We hebben een vakantie geboekt voor de zomer, heb er heel veel zin in, maar ik maak me een klein beetje druk over het vroege wakker worden van onze jongste… we zitten in een houten chalet, dus het geluid is al minder dan in een tent, maar wat als ze dan nog steeds elke ochtend tussen 4 en 5 wakker wordt (en blijft)…als ze dan de middag slecht slaapt, dat is nog te overzien, hoop niet dat ze daar ook van elk geluid wakker wordt, maar die vroege ochtend… we tobben hier al bijna een jaar mee, maar wil er niet mijn vakantie door laten verpesten. Vriendinnetje zei ook, ik zou me wel genant voelen als mijn ki elke ochtend de hele camping wakker schreeuwen en aan de ene kant ga ik dan vol in protest en denk ik anders kan ik niks meer, andere kant, ik zou ook niet blij zijn met elke ochtend een krijsend kind van een ander (en al helemaal niet van mezelf :roll: ) Thuis laten we haar dan vaak liggen, maar op zo’n stille camping… ik maak me er toch een klein beetje druk om, het is nog ver weg, maar vooralsnog zie ik niet meer dat dit gaat veranderen, die hoop heb ik opgegeven voorlopig.
Hoe deden jullie dat? Hoe ervaarden jullie dat?
Wij hebben een Lev die tot nu toe niet doorslaapt. Ik heb me er ook vaak druk om gemaakt.
Maar… in de vakanties gaat het prima.
Dan slaapt hij diep, veel buitenlucht.
Daarnaast heb ik in de vakanties zelf nooit zoveel last van gillende kinderen, niet van mezelf en ook niet van anderen. Je weet allemaal hoe het werkt met kinderen en op een camping kun je kinderen verwachten.
Ik zou me er niet te druk om maken, onze ervaring is dat het erg mee valt.
Precies wat ik dacht. Hier ook een kleine man die op vakantie in de tent tot minimaal 8 uur slaapt en thuis vaak om 6 uur al wakker is. :thumbup:
Vorig jaar stonden we op de camping tegenover een stel met een kindje dat niet wilde slapen (en dus ook 10 keer per nacht wakker werd en huilde), maar wij hebben daar niet veel van meegekregen. Je hoort het wel, maar het heeft mij niet gestoord. Hun tent en onze tent stonden nog geen 10 meter uit elkaar.
Ik zou lekker genieten van de voorpret en de vakantie zelf :mrgreen:
Ik moet zeggen dat als ik zonder kinderen weg ben ik me dus enorm stoor aan andere kinderen :oops: :lol:
Maaaar… op een kindvriendelijke camping in het hoogseizoen kan je dat gewoon verwachten. Ik zou het wel proberen zo zachtjes mogelijk te houden, wij zorgden dat er in het bedje bijv een flesje water lag voor de eerste slokjes en een banaantje in de buurt, dat at hij dan bij ons in bed, lekker boekjes kijken, beetje kleuren, tot het een enigzins redelijke tijd was. En dan lekker vroeg naar de douches, is het nog rustig en hebben mensen geen last van je.
Eerlijk gezegd hebben wij het met onze normaal gesproken langslaper meegemaakt in Egypte dat hij iedere ochtend om 6 uur de boel wakkerschreeuwde. Ik vond het vreselijk.
Als het andersom was geweest en buren me om 6 uur wekte in mijn zuurverdiende vakantie dan was ik daar ook verre van blij meegeweest.
Nu moet ik erbij zeggen dat wij afgelopen jaar voor het eerst in mijn leven een huisje hadden gehuurd op een camping (eens maar nooit meer, maar dat terzijde) en dat wij, dus ook mijn kleine kinderen, tot midden in de nacht wakker werden gehouden door luidruchtige pubers.
Enige bijkomende voordeel is dat mijn kinderen daardoor wel uitsliepen tot half 10 :mrgreen:
Ik zou niet blij zijn als ik tussen 4 en 5 wakker gemaakt zou worden door een krijsend kind. Ook al zat ik op een kindercamping, daarvoor vind ik 4 tot 5 uur veels te vroeg. Als het 6 of 7 uur was geweest, dan ok maar 4 of 5 uur, nee. Heb zelf geen ervaring ermee maar ik zou er zoveel mogelijk voor zorgen dat ze zich een beetje rustig houdt. Dus wat eten en te spelen bij haar bedje neerleggen en zodra ze echt veel lawaai begint te maken eruit gaan . Misschien kan je regelen dat je een huisje achteraf kan krijgen.
Bij ons gaan ze vanaf een paar weken mee kamperen, maar tot nu toe weinig klachten van medekampeerders Wel ga ik er zsm uit zodra ze wakker worden ipv afwachten… Hier helpt wat drinken en weer naar bed, of idd om de beurten heel vroeg eruit als het om 6uur is
Wij gaan zelfs met de caravan, dus ik zou zeggen dat het gehoriger is dan een huisje
onze jongste heeft vorig jaar heel wat in de nacht en de ochtend lopen huilen en alleen de eerste nacht vroegen de achterburen of het toevallig die van ons was.
Nuchtere commentaar van de achterbuurvrouw? Ik werd wakker, constateerde dat het niet die van mij was en heb heerlijk verder geslapen hoor :lol:
Zelf hoor ik de kinderen van een ander dus ook niet op de camping hoor… hebben weleens gehad dat iemand zijn excuses aanbood en ik werkelijk waar niet wist waar ze het over had. Zij had zich de halve nacht niet alleen op lopen vreten dat haar kind niet sliep, maar ook over feit dat de hele camping vast inmiddels ook wakker lag…
Mijn neef had als ‘oplossing’ om konijnen te gaan zoeken met zijn dochter :mrgreen: Soms dus idd ook al om 5 uur in de ochtend!
Ik zou wel proberen ze nog stil te houden, het is wel heel vroeg. Maar meer dan je best kun je natuurlijk niet doen! Idd. wat dingen alvast klaar leggen die “helpen” in de ochtend het wat te rekken of er vroeg op uit trekken.
bij onze kinderne helpt het altijd wel dat ze ook wat later naar bed gaan dus ook wat langer slapen
Hier ook twee kinderen die 's morgens vroeg wakker zijn. Maar afgelopen zomer in de tent sliepen ze al gauw tot half 8, 8 uur uit. Eenmaal weer thuis, zaten ze helaas allebei snel weer in het vroege ritme.