Camping geboekt... wat is allemaal handig?

We hebben een camping geboekt, over 3 weekjes gaan we heerlijk kamperen in een luxe ingerichte tent in Frankrijk. Het is ong 11 uren rijden. Senne is dan net een jaar.

  • wat is handig met het rijden? Wanneer rijden? 's Ochtends weg of 's nachts al?
  • handig om mee te nemen?



    Verder nog tips? Kom maar op, kom maar op!!! :mrgreen:

Ik heb 1 tip voor je…



Mijn collega staat bekend om de vrouw met het eeuwige praktische zakje.

Dat zakje is niet meer dan een plastic zakje met een vochtig doekje erin. Een hydrofiel washandje bijvoorbeeld. Iedereen spot daar altijd een beetje mee maar ik heb het op vakantie ook meegenomen en je gebruikt het altijd…



Erg fijn, als het warm is, als je snel iets moet schoonpoetsen.



Flesjes water, ook handig.



Meer hadden wij niet mee :think:

Wij zijn fan van in de nacht beginnen met rijden. Je rijdt dan nl de zonsopgang tegemoet en ik heb gemerkt dat we daar minder vermoeid door raken. Het tijdstip tja de ene keer om 2 uur en de andere keer om 3 uur. En je hebt een kansje dat Senne nog even lekker doorslaapt (doe een joggingpakje oid aan bij het naar bed gaan scheelt je in de nacht omkleden :thumbup: )

Dan zorgen dat de verzorgingstas makkelijk te bereiken is na het inpakken uiteraard. Poetsdoekjes zijn super handig, zoals Lydia al aangeeft. Ook een afvalzakje in de auto is heel handig als er een keer een appeltje gegeten is oid.

Hier gaat er in de auto weinig mee, een koelkastje wat op de aansteker kan voor koel drinken dat houdt wakker, er kan chocolade in is erg goed voor de chauffeur want geeft instant energie. Lekker broodjes gebakken ei, kaas en ham dat vult goed. En af en toe lekker de benen strekken. Vooral in de ochtenduurtjes doet erg goed want dan is het vaak nog heerijk fris buiten.

Maar wat ikzelf ook erg belangrijk vind (ik heb zelf nl geen rijbewijs dus manlief rijdt hier alles ook als we naar Kroatie of Hongarije gaan) is dat ik hem de nachten voor we vertrekken extra zijn gangetje laat gaan. Alles uitgezocht en wel klaar komt te staan, alles uitzoek of er nog dingen missen (haringen van tenten, zwemgoed, badhanddoeken, tjekken of het koelkastje nog werkt, en de kleren die meegaan gaan de week voor vertrek zo ong beetje bij beetje in de tassen (flexibele tassen pakt fijner in dan harde koffers want dan houd je loze ruimte over in je auto) zodat ik niet op de dag van vertrek erachter kom dat er nog spul in de was zit) en mijn man gaat wat eerder naar bed die dagen.

Vind het nl super belangrijk dat hij uitgerust naar bed gaat en ook vooral opstaat bij vertrek.

En uiteraard regel ik alle kaarten (op papier ja ondanks TomTom want die kan het begeven, de kaarten niet :angel: ) ook voor die tijd incl uitgestippelde route erop zodat ik niet oneindig tijdens het rijden hoef te zoeken op de kaart.

Voor Senne is het mss wel fijn om knabbeldingetjes voor in de auto te hebben. Dingetjes om lekker lang mee te doen ipv hap slik weg. Boekjes ter vermaak, spelletjes bedenken vooraf (zoals zie jij een rode auto?), een liedjesCD maken voor onderweg en het kan bv erg leuk zijn om kleinigheidjes in te pakken. Dat kan ook speelgoed zijn wat je eig al hebt, alleen al door het uitpakken maakt het leuker en spannender! De ANWB heeft geloof ik ook boekjes met tips voor onderweg, kan je al vooraf vertellen wat je kwijt bent aan tol etc.



En verder niet vergeten even kopietjes te maken van je reisdocumenten (voor het geval ze gestolen of zoek raken!) nummers meenemen op een lijst voor het geval je je (bank)pasjes zou moeten blokkeren, kopietjes van je verzekeringspolissen en telefoonnummers erop van het thuisfront voor het geval je kaartje in je mobiel stuk gaat. Kleingeld mee in de auto voor het plassen en de tol. En laat je thuisfront weten waar ze jullie kunnen bereiken (camping) mocht er wat dan ook zijn.

Zoek zo ook bij je te rijden route uit welke afslag/wegnummers je volgt zo hoef je niet steeds alleen maar op plaatsnamen te zoeken maar is je route in 1 oogopslag te volgen. Wij zetten die altijd op een memopapiertje en plakken die op de routekaart.

Rhiannon, zoals altijd weer heel volledig, niets aan toe te voegen, behalve dan dat wij ook 's nachts wegrijden, de kinderen slapen dan nog totdat het licht wordt, en het is lekker rustig. Vooral in Frankrijk is het ook in de ochtend al erg druk, dus als je rond 5 uur al een eindje op schot bent, heb je niet zoveel last van files rond Parijs.

Oh nog een tip, zorg dat je de route ook vooraf goed hebt bekeken, net wat Rhiannon zegt, ook al heb je een tomtom, in Frankrijk klopt die soms toch niet helemaal en als je dan geen kaart hebt ofzo, sta je daar te kijken. Frankrijk vernieuwd hun wegen heel vaak.

Tolwegen gaan trouwens ook prima via creditcard, dat werkt zo fijn, geen gehannes met losgeld, wisselgeld enzo.

Kijk voor je vertrekt even of je een inventarislijst van je ingerichte tent kunt krijgen, zodat je echt kunt nakijken of je van thuis niets moet meenemen (blikopener, flesopener, schaar, kaasschaaf)



Heel veel plezier op vakantie!

We gaan denk ik rond een uur of 3/4 's nachts hier weg, we wonen heeeeeelemaal boven in Nederland dus het duurt ook nog wel even voordat we Nederland uit zijn (woon nog boven Dokkum) en zo kunnen we toch nog mooi eerst wat uurtjes slaap pakken. Wat is het handigst met een kindje, in 1 keer rijden (is ong 11 uren) of toch met een overnachting?



Dankjewel Rhiannon voor al je tips, daar zit zeker veel bruikbaars tussen!

Zou het een optie voor je zijn om een lijstje te maken met verschillende mogelijkheden om onderweg te overnachten? Zo kun je het een beetje laten afhangen van het ritme van de reis zeg maar. Of desnoods van het humeur etc de dagen voor vertrek en zo bepalen of je een dag eerder vertrekt met tussenstop of niet.

Als Senne het super vind onderweg, kun je overwegen om door te rijden maar lukt het niet dan heb je wat adressen. Al snap ik ook dat een gereserveerde tent dat ietsje onhandiger maakt want liefst wil je toch op de eerst gereserveerde dag aankomen. :think:

Hoe zie jij je reis/vakantie? Naar Kroatie plannen wij bv heel bewust een tussenstop in. Voor ons prettiger, makkelijker want wij zien de reis al als vakantie. Zodra de huisdeur achter ons in het slot valt begint het :lol:

De tussenstop plannen we dan zo dat we daar rond etenstijd aankomen met tijd over om de tent op te zetten (iglo voor onderweg want we slapen er alleen maar in) en dan relaxt even douchen, omkleden en uit eten en weer op tijd naar bedje. Zo is die reisdag te overzien zorgen we dat we de grootste afstand (3/4 van de reis) al overbrugt hebben en we de dag van aankomst rond de middag aankomen en in alle rust onze tent kunnen opzetten.



Maf eigenlijk dat we redelijk eensgezind allemaal zijn qua reistijd :mrgreen: Hier dus (nog) geen kids die meereizen maar toch houden we net als vroeger met mijn ouders toen wij nog klein waren gelijke tijden aan. En alle tips etc zijn ook dingen die ik nog van vroeger heb meegekregen. Mijn vader is nogal een planner nl.

Naarmate mijn zusje en ikzelf ouder werden kregen we een eigen routekaart met uitgestippelde reis zodat we zelf ook de reis konden volgen. Scheelde om het uur de vraag of we er al bijna waren 8) maar daar is Senne nog een beetje te jong voor :wink:

Geniet ze en zeker ook van de voorpret! :thumbup:

Ow wat overigens ook handig is, een rol vuilniszakken. En nee niet alleen om afval mee op te ruimen, maar als ‘wasmachine’. :lol:

Als je iets op de hand wast waar een vlek inzit die er niet zo uitkomt. Samen met ietsje wasmiddel in een vuilniszak doen en die in het zonnetje leggen. Dan krijg je het effect van bleken. :thumbup: Heeft mij al heel wat kleren gescheeld en zeker met een pukkie erbij erg handig. :angel:

Wij hebben ook een keer 's nachts gereden naar Frankrijk en mijn man doet dat nooit meer. Wij zijn toen ergens om een uur of 1 vertrokken en dat heeft hem geen goed gedaan. Je bent dan toch 's avonds og bezig en dan nog rijden; kortom tegen een uur of 6/7 was hij doodop en is hij op een parkeerterrein ff gaan slapen.



Op de terugweg zijn we gewoon 's avonds om 9 uur aangereden. Het koelde al af. Kindjes lagen al in bed en zo slapend in de auto gelegd. Het was eerst niet eens de bedoeling, maar we waren gewoon klaar :mrgreen:



Was trouwens heel gaaf want het was feest in Frankrijk en dus de hele weg schitterend vuurwerk. Om een uur of 5 waren we thuis en konden we zo verder ons eigen beje in en werden we uitgerust thuis weer wakker in de loop van de volgende dag.



Ik heb trouwens voor kind vanaf 4 jaar reis electro. Daar speelt ze nog steeds uren mee en kan handig mee.



Dit jaar hoeven wij maar half uurtje te rijden… heerlijk toch :inlove:



Niet vergeten kinderliedjes in de auto en op de camping een heel klein formaat kinderbadje, dan heb je altijd lekker water om te spelen.



Veel plezier, Petri

Bedankt voor de tips dames. :thumbup:

Was net bij het kruidvat en daar waren voor 6 euro van die kleine zwembadjes in de aanbieding.

Iemand hier had dat als tip gegeven omdat je dan lekker bij je caravan kan blijven zitten en je niet telkens mee moet naar het zwembad…

Heb er dus gelijk 1 meegenomen en wat goedkope autootjes die hij op vakantie kan uitpakken.

Ook hadden ze zo’n vieuwmaster ( zo’n verrekijker met zo’n draaischijf met plaatjes :wink: ) van Cars dus ideaal voor in de auto om Luca bezig te houden.

Ik rij morgen ff langs de action. Klein badje scoren en evt ander leuks voor op de camping.



Ik hoef gelukkig niks voor de “reis”. Heb nieuwe woezel en pip boek met CD en die gaat pas in de auto open.



:mrgreen: Petri

OOooh leuk woezel en pip!! :mrgreen:



Ik ga ook een zwembadje scoren, zo’n heeeeeel kleintje, kan hij daar voor de tent mooi in zitten spetteren! En klein nieuw speelgoed is ook een goed idee! Oooeoeoeh ik heb er echt zo’n zin in! :mrgreen:



Trouwens, nog een vraag, we moeten Senne bij laten schrijven op ons paspoort nog zeker? Moet hij daarvoor ook op de pasfoto?

Ja, dan heb je meteen een leuke pasfoto voor jezelf hihi. Bij ons kun je ter plekke bij de gemeente foto’s maken die toegestaan zijn.



Foto is verplicht.



Groetjes, Petri