Pff, ik heb gewoon geen ideeen, onze Ralf kan zelf nog maar weinig. We hebben de hand- en voetafdrukjes inmiddels wel gehad, en foto’s wordt ook al voorspelbaar. Knutselen jullie wel eens een cadeautje met je kids, en zo ja wat? Heb ff ideeen nodig, er komt weer een opa-verjaardag aan :mrgreen: .
Laatst had iemand toch zo’n vierkant wit schemerlampje van Ikea laten beschilderen door de kindjes. Dat zag er erg leuk uit. Misschien weet iemand de foto nog te vinden.
Op een wit papier laten verven of vetkrijten. Daar knip je dan een hart of bloem uit (met de meeste kleuren) een strookje plak je om een waxine lichtje heen en met dubbelzijdig plakband (of een rolletje van plakband) plak je dat waxine lichtje in het midden van de bloem of het hart. Wil je het nog iets netter maken dan plak je het geheel nog op een mooi stuk gekleurd karton en knip je de vorm wat ruimer uit.
Op de onderkant kun je nog een wens of gedichtje schrijven en de naam natuurlijk.
het idee hierboven isl euk, maar waarschuw er dan wel bij dat ze het kaarsje niet aan kunnen steken…!!! Het cupje wordt dermate heet dat het mogelijk kan gaan schroeien… Brandgevaar dus!!!
schildersdoeken halen (action of kruidvat ofzo) en dan met vingerverf laten “beschilderen” of gewoon met kwast. Is hier altijd een groot succes geweest.
idd die kleine schilderdoeken zijn leuk.
kan je ook bij de etos halen, zit er al verf bij (is canvasdoek) altijd een succes
Dat schemerlampje hadden wij gemaakt op advies van iemand :inlove:
Lamp is te koop voor 3.99 euro bij de ikea (zonder peertje) en de verf is acrylverf, dus wel snel schoonmaken als het geknoeid is. Waterverf zou ook wel kunnen, het wordt toch niet afgewassen met water of zo.
Een van de maartmama’s had porseleinverf in stiftvorm gekocht. Daarmee
een witte mok laten beschilderen door haar kids, en die gegeven als kado.
Die was echt leuk :thumbup:
Een t shirt laten kleuren/tekenen met textiel stiften of kussen sloop
glas verven/ tekenen
stoffen tas verven tekenen
Die beschilderde lampen zijn leuk :thumbup: !
Hoe heet die Ikea-lamp? Dan schrijf ik 'm op mn lijstje :thumbup: !
Wij hebben gedaan:
- een houten fotolijstje met vingerverf beschilderen en leuke dingetjes erop plakken (uit de crea winkel) en dan een zelf gemaakte tekening erin.
- een tas versieren met stofstiften, sokken voor opa
- een vel papier bestempelen en dan een cadeaudoosje eruit knippen en in elkaar zetten en dan wat snoepjes erin. (op internet een voorbeeld doosje gezocht)
- En natuurlijk toen ze heel klein was de hand-en voetafdrukjes
Een kop en schotel beschilderen ! Volgens mij hebben ze bij de HEMA zo’n pakket.
Ik lees weer erg leuke dingen. Ik zie mijn vader al met sokken aan die onze Ralf heeft bekladdert met textielstiften :lol: .
ik plak altijd een recente foto van julia op a5 karton en dan schrijf ik erop voor opa/ oma… dikke kus van julia… afhankelijk voor wie het is!
ze heeft nl nog alle oma’s en dan nog eens alle oma’s en opa’s… min twee opa’s trouwens. Dus zo fotoplaat valt vaak in de smaak, vooral omdat de overige familie dan ook meteen weer een update ziet van de kleine uk!
die sokken vind ik een erg leuk idee femke :lol: me schoonmoeder zou ze zo aandoen… :lol:
zucht… ik weet niet wat ik nu hier of in de huiskamer moet plaatsen…
Maar ik werd op dit topic gewezen. Lampje is leuk idee, maar kom niet meer bij ikea in de buurt… jammer…
een mok of bord laten beschilderen
schort of zakdoeken, theedoeken met textielstift laten betekenen
onderzetters maken door karton te laten kleuren en deze ze lamineren
@Paschal75 wrote:
Een kop en schotel beschilderen ! Volgens mij hebben ze bij de HEMA zo’n pakket.
Kan een kind die verf ook met de handen gebruiken?
Of beter van niet?
Ik heb met de meiden voor opa laatst zelf een slinger gemaakt! Van gekleurde papiertjes punten/driehoeken knippen, deze laten beschilderen door de kinderen en ik had er ook nog fotootjes op geplakt. Deze vast nieten aan een lang lint en je hebt een supercadeau!!
Teken een grote stropdas op enigzins stevig papier. Uitknippen en laat de jongens hem beplakken met kleine stukjes stof. Die kun jij knippen, maar dat kan Marijn ook al doen, lijkt me. Even een lintje of touwtje oid eraan zodat opa hem ook daadwerkelijk om kan doen. Was hier een groot succes, zowel voor opa als voor de meiden!
Veel leuke ideeen! Voor sommige is onze Ralf nog echt te klein en zou ik helemaal in mijn eentje zitten knutselen. Ik heb uiteindelijk het idee van textielstiften opgepakt en heb er witte servetten bij gekocht. Onze Ralf een beetje krassen, en daarna samen tekenen en schrijven. Hopelijk vindt opa het leuk (en anders heeft ie pech :mrgreen: ). Alleen jammer dat onze Ralf nog niet echt snapt wat ie met een stift moet doen, dus tijdens het krassen zat ie er ook meer op het servet te rammen, met als gevolg dat ik de punt uit de stift kon trekken :lol: .