Cadeautjes voor de juf/meester?

Is het bij jullie normaal dat er bij het overgaan naar een andere klas, dus andere juf of meester, een cadeautje wordt gegeven aan de oude juf of meester?



Bij mij nu niet van toepassing (gelukkig want ik ben hoogzwanger en als ik ook nog voor een cadeautje uit moet! :frowning: ) omdat mijn zoon bij dezelfde meester blijft, maar ik las op een ander forum dat dat daar gebruikelijk was. Ik kan me niet herinneren dat ik dat ooit op de basisschool heb gedaan.



En voor welk bedrag? Daar hadden ze het over 5 tot 10 euro.

ik kreeg toevallig vanmorgen een briefje van school mee.

ze willen een cadootje halen voor de 2 juffen als herinnering aan afgelopen schooljaar.

met de vraag of iedereen 1 euro daarvoor wil geven, dan word het cadeau gehaalt door de contactouders van deze groep

Ik vind het soms te genant voor woorden waar kinderen mee aan komen zetten. Het is gewoon mijn werk.Ik ben ook blij met een zelfgemaakte tekening. Meestal krijg ik een roos, zeepje, een lief kaartje of zo.

En ik heb inderdaad ook een jaar gehad dat de ouders geld ingezameld hadden en dat ik het boek van Karel Glastra van Loon kreeg; de Passievrucht. dat vond ik een mooi cadeau.

Ik geef de juffen van Jelle meestal een lekker smeerseltje. Je hebt van die leuke miniverpakkingen. Ik geef er nooit meer dan een euro of drie voor uit.

Maar het is vreemd dat door al dat gegeef je ander ouders bijna verplicht ook iets te geven.

Hebben jullie dan ook nog ‘lerarenverjaardag’? Want op die dag krijgen ook alle leerkrachten al een kadootje. Ik denk trouwens dat ze bij onze school alleen met die lerarenverjaardag een kado geven, dus het valt weer mee.

groep 1 en 2 had wel een feest, waarop de juffen gezamenlijk hun verjaardag vierden.

maar volgens mij kregen ze toen gewoon bloemen vanuit de school

Ja…soms vieren we de verjaardagen samen met de andere kleuterjuffen, soms vieren we het apart. Maar dan vragen we meestal een cadeau voor school. Het geld wordt dan door iemand van de ouderraad ingezameld en die koopt dan in overleg met ons wat. Het staat overigens helemaal vrij hoor wat je geeft. En voel je niet verplicht om een afscheidscadeautje te kopen.

Hou het gewoon bij een tekening!

Helemaal gek wordt ik aan het einde van het schooljaar van al die bedelbrieven voor cadeautjes. Ik heb 5 kidneren op de basisschool. Alle leerkrachten vieren aan het eind van het schooljaar hun verjaardag. Bijna allemaal hebben ze 2 of 3 leerkrachten. Een euro per leerkracht dus reken maar uit. Vervolgens wordt er afscheid genomen van de leerkrachten; en jawel weer een euro per leerkracht. Nu was het dit jaar zelfs zo dat de groep 2 leerlingen die naar groep 3 gingen afscheid namen van de andere kleuters. En jawel of we even 2,50 euro willen neertellen. Natuurlijk hoef je niet mee te doen. Maar je wil je kind toch niet buiten de groep laten vallen. En wat dan nog het ergste is, komt de helft van de groep naast het gezamelijk cadeau ook nog eens met een boeket bloemen of een flesje wijn aan zetten.

Waar is de tijd gebleven dat een leuke tekening of een knutselwerkje met een fotootje nog voldoende was.

Die tijd kun jij weer laten beginnen! :wink:

Denk nou niet dat juffen de zelfgemaakte knutsels niet waarderen.

Ja hoor we knutselen er hier lustig op los. Maar daarmee ben ik nog niet verlost van al die goedbedoelde bedelbrieven voor een euro zus en een euro zo.

Nee, dat is zo… :expressionless:



Misschien moet je er eens iemand van de ouderraad op aanspreken?

Ik heb met mijn collega samen de laatste dag v school geshopt.

Ik had al de nieuwste schoolfoto van Chey-Ann en we liepen op winkelcentrum zuidplein. Voor diegene die dat niet kennen dat is een winkelcentrum in r’dam-zuid. 1 min lopen v sportpaleis Ahoy.



En we hebben bij de Xenos 2 prinsessen foto-lijstjes in t roze meegenomen. Hebben er een pasfoto v chey in gedaan en ingepakt.



Eind v groep 3 kijken we wel weer verder…



De juf v gr 2 was ook wel de liefste voor chey…juf willemijn.

Juf willemijn merkte t wel niet zoals ze zei, maar chey was idolaat van haar.



gr vicky