campingtips Frankrijk of Limburg

Wij hebben nog geen camping geboekt omdat we aan de hand van het weer willen beslissen of we in Limburg of Frankrijk op vakantie gaan. We hebben een vouwwagen, maar willen niet te ver rijden. 8 uur rijden (zonder pauze) is ongeveer de max. (we wonen in Zwolle)



Wie weet er een leuke, goede en vooral kindvriendelijke camping in Limburg of noord-Frankrijk? Een goed buitenzwembad (met peuterdeel) is een pré :wink:

Maar wat vind je leuk op een camping; groot, animatie, speeltuinen, restaurant of juist kleinschalig, rustig oid?? Als je een beetje aangeeft wat je leuk vind, is het makkelijk iets aan te bevelen.

Animatie is leuk, maar hoeft niet persé. Een goed speelterrein en een kinderbad vallen in mijn ogen onder kindvriendelijk :thumbup: Aangezien we op het laatste moment gaan zal het wel een grotere camping worden ivm beschikbare plaatsen :think: Maar dat maakt ons dus niet uit. Er hoeft ook geen restaurant te zijn. In de buurt een supermarkt is prima. En goed sanitair vinden we ook belangrijk. En als onze wensen dan toch meetellen: beetje ruime plekken :thumbup:

en de Belgische Ardennen dan?



Camping Spa D’ or nabij Spa en net over de grens bij Maastricht is echt een super fijne middelgrote gezinscamping met mooie facilliteiten… Vrienden van ons zijn er al 3x geweest en wij zijn 1 x op bezoek gegaan bij ze. Er is daar ook zoveel te doen in de omgeving, echt super en de plekken zijn royaal zat.



Voor ons staat deze of Camping Chenefleur, ook belgische ardennen, hoog op ons lijstje voor volgend jaar…

We zijn al 2,3 x in de belgische ardennen geweest, dus liever iets anders. Luxemburg zou nog wel een keer leuk zijn.

Op pharos reizen kan je makkelijk zoeken. Ik had jullie gezin in kleiner dan kleuter ingedeeld en dan krijg je een aantal campings die bij een jong gezin passen te zien.



Camping L’Etang de Fouché ligt in de Bourgogne en dat is ong 8 uur rijden vanaf Zwolle

Camping Parc des Alicourts in de Loire, 7.5 uur rijden

Camping Yelloh! Village Les Vikings in Normandie, 8.5 uur rijden

Camping Yelloh! Village Parc du Val de Loire in de Loire, 8 uur rijden



Camping Fuussekaul in Luxemburg, 4 uur rijden



De Jura is trouwens ook mooi en dat is ook rond de 8 uur rijden voor jullie.



Maar je kunt natuurlijk ook via alle grote vakantie aanbieders zoeken en precies aanvinken wat jullie belangrijk vinden.

Drie jaar geleden hebben wij op Parc des Alicourts in de Loire gestaan. Wel een hele grote camping maar een geweldig zwembad, daarnaast ook nog een meer met een mooi strand en Nederlandse animatie.

Ik lees op Zoover soms hele negatieve berichten over deze camping maar wij hebben het er super gehad.

thanks alvast voor deze sites. Ligt het aan mij of zijn ze allemaal heel sloom? Het duurt een eeuwigheid voordat ik mijn voorkeuren kan laden… :?

Parc des Alicourts heeft maar voor max 9 dagen plek, we willen graag 14. Dus ik zoek nog verder, tips zijn welkom!

@WoLa wrote:

thanks alvast voor deze sites. Ligt het aan mij of zijn ze allemaal heel sloom? Het duurt een eeuwigheid voordat ik mijn voorkeuren kan laden… :?

Parc des Alicourts heeft maar voor max 9 dagen plek, we willen graag 14. Dus ik zoek nog verder, tips zijn welkom!




Daar vlak in de buurt zit St Catherine de Fierbois. Ook een leuke camping al is het wel een eeuwigheid geleden dat ik er ben geweest…… :mrgreen:

http://www.fierbois.com/camp-site-france-parc-de-fierbois.php

Park kun je via meerdere aanbieders reserveren. (net als Parc des Alicourts overig, weet niet of je dat ook geprobeerd hebt?)





Deze site is misschien ook handig; http://www.frankrijk-campinggids.nl

Hey,



Weet niet als je al wat hebt gevonden, maar wij zijn vorig jaar na ClairVacances geweest. Geen grote camping wel een speeltuin en een buitenzwembad. Verder een erg mooi gebied voor wijn…hahah

Suc6 !!