cakepops

Iemand dit al eens gemaakt? Zag een (volgens mij) mooi aanbieding op tell sel, leuk om nog voor mijn verjaardag te vragen, meteen krijg je er dan cupcake pops bij en die vind ik super! Vraag me alleen af of het erg moeilijk is en met zelfde materiaal kan als taarten maken? Ik heb al gewerkt met marsepein enzo, maar vullen van zo’n pop en versieren weet ik dan ff niet!

Heb ze nog niet gemaakt maar wel besteld :wink: (via TellSell)

Leuk man!!

Onze dochter heeft al wel eens eentje gehad, vorig jaar met St. Maarten!!!

Zag er erg leuk uit!!



Dus ook leuk voor St. Maarten, traktatie op school/peuterspeelzaal.

Maar ook leuk om op een verjaardag te maken met de uitgenodigde vriendjes en vriendinnetjes!!!

Zelf hun cakepops maken en versieren en dan mee naar huis nemen!!!



Ook leuk bij een geboorte (i.p.v. beschuit met muisjes, cakepop met muisjes :wink: )



Kan niet wachten tot ie binnen is!!! :dance:



Er zijn ook boeken te koop ter inspiratie van versieren :wink:

De taartenmama’s maken wel cakepops, wellicht deze vraag daar stellen? Ik heb er geen ervaring mee. :slight_smile:

ik ook geen ervaring maar zou wel willen weten hoe en wat :smiley: dus kom maar op met de verhalen

Is een makkie, restantje biscuit of cake verkruimelen in de mixer, botercreme erbij (vind ik het lekkerste) of met bijv nutella (vind ik véél te zoet), balletjes maken. In de koelkast zetten. Door bijv. vloeibare chocolade halen en versieren.

Staat een uitleg op site van de leukste taarten en Bakerella heeft super leuke voorbeelden.



Op youtube staan ook veel filmpjes met uitleg.



Bij winkels als Taart en Decoratie of De Leukste Taarten kun je vormpjes kopen als je dat makkelijker vindt en ook lollystokjes, chocolade ed.



Versiering van Dr Oetker of bij Xenos (nu de paasdecoratie) is erg makkelijk. Eerst door de chocolade, daarna wat decoratie eroverheen strooien of er even doorheen halen.



En je kunt ook diverse aroma’s door de botercrème gooien, dus dan kun je helemaal elke smaak maken.



Je hebt ook gekleurde candymelts en je kunt ook chocolade zelf kleuren. Let dan wel goed op dat een gewone kleurstof niet zomaar door de chocolade kan…



Die van Tell Sell zijn vormpjes die nog in de oven moeten en dan in de vorm van een cakepop eruit komen (mooie balletjes),

ik maak cakepops met verkruimelde cake en botercreme.

De vormpjes in de winkel zijn ook daarop gebaseerd, ik heb al hartjes en traanvormige vormen gezien.

voor mij lijkt het ook lekkerder als je de cakepop zelf al kunt aanmaken met verschillende smaken.

als je die vormpjes in de oven zet, kun je ze toch niet echt vullen met alle smaken? Of zou dat ook kunnen, lijkt me dat dat bitter wordt, of minder lekker. Is er iemand die die vormpjes van Tell Sell al heeft, want ik ben ook wel erg benieuwd.

Maar dat zijn dus eigenlijk kleine cakejes ipv cakepops?

Ik dacht dat cakepops gewoon kleine cakejes waren, maar nu lees ik pas dat het anders is. Op tellsell is een mix maken en dan idd bolletjes cake of cupcakejesbolletjes bakken in de oven, de echte cakepops zijn dus kruimelbollen met bijv botercreme. Mij lijkt cakejes lekkerder, zonder botercreme omdat het zo klein is en je al zoet eromheen hebt zitten.



Ben er nog niet uit of ik het ga bestellen!

Het lijkt mij nogal droog, een cakeje met een laag zoetigheid eromheen…

Ach en nieuw is het sowieso al niet, cakeballetjes met chocolade eromheen aten wij al jaren in all-in resorts.