Cake/taart maken

Hoihoi,



Anne wilt als ze haar 6e verjaardag op school viert dat ik zelf taart maak en in punten verpak om uit te delen op school (samen met haar maken natuurlijk).



Laatst waren we in de speeltuin en toen kreeg ze een taartpunt van iemand met rose glazuur erover en zo kwam ze op het idee. Die mevrouw vertelde dat ze dat gekocht had bij de AH, prinsessentaart.

Ik ben bij de AH wezen kijken en zo n pak kost iets van 3 euro.



Nu ben ik aan het denken dat ik wellicht zelf zo n ‘taart’ kan bakken. Ik heb een springvorm waar ik cake in zou kunnen bakken (nog nooit daarin gedaan). Ik ben aan het denken om die dan door te snijden en te besmeren met aardbeienjam of zo en dan rose glazuur erover en met suikerstift op iedere punt haar naam en nieuwe leeftijd te schrijven.



Nu komt mijn vraag. Er zijn hier veel taarten mama s. Maar wie wilt mij goed op weg helpen met het bakken van deze taart. Alle info is welkom. Welke cakemix ik moet gebruiken, of er iets lekkerders is om als ‘vulling’ of topping te gebruiken…eender iets. Tips dat de cake goed lukt en ik niet met een kapotte bovenkant zit…zoiets allemaal.



Ik hoor het graag. 7 juli as moet ik op deze manier 29 punten klaar hebben ingepakt in doorzichtig inpakpapier. :shifty:

aangezien je in eindhoven woont mijn tip: ga even naar de Dommelse watermolen in dommelen.

Allereerst heb je daar heerlijk moscovisch gebak deeg wat eigenlijk niet kan mislukken. Tevens kan je daar je glazuur/ schrijfstiften kopen en vooral wordt je er ook erg goed geholpen.

Ik maak elk jaar op sophie’s verjaardag een slagroomtaart, en al mijn spullen komen altijd daar vandaan.

@knipoogje1983 wrote:

aangezien je in eindhoven woont mijn tip: ga even naar de Dommelse watermolen in dommelen.

Allereerst heb je daar heerlijk moscovisch gebak deeg wat eigenlijk niet kan mislukken. Tevens kan je daar je glazuur/ schrijfstiften kopen en vooral wordt je er ook erg goed geholpen.

Ik maak elk jaar op sophie’s verjaardag een slagroomtaart, en al mijn spullen komen altijd daar vandaan.




Heee, dat is een goeie tip…ik woon in omgeving eindhoven en uhmmm…ik woon bijna naast de watermolen in dommelen :wink: . Dat ik daar zelf niet aan dacht :wall: …dus die helpen me ook met tips enzo…tja ik kom er alleen eens om wat voor de hond te kopen. Weet wel dat ze dat allemaal hebben maar niet bij stilgestaan.

@mama van anne wrote:

@knipoogje1983 wrote:
aangezien je in eindhoven woont mijn tip: ga even naar de Dommelse watermolen in dommelen.

Allereerst heb je daar heerlijk moscovisch gebak deeg wat eigenlijk niet kan mislukken. Tevens kan je daar je glazuur/ schrijfstiften kopen en vooral wordt je er ook erg goed geholpen.

Ik maak elk jaar op sophie’s verjaardag een slagroomtaart, en al mijn spullen komen altijd daar vandaan.




Heee, dat is een goeie tip…ik woon in omgeving eindhoven en uhmmm…ik woon bijna naast de watermolen in dommelen :wink: . Dat ik daar zelf niet aan dacht :wall: …dus die helpen me ook met tips enzo…tja ik kom er alleen eens om wat voor de hond te kopen. Weet wel dat ze dat allemaal hebben maar niet bij stilgestaan.




haha, dan zou ik er zeker heen gaan, als je er bijna naast woont :slight_smile: ja ik vraag altijd om iemand die er wat meer van weet, want die mannen weten niet zoveel over taarten maken enzo :wink:

@knipoogje1983 wrote:

@mama van anne wrote:
@knipoogje1983 wrote:
aangezien je in eindhoven woont mijn tip: ga even naar de Dommelse watermolen in dommelen.

Allereerst heb je daar heerlijk moscovisch gebak deeg wat eigenlijk niet kan mislukken. Tevens kan je daar je glazuur/ schrijfstiften kopen en vooral wordt je er ook erg goed geholpen.

Ik maak elk jaar op sophie’s verjaardag een slagroomtaart, en al mijn spullen komen altijd daar vandaan.




Heee, dat is een goeie tip…ik woon in omgeving eindhoven en uhmmm…ik woon bijna naast de watermolen in dommelen :wink: . Dat ik daar zelf niet aan dacht :wall: …dus die helpen me ook met tips enzo…tja ik kom er alleen eens om wat voor de hond te kopen. Weet wel dat ze dat allemaal hebben maar niet bij stilgestaan.




haha, dan zou ik er zeker heen gaan, als je er bijna naast woont :slight_smile: ja ik vraag altijd om iemand die er wat meer van weet, want die mannen weten niet zoveel over taarten maken enzo :wink:




Hahhaa, die mannen vraag ik wel voor paardenbrok en hondenvoer…dan zal ik de cakespullen wel een mevrouw vragen :wink:

dat lijkt me een slim idee :slight_smile:

Ja, ik ben bij de watermolen geweest.

Ze hebben me erg goed geholpen en ik ben er wel al achter dat een taart geen slim idee was en ik beter cupcakes kon maken. Ik heb nu alles in huis :mrgreen: (op de eieren en boter na :wink: ).



De cakejes maak ik omdat ik volgende week dinsdag al moet gaan bakken en volgens mevrouw smaakt de taart donderdag dan niet meer zo lekker, dan is ie droog. Ik heb erg goed gepland (NOT) dat Anne de dag voor ze haar feestje op school houdt naar het ziekenhuis moet, dus ik dacht mooi heel woensdagmiddag vrij te hebben maar niet dus. Vandaar dat het cakjes zijn geworden…maar wel lekkere. Die kan ik dinsdag bakken, goed afgedekt wegzetten en woensdag versieren en inpakken…donderdag mee naar school en klaar is Mama :lol:



Petje af voor de taartenmama’s :clap: (ik stress hier al voor)



Mevrouw van de molen was wel zo vriendelijk dat als het niet zou lukken ik mocht bellen voor advies, dan sleepte ze me er wel doorheen…hihi

Zowel de taart als de cupcakes kun je heel goed van te voren invriezen :wink:



Cupcakes is wel gemakkelijker idd, alhoewel soms kost het nog wel meer tijd (ligt ook aan de hoeveelheid natuurlijk :wink: )



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

@Zonneschijn wrote:

Zowel de taart als de cupcakes kun je heel goed van te voren invriezen :wink:



Cupcakes is wel gemakkelijker idd, alhoewel soms kost het nog wel meer tijd (ligt ook aan de hoeveelheid natuurlijk :wink: )



:-* Liefs, Evelien :vlinder:




Hoihoi, tja dat wist ik weer niet dat invriezen, maar ja, helaas zou dat ook niet kunnen want ik heb maar een 3 laden vriezer en met alles wat er al inligt gaat dat ook niet lukken :think: .



Het gaat om 30 cupcakes (of dus 30 taartpunten). Maar ik heb leuke papiertjes ervoor in huis, rose met vlinders erop en de icing is rose, gele chocolade stift voor haar naam en leeftijd en chocolade vlinders die ik rechtop in de icing zet. Volgens mij wordt het wel leuk…hoop ik :shifty:

(zullen de jongens blij mee zijn :lol: )