campings Denemarken

aangezien ik hier alweer wat berichtjes zie over vakantie…

zijn er hier ook gezinnen geweest die in Denemarken op vakantie zijn geweest, en zo ja…welke campings en in welke accommodatie ??

we zitten een beetje te dubben tussen onze eigen tent of een chalet te huren…

nou kom maar op met de suggesties !!!

Ik lees graag (even) mee. :oops: :wink:

eigen tent kamperen!

We zijn 1 jaar in Denemarken wezen kamperen en dat komt er over een jaar of wat wel weer van.

Nu even door logistiek niet, maar komt wel weer.

Denemarken is een relaxed land.

En waar zijn jullie toen geweest ? Weet je dat nog…

En het weer, ook een beetje geluk mee hebben of niet?

Eigen tent trekt mij ook het meest…

Mooimooimooi land en zo rustig ook.

Wij hebben onze vakantie in een mooie huisje gevierd maar kamperen kan daar prima!

Qua weer is het vergelijkbaar met NL. Als je het treft, is het heerlijk, maar je kan er ook drie weken weggespoeld worden van de regen :shifty:

Dat hangt erg af waar je in Denemarken zit.

Ik vindt het overigens een enorm schoon land.

@Marlous, ik zie dat je bevallen bent, gefeliciteerd met jullie dochter. :thumbup: :inlove:

@riki79 wrote:

En waar zijn jullie toen geweest ? Weet je dat nog…

En het weer, ook een beetje geluk mee hebben of niet?

Eigen tent trekt mij ook het meest…

Dat moet ik even nazoeken dan :lol: .

Maar we zaten in de regio van Legoland, half uurtje rijden er vandaan (en toen door leuke actie een abonnement genomen… hadden we er na 2 bezoekjes uit… en zo konden we op die ene regendag die we hadden toch 's middags even heen toen het droog werd… en er was geen kip :mrgreen: ).

Wij hadden toen prima weer.

Jongens alle dagen in de korte broek, in de ochtend nog een longsleeve er boven, maar die kon vrij vlot uit. En slechts 1 dag regen (en dus niet eens de hele dag).

Denemarken is idd een schoon land.

En zo gastvrij naar kinderen en ook honden mocht je een hond hebben.

Wij zijn toen eerste 3 dagen samen met mijn ouders op die camping geweest (zij in een huurtent, zij gingen daarna op rondreis van 6 week door scandinavie en baltische staten) en zij hebben een hond.

Die mag dus ook gewoon mee in bijv. Legoland…

Overal waren wij welkom met kinderen EN hond.

Kinderen worden daar niet weggekeken, maar begroet. Hond kreeg nog eerder als wij drinken :wink: (al staan in bijv. Legoland ook drinkbakken door het hele park en krijg je bij binnenkomst poepzakjes :lol: ).

Op de camping waar wij stonden, maar ook wat ik hoor van anderen was het sanitair superschoon, apart kindertoilet, waar ook de deurkruk lager zat en ze er ook daadwerkelijk zelf in konden. Badje waar toen onze 2e in ging, aparte kinderdouche en ga maar door.

Ze zijn daar ook erg ingericht op lichte reizigers, dus vaak een keuken aanwezig… dus toen wij per ongeluk zonder gas kwamen te zitten halverwege het koken hebben we de pannen meegenomen en daar verder gekookt :thumbup: .

Zodra wij weer in 1 auto passen :mrgreen: maken we de reis naar het noorden weer een keertje.

En dan wil ik naar de Deense kust.

dat klinkt erg goed mamamarije !! ga eens ff googlen in de buurt van legoland… thx !!

het weer, dat idee had ik al, vergelijkbaar met hier…nou ja tegenwoordig moet je het overal treffen…vrienden van ons hadden 3 weken in Frankrijk gestaan, zuidelijk…en ook 2 weken regen…

meer tips altijd welkom !!

Legoland is echt een aanrader… Super leuk. :thumbup:

Volgens mij ging/gaat Kristalkindje ook weleens naar Denemarken. Staat me iets van bij en die had altijd hele mooie foto’s (omgeving maar ook het huisje waar ze zaten). :wink:

maar is legoland wel wat voor meiden ??? (tuurlijk, papa zou het geweldig vinden…) ik zal s ff verder gaan kijken…

Hoe oud zijn de meiden? Het is een soort van pretpark/madurodam-achtig park. Althans dat was toen ik er heen ben geweest.

Ow sorry :doh: :doh: Ik zie het in je onderschrift staan.

@Kwakje wrote:

Ow sorry :doh: :doh: Ik zie het in je onderschrift staan.

:lol: :lol:

Riki Legoland is meer een pretpark. Er is een gedeelte vergelijkbaar met Madurodam, alleen is dan alles van lego gemaakt. En een gedeelte pretpark met attracties in lego-stijl. Het is dus zeker geschikt voor zowel jongens als meisjes. Het is ook geschikt voor alle leeftijden. Voor de jongste kinderen heb je simpelere speeltuintjes in Duplo-stijl. Je kunt op de Deense site van Legoland kijken, dk erachter in plaats van nl. En dan de Engelse vertaling. Hou er wel rekening mee dat Denemarken een duur land is, Legoland is helemaal flink aan de prijs.

De omgeving van Legoland (Billund) is erg mooi, je zit dan in midden-Jutland (Jylland in het Deens). De omgeving rond Silkeborg is prachtig, dat ligt iets hoger in Jutland. Legoland is daar vandaan nog wel te berijden. Rond Silkeborg heb je allemaal meren. Dat gebied is vrij toeristisch, maar wel een aanrader. Het eiland Funen (Fyn in het Deens) is prachtig. De oostkust van Jutland is ook mooi. De westkant van Jutland is een stuk kaler en platter, meer vergelijkbaar met Nederland.

Als je meer tips wilt, dan stuur je me maar een pbtje. Ik kom al van kleins af aan in Denemarken, heb het hele land gezien.

Ik spreek ook Deens, mocht je ergens de vertaling van nodig hebben. :slight_smile:

super van je info Jippie !!

dat het prijzig was had ik ook al begrepen, mijn hub moet er soms nog wel eens een paar dagen voor de baas heen en die had het er ook al over…maar goed, dat moeten we in de begroting maar meenemen, maar wel handig om te weten dat je niet voor meer verrassingen komt te staan !!

het eiland Funen, had ik ook al her en der goeie verhalen over gehoord, ga zo eens kijken na het gebied rond Silkeborg…

heb je in die omgeving (Funen en Silkeborg) nog tips voor bepaalde campings ??

echt super van je info…

Het is al een hele poos geleden dat ik er geweest ben, in 2004 voor het laatst. Sindsdien zijn we er zelf nog niet weer op vakantie geweest.

Wij hadden een grote pyramidetent en gingen dan op de bonnefooi. We reserveerden niet, maar zochten in een boek met campings een aantal uit. We gingen langs, liepen over de camping of ze een leuk plekje vrij hadden en dan zag je wel waar je belandde. Vroeger was er plek genoeg, ook in het hoogseizoen. In 2004 merkten we al dat het er drukker werd en je soms heel veel campings bij langs moest, voordat je plek had. Wij staan het liefst een beetje vrij, niet allemaal in een rij op elkaar. Ik weet niet hoe dat inmiddels is. Landen als Denemarken zijn wel steeds meer in trek geraakt en het is dus al een poos geleden dat we er geweest zijn.

Wij hadden toen onze meid nog niet. Dus we stonden vaak op kleinere campings. Er was wel een speeltuintje, soms een zwembad. Maar verder geen animatieteams, georganiseerde uitjes, enz. Ik zal voor je nakijken of de campings waar wij stonden nog bestaan.

Om de kosten daar te drukken, kun je ervoor kiezen om vrijwel al je eten mee te nemen. Dat deden wij altijd. En dan kochten we daar alleen nog de verse en extra spulletjes. Boodschappen zijn er ook erg duur, dus daar kun je op rekening mee houden.