Camping in Frankrijk aan de zee??

Hallo



Wij willen volgend jaar voor het eerst met de caravan naar Frankrijk. We hebben eigenlijk maar een paar eisen. De camping moet aan de zee liggen, een zwembad hebben en een animatieteam. En het moet er netjes zijn, schoon sanitair.

Ook wel belangrijk is dat het aan de aan de west kust moet liggen, mag best een beetje richting het zuiden maar de echte Zuidkust is gewoon te ver.





Heeft iemand een leuke tip voor ons? :smiley:

Ik denk dat er niet veel mensen in Frankrijk op vakantie gaan :mrgreen:



Heb zelf geen idee, kan je anders niet eens polsen bij een reisbureau? Niet om te boeken, maar puur voor de informatie, dan kan je daarna zelf de boeking wel regelen.

Niet gelijk aan de zee maar wel de andere wensen…

Wij hebben hier 2 jaar geleden gezeten in een stacaravan…



http://www.sequoiaparc.com/nl/

Wij gaan wel naar Frankrijk maar niet naar de zee :mrgreen:

Sowieso is volgens mij de westkust van Frankrijk een rotskust, volgens mij zijn er weinig campings dus met een zandstrand :think: En dat is volgens mij wel wat je bedoelt? Dat je vanaf de camping de zee inloopt?



Ik zou overigens voor Bretagne gaan, ben zelf zowel in Normandie als Bretagne geweest en vond het klimaat in Bretagne wel lekkerder. Hoewel Normandie geloof ik weer meer strand heeft? We zaten daar in ieder geval redelijk dicht bij zee, maar dat betekent dus op een klif :wink: en een flinke wandeling naar beneden. Maar was geen animatie oid dus niks voor jullie denk ik. Vond het zelf erg saai daar :shifty: maar het was ook nog een beetje voorseizoen



Kortom een heel verhaal maar weinig tips :oops: :oops: misschien is Zoover een idee?

Er zijn genoeg strandjes met gewoon zand gelukkig, dus dat moet niet zo heel moeilijk zijn. Ik ben zelf in Normandië geweest vandaar dat ik nu naar Bretagne wil maar dat is geen must.



We gaan morgen eens bij de ANWB winkel naar binnen kijken wat hun te vertellen hebben :stuck_out_tongue:

Volgens mij zijn er iets meer naar het zuiden, in de vendee genoeg campings bij zee en volgens mij ook zandstranden. Kijk eens op de sites van vacansoleil e.d. die stacaravans verhuren. Op die campings kun je ook gewoon met een tent of caravan komen meestal.

le clarys plage :mrgreen:



wij hebben een beetje dezelfde eisen aan een vakantie en wij gaan dit jaar hierheen .



Ik zal nog wel laten weten hoe het was :wink:

Bretagne is fantastisch, zolang je niet persé de zekerheid van zonnig en heet weer wil hebben. Wij zijn 2 jaar geleden in Erquy geweest. Weet even de naam van de camping niet meer, maar de omgeving is super. Veel te zien. Er zijn geen hele lang stranden, maar allemaal baaien. Als het eb is, kan je tussen de rotsen naar beestjes zoeken.

De Vendee heeft prachtige zandstranden en een superklimaat. Rond (bv) St. Gilles Croix de Vie hebben wij heerlijk gekampeerd, er zijn veel campings.



Groetjes,

LaBruja

Wij zijn vorige week teruggekomen van een vakantie uit de Vendee. Zandstrand genoeg hoor! We zaten op een camping in St Hilaire de Riez: Les Ecureils. Mooi zwembad (binnen en buiten en verwarmd), animatieteam en 300 meter van het strand.

Bedankt voor de tips :smiley: