camping bij het gardameer

Wie weet een leuke camping bij het garda meer?

Wij gaan kamperen met de tent, en ben al dagen aan het zoeken

naar een camping die niet hutje mutje staat met zijn tenten, of op een grasveldje.

Vorig jaar hadden we een hele mooie plek voor onze tent, en zijn weer opzoek naar zoiets…maar het is zo moeilijk vinden…

Hoi hoi,

Niet hutje-mutje in Italie is niet makkelijk te vinden, zeker niet in zo’n toeristisch gebied. Al eens bij het Comomeer gekeken? Is dichterbij, vaak net zulk mooi weer en iets minder toeristisch…

Het is een beetje wat je zoekt in een camping; prijs, zwembad of niet, wat je verwacht van het sanitair en of er een bruisende stad op loopafstand moet zijn…

Wij hebben ons al 2 vakanties erg vermaakt op camping Gardenia, Domaso. Maar dat is dus aan het Comomeer.

Succes met je zoektocht! (PS. leuke tent!)

Datzelfde idee had ik ook, Gardameer is gewoon topdrukte in de zomer en de meeste campings proberen zoveel mogelijk mensen kwijt te kunnen.

Wij gaan zelf - waarschijnlijk - naar Piantelle in Moniga del Garda.

Westkant van het meer is iets rustiger, oostkant sta je in de file met allemaal nederlanders…

Waarom niet nog een keer naar die leuke plek van vorig jaar?

Ja goeie, waar is die mooie plek van de foto???

Dat idee heb ik ook, dergelijke campings moet je in Italie met een vergrootglas zoeken.

Ik zou zelfs niet eens de camping van mijn stiefbroer aanraden, die werkt bij Camping Weekend In San Felice del Benaco, maar dat is met het hoogseizoen inderdaad hutje mutje en enorm druk,

Nu maar hopen dat mijn broer dit nooit zal lezen (zal wel niet) want dan maak ik me niet populair.

Wij hebben zelf heel lang geleden aan het Idromeer gezeten in Camping Pilu, maar daar betaal je meer voor grotere plaatsen.

succes met de zoektocht, en anders kun je inderdaad de camping van vorig jaar nogmaals boeken?

@Esther75 wrote:

Dat idee heb ik ook, dergelijke campings moet je in Italie met een vergrootglas zoeken.

Ik zou zelfs niet eens de camping van mijn stiefbroer aanraden, die werkt bij Camping Weekend In San Felice del Benaco, maar dat is met het hoogseizoen inderdaad hutje mutje en enorm druk,

Nu maar hopen dat mijn broer dit nooit zal lezen (zal wel niet) want dan maak ik me niet populair.

Wij hebben zelf heel lang geleden aan het Idromeer gezeten in Camping Pilu, maar daar betaal je meer voor grotere plaatsen.

succes met de zoektocht, en anders kun je inderdaad de camping van vorig jaar nogmaals boeken?

Wij zaten vorig jaar ook in San Felice del Benaco, redelijk dichtbij Camping Weekeind.

Wij zaten op Fornella. Hoe de tentenplekken horen te zijn weet ik niet, misschien kan je even op zoover kijken. Ik vond het niet hutje mutje,maar geen idee wat jij gewend bent. Druk en vol is het sowieso in de zomer.

Camping zelf was wel erg leuk.

Of aan het Mergozzo meer camping Continental Lido…Een prachtige camping zijn in een mooie omgeving waar je "filevrij"kunt rijden :wink:

ik kom al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren bij het Gardameer! ok, dit jaar niet. maar volgend jaar wel weer. Ik raad het iedereen ook altijd aan, míts van je van druk toerisme houdt en de aanwezigheid van velen Hollanders :wink:

Ben vroeger 3 jaar op La Quercia geweest in Lazise, onwijs leuke camping, vooral de kinderanimatie! in 2007 naar San Francesco in Desenzano, net een iets rustiger gedeelte. in 2009 t/m 2011 zijn we naar Cisano/San Vito geweest in Cisano, tussen Bardolino en Lazise in. Voor mij de ideale plek, ik vind Bardolino en Lazise de leukste plaatsjes daar :inlove: De camping vind ik zelf ook erg leuk, maar is maar net wat je zelf zoekt in een camping :slight_smile:

Bedankt voor alle tips… De camping waar we afgelopen jaar waren, die gaat niet open dit jaar. ook zijn we hier al 3x geweest, dus iets nieuws opzoeken is ook leuk.

Als ik lees van de file en drukte aan het gardameer, zal het toch wel iets anders gaan worden.

Ga even bij de andere meren kijken, of dat wat zal zijn.

@m@lieke wrote:

Bedankt voor alle tips… De camping waar we afgelopen jaar waren, die gaat niet open dit jaar. ook zijn we hier al 3x geweest, dus iets nieuws opzoeken is ook leuk.

Als ik lees van de file en drukte aan het gardameer, zal het toch wel iets anders gaan worden.

Ga even bij de andere meren kijken, of dat wat zal zijn.

Ik weet niet welke periode je wilt gaan en hoeveel ruimte je daar in hebt,maar wij zijn vorig jaar laat gegaan (eind aug.), toch was het in grote delen van Duitsland,Oostenrijk e.d. wel nog vakantie.

Sowieso rijden wij niet in het weekeind. De afgelopen 2 jaren hebben we campings gevonden waar je op woensdag aan mag komen. Dan gaan we 10 dagen. Omdat we kort op vakantie gaan, kunnen we zowel heen als terug 2 hotels nemen onderweg. Dan maakt dat beetje drukte op de weg niets uit. Rijden op maandag weg en komen woensdag lekker op tijd aan.

Dit jaar moeten we op dinsdag aankomen een het Levico meer (stuk hoger dan Garda). Het is een kleiner meertje met ongeveer 10 km verderop een groter meer er naast. Nu gaan we wel in een wat drukkere periode,maar proberen wederom 2 stops te maken,dus op zondag al rustig weg te rijden. Anders maar 1 hotel op maandag.

Wij hebben vorig jaar echt geen last gehad van drukte, ook niet rondom het meer.

Garda is zo groot, het zal qua drukte wel uitmaken in welk deel je zit.