Calorierijk voedsel

Helaas ben ik weer terug op mijn oude gewicht (Ja ik weet het de meeste zijn daar blij mee maar ik dus niet 8) ) Ik had gehoopt dat er een paar kilo’s aan zou blijven maar helaas…



Nu ben ik dus een beetje aan het rondzoeken naar een calorierijk dieet maar krijg alleen maar Bodybuildersite’s, hahahaha.

Ik eet als een bouwvakker en een pak Evergeens gaat in een avond op. Maar ik val dus nog steeds af. Ik weet dat dat voornamelijk door de bv komt (en dat terwijl Sanna bijna niet groeit of zwaarder wordt :frowning: )



Dus nu ben ik op zoek naar een calorierijk dieet, maar geen slagroom of zo he. Het moet wel een beetje gezond blijven :wink:



Ik hoop dat ik niemand voor zijn hoofd stoot met deze vraag maar het wordt weer een serieus probleem. Ik ben 1,75 en weeg nu 55 kilo. Als ik zo doorga ben ik dalijk weer een skeletje.



groetjes Marleen

  • roomboter ipv van halvarine ofzo
  • advocado
  • vette vis zoals zalm
  • noten (is ook goed voor de productie zegt men)
  • pasta’s



    verders kan ik even niks verzinnen.

Ik voel me niet voor het hoofd gestoten hoor, het lijkt mij een doodnormale vraag. Ik heb alleen het omgekeerde probleem, en kan je dus niet helpen! Misschien via de site van het voedingscentrum ofzo? :think:

Waarom zeg je trouwens dat het weer een serieus probleem wordt? Eerder bij de hand gehad?



Ik heb hetzelfde (alleen geen 55 kg maar wel onder het gewicht dat ik had voor ik zwanger werd).



Ik weet niet of je meer calorieën naar binnen moet gaan werken, misschien kun je beter over de dag verspreid dat eten wat een mens nodig heeft.

Bij elke voeding eet je dan wat. Gewoon gezond ontbijten, boterham extra, uitgebreide lunch (ik eet altijd soep, een bord tonijnsalade ofzo, broodje, melk etc. als ik op school eet), eet wat extra bij je avondeten.



Verder geen tips, ik eet ook behoorlijk veel nu maar er komt ook niks bij hoor.

Bij Jimmy ben ik door een combinatie van de bv en een hyperactieve schildklier zoveel afgevallen dat ik 46 kilo woog. dat wil ik dus echt niet meer!!

Mijn schildklier was door de zwangerschap en bevalling een beetje van slag :wink: (Postpartum thyreoïditis) Die wordt nu extra gecontroleerd, elke maand wordt er bloed geprikt maar is tot nu toe gelukkig goed :smiley:



Op de site van het voedingscentrum kon ik niet echt veel info vinden. Ik eet nu ongeveer 9 boterhammen, flinke warme maaltijd en een doos Liga evergeen per dag. Verder drink ik veel thee en water.



Er zullen vast wel meer dames zijn die meer afvallen dan de bedoeling is daarom dacht ik ik zal er hier eens naar vragen.



xx

wat een fijn topic, ik zat er net zelf over te denken om een topic te openen hierover!



Ik zit inmiddels ook alweer onder mijn gewicht van voor de zwangerschap (nu 58 voor 1.76) en ik wil niet verder afvallen, heb nu al zo’n mager, moe gezicht. Maar ik wil wel graag nog heeel lang voeden als t allemaal goed blijft gaan.



Nu zijn wij ook net verhuisd dus nog extra druk, stres enz, maar ik ben nu wel aan de slagroom, roomboter, warme chocolademelk enzo. En daarnaast probeer ik iedere 2 uur iets te eten; fruit, yoghurt met cruesli, mueslirepen, noten etc.



Maar ik vind t ook lastig, ben zo bang om ziek te worden en dan nog verder af te vallen.

Zouden dieetrepen wat zijn? Of is dat niet goed icm de borstvoeding. Dus zeg maar een maaltijdreep als tussendoortje? Misschien iemand ervaring mee?

ik gebruik herbalife om af te vallen, maar je kunt het ook gebruiken om juist bij te komen. Met name de shakes, voor afvallen gebruik je die ipv de maaltijd, voor bijkomen naast de maaltijd.



Dat zou je dus ook met andere maaltijdshakes of repen kunnen doen.

@océan wrote:

wat een fijn topic, ik zat er net zelf over te denken om een topic te openen hierover!



Ik zit inmiddels ook alweer onder mijn gewicht van voor de zwangerschap (nu 58 voor 1.76) en ik wil niet verder afvallen, heb nu al zo’n mager, moe gezicht.


Ehh… ik was kort na de bevalling mijn zwangerschapskilo’s weer kwijt (van 74 naar 65) en viel ook alleen nog maar meer af. Gooi daar nog een portie werk-stress bij, en ik woog ook nog maar 58 kilo. Vond ik ook een beetje griezelig! Inmiddels weeg ik weer 74 kilo :twisted: en ik heb er niets bijzonders voor gedaan. Heb in het begin nog wel gegrapt dat ik al weer zwanger was, maar nu is het niet leuk meer! Dat kan dus ook nog gebeuren…

Is het een idee om met deze vraag naar een dieetiste te gaan? Ik kan me voor stellen dat die hier wel een antwoord op heeft. En ik kan me óók voorstellen dat je dat vergoed krijgt.

Succes ermee!

Goede tip Mamlena, dat ik daar niet aan gedacht heb :oops: heb inmiddels een afspraak bij de huisarts staan zodat die me kan doorverwijzen.

Het is geen erg groot probleem maar ik weiger gewoon weer in een maatje niks te komen!!! (Ik was zo blij met mijn billen :lol: )



Dus ik vind dat er gewoon iets tegen te doen moet zijn! Hahahaha.



Ik val nog steeds af (weeg nu 53) en ik voel me er gewoon niet prettig bij.

Dus ik heb mijn eetpatroon maar nog een beetje uitgebreid :wink:

Ontbijt: 4 volkorenboterhammen met roomboter en 2 bekers chocomel.

Lunch: 4 volkorenboterhammen met roomboter en 2 bekers chocomel en een kop soep.

Avondeten: flink bord en een soepkom kwark met slagroom.



Tussendoor de nodige bekers chocomel en thee, vier pakjes Liga, twee appels en een bakje gemengde noten, schijfjes peperkoek (En af en toe een Lion :wink: )

Dit doe ik sinds een week (heb op woensdag ook nog twee :oops: Bossch Bollen gegeten) en nu weiger ik gewoon nog af te vallen!!!