campingkoken

wie heeft er lekker en vooral makkelijke recepten voor koken op de skottelbraai?

Ik lees mee :wink:

Wij vertrekken woensdag, en ik zat ook al te denken wat ik in vredesnaam moet gaan koken…

Wat is een skottelbraai?



Ik kook op twee pitjes, wat inmiddels wel echt een uitdaging wordt met zn zessen in die kleine pannetjes :mrgreen:

Meestal komt het neer op een berg groente in 1 pan en in de andere pasta/aardappels en vooral ook vaak dingen als couscous, tortilla’s (uit een pakje) of aardappelsalade.

Pasta met vlees of kip of vis

Rijst met kip of vlees

Maar ik haal de skottel er af en dan heb.ik een grote pit waar ik gehaktballen op braad. De fransozen lachen zich altijd rot als ze mij zien.koken op 2 kleine prikblikjes en de skottel.

paella (helemaal nu met de wokrijst), aardappelblokjes/kippevlees/groente, pannenkoeken

Ik moest ook gelijk aan paella denken.



Maar risotto kan ook.

Allerlei roerbakschotels.



En als je van die roerbakrijst of kant en klare rijst haalt die je alleen hoeft op te bakken, dan kun je die ook lekker bakken en nasi van maken.

Of woknoedels.

ow ja, woknoedels!! heerlijk :drool:

JAAA wat een heerlijke recepten/ideeen…

we hebben ook een 3pits kookstelletje mee maar als we dit mooie weer hebben ga ik lekker buiten koken!

Hier koken we op de camping ook simpel haha…



Aardappel en vlees met salades erbij :lol:

Pasta’s met groente en vlees



Wij hebben ook een 3 pits in onze vouwwagen, maar tot nu toe alle 5x dat we ermee weg geweest zijn ging het prima zo!

Pannenkoeken :drool:

Pannenkoeken :drool:

zak voorgesneden groenten opbakken, tonijn uit blik erbij kort bakken, wat gedroogde Italiaanse kruiden, evt. wat olijven en fetablokjes erdoor.

eten met kant-en-klare couscous waar je alleen maar warm water op hoeft te schenken

(ja, ik weet dat dat geen echte couscous is, maar het is prima te eten)

wij vinden het lekker en volop groenten :thumbup:



pastasaus op 1 pit:

courgette in dunne plakjes of dobbelsteentjes kort bakken, tomaatjes gehalveerd erbij, wat creme fraiche of (light) kookroom en groene pesto, peper, en als laatste snippers gerookte zalm. even goed doorkoken en dan met beetgare lintpasta.



uitgebreide (pasta)salade maken. hamburgertje bakken met ui, champignons, paprika etc. op een zacht broodje.



risotto kan prima in een skottelbraai, duurt wel iets langer maar is wel heerlijk zomers. pittige geraspte kaas erover, wijntje erbij… :drool: