Cake bakken

Hallo!!!

Ik ben morgen jarig en wil graag een cake bakken omdat een taart niet te betalen is hier. Ik woon in Ghana en je kunt hier niet alles zo gemakkelijk krijgen als in Nederland.

In elk recept voor cake staat dat er vanillesuiker in moet. Dat heb ik hier dus niet gevonden. Heeft iemand tips of ideeen wat ik ervoor in de plaats kan gebruiken of weet iemand of het zonder vanillesuiker ook te eten is.

Ik wil een chocolade cake maken en doe er dus wel cacao door. Ik weet ook niet of dat nog verschil maakt.

Alvast bedankt voor de reacties!!

Groetjes Maaike

Zonder vanillesuiker is het ook prima te eten hoor.

Je zou er eventueel verse vanille in kunnen doen, dan maak je als het ware je eigen vanille suiker :slight_smile:

kan prima zonder vanillesuiker… gebruik het zelf echt nooit.

Wat mijn oma altijd deed en wat ook een lekker smaakje geeft is een beetje geraspte citroenschil (ja de schil :lol: ).

Alvast gefeliciteerd en eet smakelijk :thumbup:

alvast gefeliciteerd!!

Je kunt de vanillesuiker gewoon weglaten. Je maakt een chococake en gewoon suiker is dan genoeg.

Als je normale cake had gemaakt had je ook een beetje vanillearoma bij het beslag doen. Is ook erruggg lekker!

Bedankt voor de tips.

Dan ga ik vanavond maar eens aan de bak. Dat is lang geleden, hopelijk lukt het :smiley:

Groetjes!!

Je kan voor een evt volgende keer ook zelf vanille suiker maken :slight_smile:

Dat is helemaal handig als je er zo moeilijk aan kan komen en het is waarschijnlijk ook nog goedkoper.

het standaard recept is:

• 500 gram witte basterdsuiker
  • Twee vanillestokjes

Neem een schone pot (liefst een weckpot) en vul deze met het suiker.

Snij met de vanillestokje open en schrap de zaadjes eriut (gebruik een goed en scherp mes!)

Daarna de stokjes in twee stukken snijden (meer kan evt ook)

De zaadjes en de stokjes bij de suiker en meng dit goed door elkaar.

Dit minimaal een week laten staan en af en toe door roeren.

Hoe langer je het laat staan, hoe beter de smaak wordt.

Dit kun je heel lang bewaren en als je wat van het suiker gebruikt, doe je gewoon weer wat nieuwe suiker in de pot :thumbup:

Ik weet ook niet of je hier wel vanille stokjes kunt krijgen :slight_smile:

Maar de cake is gebakken, hij ziet er erg mooi uit, dus vanavond zullen we zien of hij ook lekker smaakt :drool: Ik heb er nu al zin in, maar ik zal wachten tot de visite er is en mijn hub ook weer mag eten :slight_smile: