Campingmaaltijden

Wij gaan bijna camperen en hebben dan een 2 pits gasstelletje om op te koken.

Wie heeft er overheerlijke, simpele (maar gezonde), gerechten voor ons? 8)

Ik lees mee, alvast wat ideeen opdoen :mrgreen:


  • macaroni of spagetti
  • gehakt, Hollandse aardappelschotel (uit de vriezer) (1 pan) met groente (andere pan)
  • Chicken tonight
  • Vlees, aardappels en sla

Gebakken aardappels, stukje vlees en sla.

Voor nasi, bami en pasta gerechten heb je vaak ook maar 1 of 2 pitten nodig.

Maar je kunt natuurlijk ook gewoon aardappels en groente koken en het vlees op de bbq doen.

pasta met pesto en als t warm is er een ruccola sla doorroeren met een wat zurige dressing ( balsamico azijn)

daarbij blokjes kipfilet met provencaalse kruiden



en een salade van plakjes tomaten en mozzarella met basilicum en wat olijfolie erover

Marite is vega, ik zie wel heeeel veel vlees op het lijstje, ha ha…



Macaroni/spagetti’s

wokschotels (rijst, mie etc, kan je van te voren koken en dan opnieuw warmen door het mee te wokken)

Stamppotten

Aardappeltjes bakken/koken en vleesvervanger bakken



Groente vervangen door sla, tomaten, komkommer, radijs etc.

Gekookte aardappels blijven in een afgesloten pan ook best lang warm. Wij deden vaak de aardappels koken, groente iets later koken en dan het vlees bakken op het pitje van de aardappels. Volgens mij heb je ook wle groenteburgers oid die niet zo lang hoeven te bakken, zo lang blijven je aardappels echt wel warm.

mag ik meedoen hier met dit topic, vragen naar lekkere makkelijke recepten voor de skottelbraai? :angel:

Koolsalade met rijst. hmmmm

Omdat je voor de koolsalade geen pit nodig heb kun je er altijd nog wat bij bakken (ik weet niet of je ook vis eet? en anders iets van een groenteburger ofzoiets).



:drool:

snelle spitskoolschotel


  • 1 krop spitskool
  • 2 eieren
  • zout
  • peper
  • suiker
  • teentje knoflook
  • 1 ui



    uitje en knoflook fruiten, gesneden spitskool erbij (lijkt eerst veel, maar het slinkt). Even roerbakken en dan 2 eieren erbij. Zout en peper toevoegen naar smaak en 1 schepje suiker. Klaar!



    Lekker met rosti erbij



    rosti
  • aardappels
  • 1 ui
  • 1 ei
  • bloem
  • zout



    rasp de aardappels en de ui, voldoende voor het aantal personen wat je serveert. Laat het uitlekken en dep het evt. wat droger met een schone doek. Strooi wat zou er over. Doe het ei er doorheen en 2 eetlepels bloem. Mix alles door elkaar. Doe wat boter in de pan en schep met 2 lepels de rosti in bolletjes in de pan. Op laag/medium vuur gaar laten worden, regelmatig keren.

Campingbonen! :mrgreen:



Witte bonen in tomatensaus

Ik doe er dan nog geruld gehakt bij, maar dit kun je vervangen door een vleesvervanger

beetje tomatenketchup



Klaar! :mrgreen:



Bami

Macaroni

Alles in een wok (groente, aardappels etc)

Nasi

Rijst met iets erbij

Soep met broodjes



Eigenlijk alles wat je in 1 of 2 pannen klaar kunt maken.

Een hele lekkere maaltijd die wij altijd maken is een soort stoofpot met kip.



Je koopt:

  • lekker kant en klare gebraden kippenpoten (te krijgen op elk Frans marktje :thumbup: Als je naar Frankrijk gaat hè… )
  • spekjes
  • allerlei groenten, zoals courgette, prei, paprika, champignons enz.
  • gegaarde aardappels (zakje uit supermarkt of ook op dat Franse marktje te verkrijgen)



    Of zonder aardappels, maar met rijst. Al kost dat wel weer een extra pan (en dus ook afwas) :lol:



    Alles bij elkaar mikken, flink wat provencaalse kruiden, peper en zout erbij (of net wat je lekker vindt), scheut wijn erbij en lekker een poosje laten stoven. Mmmmmmm, ik krijg er nu al weer zin in :drool:





    Niet echt vegatarisch dus, maar wel héél lekker :mrgreen:

mijn receptje met kipfilet maak ik altijd gedeeltelijk vega hoor hihi, koop ik van die grillstukjes bij de appie ipv kip :smiley: (mijn dochter eet absoluut geen kip)

kaasfondue!



rijst met wokgroente of rijst met kapucijners en quorn-stukjes in sate-saus.

(rijst wordt zelfs lekkerder als je het na het koken nog even laat staan, dus ideaal als je een gerecht bedenkt waar je meer pannetjes voor nodig hebt dan dat je pitjes hebt (zoete herinneringen aan vroeger toen er altijd een pan met rijst door mijn moeder met een slaapzak werd omwikkeld om warm te blijven tot de rest van het eten klaar was).



met twee pitjes is eigenlijk uberhaubt best heel veel mogelijk.

@fiep klophout wrote:

(zoete herinneringen aan vroeger toen er altijd een pan met rijst door mijn moeder met een slaapzak werd omwikkeld om warm te blijven tot de rest van het eten klaar was).




Wij hebben echt niet dezelfde moeder he?

Mijn moeder doet t nog steeds vaak zo, ook thuis… zet ze de pan in dr bed.



Kaasfondue, help me out? Hoe doe jij dat op een camping?



Ga straks alle recepten die ik zou kunnen gebruiken opschrijven.

Ik eet inderdaad vega, maar veel gerechten met vlees zijn ook wel omtetoveren in Vegetarisch. 8)