Hallo,
Ook al kom ikzelf uit zuid limburg, ik heb totaal geen idee hoe het daar met leuke campings zit.
Vanaf 9 mei willen wij een paar nachten onze nieuwe 2e handse caravan uitproberen als het weer het toelaat. Via een kindercampingsite ben ik achter 4 campings gekomen, maar 3 van de 4 hebben een buiten zwembad (beetje te koud) en degene die een binnenbad heeft, heeft geen restaurant en dat is toch makkelijk voor een paar nachten.
Heeft iemand echt de ideale camping gevonden aldaar?
Het hoeft niet speciaal dichtbij Valkenburg of zo te liggen, ik ben wel bekend met de leuke plaatsen in limburg dus dat komt wel goed.
Nu nog een super camping ook voor als het niet al te warm buiten is.
Alvast bedankt!
in valkenburg zelf zit ook ene camping maar hoe de heet… :oops:
@Pitje27 wrote:
in valkenburg zelf zit ook ene camping maar hoe de heet… :oops:
De Bron

Maar het hoeft dus juist niet in Valkenburg te liggen. Plaats m,aakt niet veel uit, maar niet dat jullie denken dat ik op toeristen toer ga, want ik ben erg bekend in zuid limburg alleen niet op camping gebied.
Ik zoek een leuke camping met restaurant en binnenzwembad

Heb effe voor je gegoogled, misschien camping mooi bemelen, op hun site staat dat ze ook een binnenbad hebben voor buiten het hoogseizoen en bij minder goed weer.
Leuke camping zegt mijn man, die ging daar vroeger altijd spelen
Ziet er ook leuk uit op hun site
En camping Oriental in berg en terblijt heeft zo te zien ook veel voor kinderen en een overdekt zwembad :shock: Wist ik helemaal niet haha
@Tamara30 wrote:
En camping Oriental in berg en terblijt heeft zo te zien ook veel voor kinderen en een overdekt zwembad :shock: Wist ik helemaal niet haha
Bedankt voor de tip van mooi bemelen :thumbup: , die had ik nog niet gevonden. Oriental had ik wel al gezien en ook naar becshikbaarheid gekeken in die periode, maar die zit al ver vol (maar dat zal wel komen omdat het klaarblijkelijk echt een goede camping is), maar blijft een optie ook al is er geen restaurant (moet ikzelf maar koken

volgens mij zijn er op Oriental na, geen campings met overdekt zwembad. Je kunt natuurlijk ook gewoon een keer gaan zwemmen bij mosaqua in gulpen en uit eten in een leuk restaurantje in de buurt. Dan is er namelijk wel keus zat :mrgreen:
mijn persoonlijke favoriet is Cotesserhoeve in Cotessen, bij Epen.
@mama van Teun wrote:
volgens mij zijn er op Oriental na, geen campings met overdekt zwembad. Je kunt natuurlijk ook gewoon een keer gaan zwemmen bij mosaqua in gulpen en uit eten in een leuk restaurantje in de buurt. Dan is er namelijk wel keus zat :mrgreen:
mijn persoonlijke favoriet is Cotesserhoeve in Cotessen, bij Epen.
Bij de Cotesserhoeve ben ik heel vroeger op schoolkamp geweest. Dus dat is wel nostalgie :mrgreen: .
Is die ook leuk voor als het minder mooi weer is?
ik weet niet zo goed wat je zoekt op een camping :think: … als het slecht weer is, is een camping namelijk altijd wel behelpen. Speelgelegenheid is altijd buiten enzo, er is bijna nooit een binnenspeeltuin te vinden. Maar als je daarop ingesteld bent (regenlaarzen mee, regenpak) dan is er voor kinderen nog steeds veel te beleven.
Wat ik nog weet van cotesserhoeve is dat ze ook een grote vakwerkschuur hebben waar je vroeger kon knutselen en waar spelletjes werden gedaan als het slecht weer was. Maar dat is natuurlijk in het hoofdseizoen, grote kans dat er in mei nog geen activiteiten georganiseerd worden.
ik denk dat je met slecht weer gewoon je activiteiten elders daarop moet aanpassen, dus bijv. naar de grotten gaan, gaan zwemmen of naar een indoorspeeltuin ergens anders.
Weet je wat het is. We zijn vorig jaar op de beekse bergen geweest en vandaaruit kon je dus naar speelland waar kei veel verschillende soorten speeltoestellen te vinden zijn en natuurlijk beekse bergen zelf.
Nu willen we maar even in limburg zijn omdat de caravan bij mijn ouders gestald staat en we m even willen uitproberen.
Aangezien we nu Anne hebben willen we wat rekening met haar houden. Toen we een keer met zn 2en zijn gaan camperen maakte dat allemaal niet uit.
Wat ik fin vind is een speeltuintje op of erg dicht bij het veld waar de caravan staat, zodat Anne ook lekker kan spelen zonder dat we van de caravan weg hoeven. Natuuurlijk blijven we niet bij onze sleurhut hangen, maar dat is toch wel fijn, maar ook geen must.
Na veel surfen zijn we er wel achter dat ik mn wensen moet bijschaven en er in limburg niet zoiets te vinden is als bv bij de beekse bergen (dierentuin en grote speeltuin op zeer korte afstand, binnen en buiten zwemmen etcetc).
We zullen ons vast amuseren, zoals ik al zei ken ik de omgeving en is grotten kijken voor Anne nog leuk (ik kan ze ondertussen dromen). Er is op de meeste kindercampings toch iets voor de kinderen rond hemelvaart, die week valt zelfs in de hoogseizoensprijs.
Helaas kunnen we onze fietsen niet eenemen, dus hopenlijk kunnen we ergens fietsen huren of we zien wel hoe we rond komen 8)
Ik denk dat het Cotesserhoeve wordt of Oriental
cotesserhoeve kan ik je heel erg aanraden hebben wij een aantal heerlijke vakanties gehad en t ligt zo mooi aan de geuldal route,…vlakbij die heeeerlijke ijsstand waar je van dat zalige fruit ijs kunt kopen :drool:
@kristalkindje wrote:
cotesserhoeve kan ik je heel erg aanraden hebben wij een aantal heerlijke vakanties gehad en t ligt zo mooi aan de geuldal route,…vlakbij die heeeerlijke ijsstand waar je van dat zalige fruit ijs kunt kopen :drool:
Lol ja, ik ken die ijsstand, we zijn wel al een paar keer omgedraaid daar vanwege de drukte…hahahhaa…zoiets zie je nergens, behalve daar

Vandaag geboekt op camping/recreatiepark Schoonbron in Schin op Geul :dance: .
De fietsen kunnen nu toch mee (partner heeft dagen zitten zwoegen aan een soort imperial voor op de klapcaravan) en met 5km fietsen zitten we in Valkenburg. We hebben een plaatsje kunnen krijgen bij 1 van de speeltuintjes, dus dat wordt vast feest. Buitenbad is wel al open, maar daar gaan we ons niet aan wagen brrrr.
We gaan maar 3 nachten, even om te zien hoe de caravan bevalt en dan kunnen we van de zomer gaan toeren door nederland :thumbup: .
wij hebben in vaals gestaan op een camping en die had zelfs een binnen speelkamer dus met slecht weer kon je daar lekker binnen zitten
weet alleen niet meer hoe die heet en kan het ook nu even niet voor je opzoeken.
@marisca77 wrote:
wij hebben in vaals gestaan op een camping en die had zelfs een binnen speelkamer dus met slecht weer kon je daar lekker binnen zitten
weet alleen niet meer hoe die heet en kan het ook nu even niet voor je opzoeken.
Bedankt voor je reactie, echter heb ben we gister geboekt, zoals te lezen is in mn laatste reactie. Misschien die camping dan voor een andere keer

@Tamara30 wrote:
En is net helemaal verbouwd.
Heb er zelf gewerkt.

Gr Jack
@mama van anne wrote:
Vandaag geboekt op camping/recreatiepark Schoonbron in Schin op Geul
En dat is jeugdsentiment voor mij…vroeger ging ik daar altijd met mijn ouders heen, zelfs zo dat de familie Marcus (campingeigenaren) ons herkenden als we weer kwamen…Alleen is daar nu een binnenzwembad dan?
Ik ben er zelf een jaar of 4 geleden nog eens geweest…zo leuk al die jeugdherinneringen (en ik blijf Zuid Limburg geweldig vinden!) :thumbup:
@Edanjelan wrote:
@mama van anne wrote:Vandaag geboekt op camping/recreatiepark Schoonbron in Schin op Geul
En dat is jeugdsentiment voor mij…vroeger ging ik daar altijd met mijn ouders heen, zelfs zo dat de familie Marcus (campingeigenaren) ons herkenden als we weer kwamen…Alleen is daar nu een binnenzwembad dan?
Ik ben er zelf een jaar of 4 geleden nog eens geweest…zo leuk al die jeugdherinneringen (en ik blijf Zuid Limburg geweldig vinden!) :thumbup:
Nee hoor is geen binnenzwembad

Leuk dat je de camping en eigenaren kent

oriental… jemig… we hebben daar wat gestaan. Denk wel 8 x ofzo.
Geweldige camping, zeker voor kinderen.
Heb super herinneringen aan al het gevlieger daar…en aan de blaren die ik opliep van een wandelingetje op rubber slippers die bedacht was op 2 kilometer, maar uiteindelijk 12 bleek te zijn :lol: