Camping met kleine kinderen

Heeft iemand een tip voor een leuke camping met kleine kinderen (1 en 4 jaar)? Het liefst willen we aan de kust, maar is geen moeten. Verder wil ik graag een compleet ingerichte tent huren en we vinden het fijn als er veel nederlanders staan en er een mooi (verwarmd) zwembad is en leuke animatie. Het liefst maximaal 1000 kilometer rijden (we wonen in Almere).

Ik hoop nog steeds op een leuke last minute ergens in augustus…

:think: Niemand? Gaat er ook niemand kamperen deze zomer? Het hoeft niet aan al mijn wensen te voldoen hoor. Dat zou het mooiste zijn, maar ik wil graag ervaringen horen. Er is op Internet zoveel te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Ik zou graag wat uitgangspunten hebben.

Zijn jullie ook wel met een eigen tent gegaan? Hoe hebben jullie dan alle spullen meegenomen? In een dakkoffer of met een aanhangwagen? En hoe ging dat dan met de tent opzetten bij aankomst. Wij hebben twee meiden die steeds weg zouden lopen en op ontdekkingstocht gaan bij aankomst. Dus lijkt het me prettig om iets te huren, zodat het daar al klaar staat. Dit voorkomt dat ik achter de kinderen aan het aanrennen ben, terwijl mijn man ook van me verwacht dat ik help met de tent opzetten. Help!!

Alle tips en ervaringen zijn welkom. In de eerste plaats zoek ik dus een leuke camping.

ik zat te denken aan het Gardameer in Italië, maar dat is ver boven jullie bereik, in km dan :wink:

Wel een supermooie omgeving, gezellige plaatsjes, leuke animatie op de campings, veeeeeeeeel Nederlanders, mooie zwembaden bij de campings…

wij huren altijd een tent van Vacansoleil. Ideaal! Je hoeft alleen je eigen spullen uit te pakken, alles is al aanwezig! En in het naseizoen ook nog eens lekker goedkoop!

@Amy82 wrote:

ik zat te denken aan het Gardameer in Italië, maar dat is ver boven jullie bereik, in km dan :wink:

Wel een supermooie omgeving, gezellige plaatsjes, leuke animatie op de campings, veeeeeeeeel Nederlanders, mooie zwembaden bij de campings…

wij huren altijd een tent van Vacansoleil. Ideaal! Je hoeft alleen je eigen spullen uit te pakken, alles is al aanwezig! En in het naseizoen ook nog eens lekker goedkoop!

Dat was waar ik ook aan dacht, is ongeveer 1150 km. Veel kant en klare tenten op de vele campings rond het meer. Altijd (okee, soms een dag niet) mooi weer. De afgelopen jaren zijn we naar camping Bella Italia geweest, dit jaar gaan we naar Piani di Clodia. wij gaan wel met eigen tent, dakkoffer en karretje maar hebben wel 2 grotere kinderen waar we niet meer achteraan hoeven rennen als we de tent opzetten. Toen ze kleiner waren zetten we eerst het campingbedje op met speelgoed erin, dat was een prima box tijdens het opzetten van de tent :wink:

sequoia parc aan westkust van Frankrijk…zijn wij vorig jaar geweest. Hele leuke camping. Vele organisaties verhuren complete tenten.

Geweldig zwembad, leuke speeltuin en wij hebben perfect weer gehad in augustus

Internetsite www ervoor, com erachter!

We kunnen de reis natuurlijk altijd in twee dagen doen. Ik ga eens Googelen op campings rond het Gardameer.

Dat van dat campingbedje riep mijn moeder ook al. Alleen verwacht ik van mijn jongste dat ze moord en brand gaat gillen als ze daarin moet wachten op ons. Die heeft dan al uren ‘vastgebonden’ (bij wijze van spreken hè :wink:, in de gordels dus) gezeten in de auto en pikt het niet als ze dan ook weer in het campingbedje wordt gezet ben ik bang…

Kijk even op La Garangeoire = Frankrijk

Daar zijn wij vorig jaar geweest via Eurocamp en hebben het er heerlijk gehad (Helemaal omdat het met paardrijden was en ik dat altijd super vindt om te doen in de vakantie). Strand zijn we bijna niet geweest dus weet niet in hoeverre dat echt wat is, maar camping was heerlijk.

Wij zijn in het voor seizoen geweest, toen veel Engelsen en niet erg veel Nederlanders.

Kan je niet helpen Wijnanda, wat jullie willen is precies wat wij perse willen vermijden…

Succes met zoeken.

Domain du Chalain in de Jura -> Frankrijk

Aan een prachtig mooi helderblauw groot Meer…

Parc de Fierbois Frankrijk. Geen zee maar wel zwembad en meer.

@Barbara wrote:

Kan je niet helpen Wijnanda, wat jullie willen is precies wat wij perse willen vermijden…

Succes met zoeken.

:mrgreen: :mrgreen:

Ja, wij zijn wel van de friet van Piet en Kroket van Ed. En Jeroen wil graag de Telegraaf kunnen halen :lol: :oops:.

Nu ik dit opschrijf heb ik een beeld voor me van een volks, tikkie ordinair tiep, maar dat is dan ook weer niet wat ik hiermee bedoel :lol:

De andere tips ga ik nog bekijken.

Heb vanmiddag ook sites bekeken van campings in nederland. Bijvoorbeeld de Berelkuil…Lijkt me ook wel leuk.

En misschien wordt het toch wel een eigen tent. Mijn ouders hebben nog heel veel spullen en we mogen ook veel spullen lenen van vrienden van ze (zelfs een dakkoffer :thumbup:). En voor de tent opzetten vinden we dan ook wel een oplossing :wink:. Maar goed, ben er nog helemaal niet uit.

Tips blijven welkom. Bij het gardameer zijn wel mooie campings trouwens zag ik.

In Nederland is Marveld of De Beerze Bulten erg leuk!

de berenkuil is erg leuk, wij zijn er met pinksteren heen geweest.

als je zoiets doet, dan kun je bij aankomst op de camping eerst een kop koffie drinken op het terras, zodat de jeugd zich uit kan leven in de speeltuin, en daarna rustig de tent opzetten.

de berenkuil heeft bij de meeste veldjes ook een speeltoestel op het veld, dus dat helpt ook wbt rustig opzetten.

de sprookjescamping is ook erg leuk.

komende zomer gaan we naar camping (de?) wulpen in zeeland, maar daar is minder animatie enzo.

gr Louwina

Misschien is camping Isolino wat voor je?

Aan het Lago Maggiore in Italie, ligt ongeveer op 1000 km afstand

(zelf vind ik dit te ver op 1 dag trouwens, ik heb de limiet op 750 km liggen - maar dat is persoonlijk)

In NL camping De Paal in Bergeijk :thumbup: .

Wij hebben een hele leuke camping gehad in Noord Frankrijk, in het plaatsje Penestin. Camping le Cenic.

Daar zat een geweldig overdekt zwembad bij, lekker verwarmd, met ook nog een buitenbad. Ook niet echt te duur.

Ook een leuke kleine camping in Tournon sur Rhone, dat is in de Ardeche, ben ik ook wel een fan van, is heel veelzijdig qua regio, maar ik kan de naam van de camping niet herinneren.

Maar verder heb ik niet veel tips, want onze overige campings zijn oftewel een stuk verder (zuid frankrijk), oftewel minder mooi weer (Berlijn).

Dit jaar gaan we naar een camping in Payrac, maar daar is het weer wat meer voor oudere kinderen, zoals die van ons (6 en 9)

In Nederland ben ik helemaal fan van Walcheren/Zeeland, lekker in de duinen spelen. Maar dat is weer erg persoonlijk natuurlijk.

@Riz wrote:

In NL camping De Paal in Bergeijk :thumbup: .

deat is zeker een hele gave camping, wel aan de rijs vanwege een aantal jaar al de beste campinf van europa geweest te zijn.

Je hebt in nederland zoveel gave campings.

Bosbadhoeve in hoeve

ter spegelt in eersel

sprookjescamping

de bergen in wanroij

vakantie eiland braakman bij terneuzen

enz

Ik heb geboden op een bungalowtent met complete uitrusting op MP. Zondag gaan we daar kijken en die tent eens opzetten. Dus waarschijnlijk hebben we dan een eigen tent :dance:.

Zoals het er nu naar uit ziet, gaan we toch in Nederland blijven. De Paal vinden we er erg leuk uitzien en er is ook nog plek in de periode dat we weg willen. Ik zit er nu dus heel erg over te denken om daar toch te boeken.

Ik heb nog niet geboekt, dus tips blijven welkom :D.

Ook meteen voor volgend jaar :wink: :mrgreen:. Misschien wordt het dan toch wel het Gardameer.

Jeeeeee!!! :dance: We hebben een bungalowtent gekocht. Helemaal compleet met uitrusting. Kledingkastjes, opbergvakken, keuken met twee kastjes, pannenset, borden, bekers, 6-delig bestek, slaapzakken, matten, campingstekkers, opklaptafel, stoelen… noem maar op. De hele ratteplan. Ben echt helemaal gelukkig :dance:.

En gisteren hebben we twee weken in augustus geboekt bij de Paal :thumbup: :D.

Ik ben helemaal blij. Bedankt voor alle tips. Volgend jaar wordt het misschien het Gardameer. Nu eerst maar even dicht bij huis oefenen :wink:.

Hihi, nu alleen nog tips over hoe we alle spullen meekrijgen :shifty:.