camping zomervakantie: italie, spanje, kroatie

hallo allemaal,

wij willen volgend jaar zomer met drie gezinnen en caravans lekker samen op vakantie gaan. Vorig jaar ook gedaan naar Italie, en dus voor herhaling vatbaar.

Nu twijfelen we tussen Adriatische kust Italie, nadeel: zwembaden op die campings zijn bijna allemaal dicht van 12 tot 15 uur…

Kroatie: kiezelstranden?

Costa Brava: te heet?

Wie heeft een goede tip voor ons als je zou moeten kiezen tussen de drie locaties? Bv een camping met zwembad dat open is tussen 12 en 15?

Groeten!

Muts

Ik ben vorig zomer (2009 dus) in kroatie geweest. Tips qua campings kan ik je niet geven, wij hadden een huis gehuurd. Maar wel: het kan daar in de zomer heel erg warm zijn (ik kan niet goed tegen warmte, boven 25 graden vind ik eigenlijk al te warm, het was daar bijna altijd warmer), en er zijn inderdaad vooral kiezelstranden. Ik meen me te herinneren dat die hoge temperaturen daar normaal waren trouwens…

Hmm, misschien is het wel een voordeel dat het zwembad dan dicht is? Ik bedoel maar dat zijn de meest schadelijke uren op de dag om in de zon door te brengen.

Daarnaast is het dan een mooi moment om de kindjes te laten slapen tussen de middag ( en zelf ook :slight_smile: ) Zodat je als het 's avonds wat koeler is wat langer buiten kunt blijven zwemmen en spelen en eten.

Verder geen tips :oops:

@ariel wrote:

Hmm, misschien is het wel een voordeel dat het zwembad dan dicht is? Ik bedoel maar dat zijn de meest schadelijke uren op de dag om in de zon door te brengen.

Daarnaast is het dan een mooi moment om de kindjes te laten slapen tussen de middag ( en zelf ook :slight_smile: ) Zodat je als het 's avonds wat koeler is wat langer buiten kunt blijven zwemmen en spelen en eten.

Verder geen tips :oops:

tja, wij willen toch graag de vrijheid hebben om te bepalen wanneer we wel of niet gaan zwemmen. Slapen doen mijn kids al een tijd niet meer tussen de middag, ook niet op vakantie!

Niemand echte tips?

Misschien is Frankrijk een optie? Ardeche of middellandse zee?

Ze doen die zwembaden echt niet voor niets dicht in de middag he…

Verder ook geen tips, maar misschien moet je dat kleine puntje nog eens overdenken.

Frankrijk zijn we een paar keer geweest, maar trekt ons toch niet zo.

En tja, we gaan nou eenmaal met een groep met ook oudere kids en die willen zwemmen! En of dat nou wel of niet op het heetst van de dag is, we willen gewoon zelf bepalen of we zwemmen of een siesta gaan houden.

Ik vraag om campingtips :smiley:

Op camping Bella Italia heb je meerdere zwembaden, ook een aantal gaan niet dicht. Deze hebben namelijk geen hekken :wink:

Er zijn meerdere resto’s, uitzicht over het meer.

Erg grote camping, maar wel heel mooi en netjes! Echt op kids gericht.

Op korte afstand van Gardaland (pretpark), Caneva World (Aqua park), Groot winkelcentrum en in Brecia zit een outlet centre :wink:

Wij hebben ons goed vermaakt!

Wij zijn afgelopen jaar naar Le Capanne geweest, maar dat ligt wel in Toscane.

Geweldige camping, goede service en mijn ouders waren met de camping en stonden op een mega plek :shock: .

Zwembad de hele dag open en altijd wel een plekje in de schaduw.

Kroatie hebben wij wel aan gedacht maar alle campings die wij zagen waren mega groot en de resenties zijn ook niet je van het :? .

Costa Brava is idd warm maar dat kan Italie ook zijn natuurlijk

Wij gaan naar Ca Pasquali. Die ligt aan de Adriatische zee. Volgens mij blijven daar de zwembaden open tussen de middag :think: En de camping ligt ook aan zee, dus daar kun je ook gebruik van maken tussen 12 en 15 uur. Misschien is dat een camping die aan jullie wensen voldoet?

wij gaan naar altomincio family park in italie…

vorig jaar naar le pommier geweest in de ardeche, en een keer op camping fayolan (jura)

@oessie wrote:

vorig jaar naar le pommier geweest in de ardeche, en een keer op camping fayolan (jura)

Le pommier zijn wij ook geweest :smiley: !

@oessie wrote:

Deze camping lijkt mij ook leuk!!

Ik ben een echte Kroatie-fan. De meeste stranden zijn rots- en/of kiezelstranden. Maar ga je campings zoeken op Internet, dan zijn er ook zandstranden. Wij hebben afgelopen jaar Park Umag bezocht. Een hele grote camping, waar wij eigenlijk ook niet van houden, maar daar merkte je weinig van. Wij stonden wel ver van het zwembad af, dus dat was een eind lopen. Daarentegen was het 20 meter lopen naar de zee. Voor zover ik weet gaan de meeste zwembaden in Kroatië niet dicht tussen de middag. En warm kan het zijn hoor in Kroatië, daar moet je echt rekening mee houden! Succes met de keuze en laat je weten wat het geworden is?

Groetjes,

Viratine

Wij hebben plannen om in de zomervakantie naar Frankrijk of Italie (denk Italie) te gaan, dus ik blijf even meelezen in dit topic :smiley:

Wij gaan dit jaar ook naar de adriatische zee, namelijk naar Ca Savio. Volgens mij zijn de zwembaden daar ook gewoon open.

wij zijn al meerdere jaren naar het gardameer in italië geweest op camping cisano. heeft een zwembad en het ligt aan het meer dus altijd mogelijkheden om te zwemmen. leuke plaatsjes in de buurt om te bezoeken, vlakbij gardaland en canevaworld en verona (30 min. rijden) en venezië (uurtje rijden) zijn ook leuke uitstapjes!

wij hebben ons daar altijd goed vermaakt, helaas dit jaar niet de mogelijkheid om er naar toe te gaan maar ik kan het aanraden.

als de zwemmogelijkheden belangrijk zijn zou ik overwegen om iets te zoeken aan een meer of waar idd de zwembaden gewoon open zijn.

succes met je zoektocht en alvast een fijne vakantie