Camping, wel of niet aan riviertje/meertje en dorpje

Ik zit weer eens in dubio… Ik heb een camping gezien die ik erg leuk vindt. Op de camping genoeg voor de kids, kleinschalig, mooi, zwembad enz. Op zo’n 3 a 4 km een dorpje en een riviertje. Ik zocht in 1e instantie iets met een riviertje of meertje en dorpje in de buurt. Nu zit ik dus in dubio; ga ik voor deze camping en dan maar iets verder moeten voor een riviertje en dorpje, of ga ik toch voor een andere camping met wel riviertje/meertje en dorpje op loopafstand, als ik ze vind vind ik de campings tot nog toe minder leuk. Ga ik over voor en nadelen denken, dan denk ik, belangrijkste is de camping, geen riviertje geeft geen zorgen als we er dicht in d ebuurt zouden staan en onze dochters zouden erop uit gaan zonder ons, geen dorpje is minder snel even slenteren door het dorpje. Wel een riviertje geeft leuke afwisseling op het zwembad en wel een dorpje wat meer levendigheid…

Wat zouden jullie doen? Ik vind een camping kiezen zooooo moeilijk!!! :oops:

Ik zou met de leeftijd van jouw kleintjes geen rivier direct toegankelijk geen probleem vinden, prettig juist. Wij zoeken er nu wel naar, maar ze kunnen dan ook zonder continu toezicht best even spelen en zijn natuurlijk ook prima in staat naar ons te luisteren als het niet mag.

Voor ons zou 4km iig geen bezwaar zijn, lekker wandelingetje. Maar wij zijn niet mensen die heel de dga op de camping willen blijven dus trekken er toch wel op uit, dat scheelt wellicht ook?

Lastig hoor! Ik vind het ook altijd lastig, wil niet te groot, maar dan heb je ook weer gauw dat er alleen zandbak en schommels zijn en nu ze wat groter worden is wat meer vertier wel leuk.

Succes met je zoektocht!

Ik vraag me idd of of een riviertje aan de camping wel een must is… we stonden toen de oudste 1,5 was ook eens op een camping met water in de buurt, geen seconde kon ik haar alleen laten. Stel dat het watertje echt dicht bij onze plek zou zijn, dan zou ik dus hetzelfde probleem krijgen :think: Het is natuurlijk wel fijn als we er zo zouden zijn.

Ik vind 4 km ook prima hoor, maar ik wilde een dorpje op loopafstand met het idee van vrugah… 's avonds lekker door een dorpje slenteren en hapje eten, maar andere kant, dat doen we met kids toch niet elke avond. En 4 km is wel leuk om een keer heen te wandelen, dat kan natuurlijk altijd.

Wij gaan er ook graag op uit. Nu met kinderen wisselen we meestal af, dagje op de camping, dagje weg, of half dagje weg enz. Dus als we 1 of 2 keer naar het riviertje zouden gaan en 1 of 2 keer naar het dorpje en dan nog de rest van de omgeving zit de vakantie ook zo vol, dus hoeft het niet zo persé allemaal op loopafstand, met auto of fiets ben je er zo en er is een mooi zwembad op de camping en genoeg te doen, die ki vermaken zich toch wel. De camping staat er om bekend dat ook de jonge ki al vrij snel “los” kunnen, het zwembad is er ook voor afgebakend.

Als ze wat ouder zijn is een riviertje aan de camping denk ik wel weer een “must”

Hm, eigenlijk wil ik gewoon naar die camping… twijfels twijfels!!

Wij hebben met mijn ouders ook al jaren op een camping gestaan met een beekje achter de plek. Met ryan ook nooit de angst gehad dat er wat zou gebeuren. Ik ben zowat op gegroeit op deze camping…Komen er al 18jr en Ryan komt er dit jaar ook voor de 3e x.

Camping Nimseck in Duitsland (Eifel gebied)

ohhh lijkt me heeerlijk met een riviertje aan de camping…

wij hebben vroeger zo vaak bij een leuk watertje gezeten en zoveel plezier gehad, ook omdat het zo mooi was en je plekjes kon ontdekken (was dan ook met rotsen en zo) ohhhhh ik wil zo graag ook! haha…

Snoesje gewoon zoeken en boeken!! Heerlijk er even tussen uit deze zomer zal je vast goed doen! :-*