Vorig jaar had ik wat kleinigheidjes voor de lange autorit. Ook de oppas had een tasje gemaakt. Dit viel erg in de smaak, ze hebben zich prima vermaakt, om de paar stops mochten ze iets uit het tasje.
Dit jaar wil ik dat weer gaan doen, iemand nog leuke suggesties? Vorig jaar had ieder een nieuw boekje, samen een nieuw filmpje (usb stickje met download, handig!) een watercomputerspelletje, een pezsnoepjesding en een pinypon (aanvulling op de camper die in de vouwwagen zit) Volgens mij nog wat, maar die dingen kan ik niet meer bedenken.
Dit jaar weet ik het niet zo. Zeker een leesboekje, spelletjes/kleurboekje en een pinypon en verder liep ik vast. Wil niet teveel rotzooi. Pezsnoepjes kan ik nergens meer vinden, dus heb ook niks meer aan die houdertjes. Een zaklamp hebben ze al. Zat te denken aan een verrekijker. Wat is er nog meer goedkoop, leuk prullaria voor onderweg?
Ik koop meestal een leuk doeboek, stickers, kleurboek. Een klein spelletje. Ze is ook gek op een simpel schrift en een pen. Dus echt spulletjes waar je een poosje mee bezig kunt zijn. Ik verdeel het over de reistijd, zodat ze zo nu en dan iets nieuws heeft. Als je alles meteen geeft, is ze er binnen een halfuur klaar mee.
Ik had vorig jaar ook een doeboek, tekengerei (zo’n leitje) en van mini-loco quiz-vragen.
Verder was de ipad mee en had hub een checklist gemaakt voor de oudste met de route uitgetekend. Elke keer als we op een checkpoint zaten, mocht hij een kruisje zetten en kon hij precies zien hoe lang de route nog was en waar we ongeveer zouden stoppen of hij een cadeautje uit mocht pakken. :thumbup:
Idd ook een doe of kleurboek, en idd verspreiden over de reis haha!
Hier gaat de tablet ook mee, dvd schermpjes ook, al hebben we die niet veel gebruikt op de reis toen.
Ik maak zelf altijd autobingo, vorig jaar heb ik hem ergens bij gekregen ook. De route op a4 maak ik ook altijd, kunnen ze aangeven tot waar we zijn en beetje inzicht in de reis. We gaan deze keer minder ver, dus heb minder nodig ook, scheelt ook haha!
Autobingo, raamstickers, luisterboek, leuke nieuwe CD…
autobingo
magnetische smartgame
zo’n ‘magisch’ tekenbordje
pocket loco
CD maken met leuke (kinder)liedjes
van die beestjes om op het raam te plakken
boekje met touwspelletjes en touw :inlove:
vakantieboek van bijvoorbeeld nijntje of bobo
schuifpuzzeltje
@elisaatje wrote:
autobingo
magnetische smartgame
zo’n ‘magisch’ tekenbordje
pocket loco
CD maken met leuke (kinder)liedjes
van die beestjes om op het raam te plakken
boekje met touwspelletjes en touw :inlove:
vakantieboek van bijvoorbeeld nijntje of bobo
schuifpuzzeltje
Thanks!
Wat is dat voor boekje met touwspelletjes? Ken ik niet!
Ik begrijp niet zo goed waarom er ‘kadootjes’ voor onderweg moeten worden gekocht?
Gezien de leeftijd van jouw kids kun je ze toch ook vragen thuis een rugzakje in te pakken met spulletjes waar ze graag onderweg mee spelen/zich kunnen vermaken? Of welke filmpjes ze zouden willen zien?
Hoe lang gaan jullie rijden overigens?
Hier vinden ze het leuk om viaducten te tellen/voor elk viaduct te ‘bukken’, te strijden wie het eerst ‘iets geels/groens/blauws’ ziet, een ballon door de auto te blazen, etc…En dat werkt erg goed voor de afstanden die ik regelmatig maak naar oma (2 uur heen…en dus ook weer terug, en de kids van 2 en 4 vermaken zicht prima, de oudsten van 10, 12 en 14 hebben andere interesses tegenwoordig :mrgreen: )
Anders zou ik gewoon zorgen voor af en toe een lekker snoepje/fruit/chips/iets anders dat ze graag eten/herkennen van thuis en de centjes bewaren om op vakantie uit te geven.
Het zijn ook niet echt “cadeautjes”. Het is meer dat je een nieuw kleurboek of doeboek koopt, omdat je kindje langer met iets nieuws bezig te houden is dan wanneer je alleen maar spulletjes van huis meeneemt. Hier altijd van beide wat. Even een ritje naar de Action en je bent voor een paar euro klaar, kleine moeite. Jij blij tijdens de lange rit en kindje blij!
Ik vind dat beter dan je kind bezig houden door het regelmatig vol te stoppen met snoep en chips. :roll:
Een ballon door de auto blazen? :shock: Is dat veilig?
Wij spelen vaak ik zie ik zie wat jij niet ziet, of vormen herkennen onderweg, automerken , vrachtwagens, bussen, buitenlandse nummerplaten tellen, wolken vormen bedenken, zelf verhaaltje verzinnen… Eh… Dat kost allemaal nix.
Vind trouwens die “checklist” erg leuk! Wil ik ff onthouden. Succes met de rit!
Ballon zou ik ook niet durven hoor en al helemaal niet als ik rijd! Ik kan me herinneren dat m’n moeder voor m’n zusje vroeger ook kadootjes kocht tijdens een lange autorit (bv naar Italie). Vorig jaar hadden wij een dvdspeler enSean mocht dan af en toe een filmpje kijken. Gaan we dit jaar weer doen denk ik.
Momenteel rijden wij nog niet ver, hooguit twee uurtjes. In die twee uurtjes krijgt ze een boekje, gaan we dingen aanwijzen. Ze heeft mijn oude mp3 speler met haar muziek erop en een filmpje is ook mogelijk.
Cadeautjes heb ik nog nooit aan gedacht eerlijk gezegd. Zou er zelf ook nooit opkomen.
Als kind gingen wij met vieren achterin naar Oostenrijk. Ik en mijn zusje waren zwaar autoziek. Dus mijn fantasie en mijn walkman (later discman) waren mijn afleiding en naar buiten kijken. Slapen kon ik toen niet. Heb me eigenlijk nooit verveeld. Wij deden ook spelletjes als bepaalde gekke kleuren auto’s tellen, ik-zie-ik-zie, mijn ouders noemden een plaats en zodra wij die op een bord zagen kregen we een punt. Mijn broertjes waren aan het lezen veelal, maar meer ook niet.
Kregen wij op vakantie altijd wel een doeboek inderdaad. En ook veel kleurplaten met nieuwe stiften/kleurpotloden of wat dan ook. En prikblokken, toverkrasblokken (bestaan die dingen nog?) en vouwblaadjes.
Snoep was er in overvloed, maar mijn moeder hield (zeker in de auto) de controle hierover. Maar ook altijd komkommer, appel en brood.
Wij rijden niet snel langer dan 2 uur, maar snoep krijgen ze sowieso niet van mij in de auto. Stuiter stuiter stuiter…
Checkpoints met een route vind ik een goed idee. Dat zou zoonlief fantastisch vinden.
Meestal zoekt hij zelf spulletjes bij elkaar om onderweg mee te spelen. Ik koop er eigenlijk nooit iets nieuws voor. Hij heeft al genoeg “rommel”.
Kleine meid is daarentegen moeilijker stil te houden in de auto.
Kleine meid: filmpjes kijken en muziek luisteren (met koptelefoon)
grote man: filmpjes krijgen, ds
beide: spelen op de i-pad.
Ik koop vaak wel per kind 1 of 2 kleinigheidjes als beloning voor goed gedrag. Verder pak ik van de bestaande speelgoedjes e.e.a. in en heb ik een leuk pakjes met kaartjes met allemaal spelletjes voor onderweg.
Wij zijn net terug en ik had voor tijdens de stop een bellenblaas. Is ook goed bevallen. Even lekker rennen buiten zorgt voor rustiger kids daarna.
@Mandala wrote:
een ballon door de auto te blazen, etc…
hoe moet ik dat voor me zien? klinkt mij nl gevaarlijk in de oren
Waarom cadeautjes? Gewoon omdat dat leuk is, hoeft helemaal niet veel geld te kosten. Het gaat gewoon om een leuk boekje of iets wat ze bezig kan houden. Het eetritme houd ik vrij normaal aan, geef liever een “cadeautje” dan weer snoep ofzo.
Een ballon door de auto blazen lijkt me idd niet zo veilig.
Checkpoints vind ik ook leuk!
Ik vraag me af waar ze verrekijkers verkopen, kunnen ze mooi vogels spotten en verre dingen, ook leuk op vakantie!
En het gaat hier om een rit van 12 uur en de volgende dag nog een uurtje of 3, dat is iets anders dan 2 uur heen en 2 uur terug.
Als kind kregen wij vroeger al kleinigheden onderweg op vakantie. In 2011 hebben wij ook kleinigheden gekocht voor de kinderen. Wat nieuws vermaakt ze gewoon iets beter tijdens een lange reis.
Dit jaar kopen we hooguit 1 cadeautje om onderweg uit te pakken aangezien we een portable dvd speler gaan kopen. Maar het zal ws een reisspelletje worden voor de oudste. De middelste maak ik blij met potloden en een kleurboek en de jongste…nog even verzinnen :mrgreen:
En ws kopen we nog een gezamenlijke dvd.
Ballon door de auto blazen? Klinkt leuk maar ook gevaarlijk. Zou niet in me opgekomen zijn
Ballon door de auto blazen?! :roll: