de praktijk loop je echt niet de hele tijd te rekenen hoor…




je moet toch ergens over klagen als je eigenlijk tegen die digitalisering bent :wink:

@lydia wrote:

je moet toch ergens over klagen als je eigenlijk tegen die digitalisering bent :wink:


:wall: :mrgreen:

@lydia wrote:

oooooh hem kennende gaat hij struikelen over die omrekenfactor :wall:

Dat zei hij al dat daar vast iets mee moest zijn.




je kan niet zo ver zoomen asl met de analoge…

ik kan ook niet omrekenen, maar heb ook een analoge lens op een digitale (75-300mm) en bij zoomt niet zo ver als op een analoge dus…

@Heleen wrote:

@lydia wrote:
oooooh hem kennende gaat hij struikelen over die omrekenfactor :wall:

Dat zei hij al dat daar vast iets mee moest zijn.




je kan niet zo ver zoomen asl met de analoge…

ik kan ook niet omrekenen, maar heb ook een analoge lens op een digitale (75-300mm) en bij zoomt niet zo ver als op een analoge dus…




dat is voor hem dus wel een serieus probleem he. Klinkt in digitale tijdperk misschien zeikerig maar hij is als het om foto’s maken gaat echt super precies. Hij zou ze het liefst nog zelf ontwikkelen. Het toestel wat bij hem past is gewoon niet te betalen voor ons en ik vind de gangbare toestallen al best prijzig, maar dat komt meer in de buurt.

Hij gaat maar even door sparen dan :wink:

nee klinkt helemaal niet zeikerig, je wilt wel houden wat je gewend bent toch, is helemaal niet raar…

Ben ook overgestapt vorig jaar en geen problemen. Ben echt helemaal blij met mn digi maar fotografeer ook nog steeds met mn anologe Canon (en mn kleine digi als het zo uitkomt)