cadeautje kraamverzorgster

Onze eerste kraamhulp had net een nieuw puppie tijdens mijn kraamperiode dus ik heb voor haar een mega bos rozen gekocht en voor haar puppie een kraammandje gemaakt :mrgreen: Ze was vooral in tranen door het kraammandje voor haar puppie :lol:



Onze tweede kraamhulp hield wel van stappen, Mysteryland etc. dus hebben we voor haar de nieuwe DVD van Tiësto besteld. Vond ze helemaal te gek :thumbup:



Ik heb beide keren onwijs leuke en grappige gesprekken met hen gehad tijdens de kraamperiode en heb toen ook geprobeerd om een kadootje uit te kiezen dat bij hun interesse pastte.



@Danielle_M wrote:

Is het echt nodig om een kado te geven als iemand een paar dagen bij je thuis komt?


Nee hoor, moet je denk ik alleen doen als het voor jou goed voelt. Is nooit een verplichting. Ik heb zoveel gehad aan mijn kraamhulp, allebei de keren. Kon echt genieten van t hele gebeuren, mede dankzij hun hulp.

Bij Lara een bos bloemen en een doos Merci. En bij Nina, een handoek met daarop geborduurd ‘bedankt en onze namen’, dit samen met een washandje en lekkere douchegel.

Wij hadden een dikke bos rozen van de kwekerij…En daarbij een gips afdruk van ryan zn voetje :inlove: Geboortekaartje had ze daar voor al gehad.



We hebben erg veel aan haar gehad!

Ik heb een doosje Merci gegeven met een foto van haar en Damian en een geboortebedankje. Ze vond het erg lief, maar zei wel dat het niet had gehoeven.



Als er een tweede komt, dan ga ik kijken of ik haar weer kan krijgen. Ik heb zoveel aan haar gehad. Maar ja, dat ligt er aan wanneer een eventuele tweede komt, want mijn kv was ook al 55 jaar.

Hier een super kraamhulp, ondertussen een hele goede vriendin





Het is een lekkere snoeperd dus heb een mand gemaakt met allerlei verschillende snoep en chips dingen. Ook nog mooi zilverlijstje met foto van hun samen en natuurlijk een kaartje… Oja en van kleine baas een mooi boeket bloemen…

een kaartje met foto van haar en Ella, en een waardebon van een parfum winkel.

Ik heb (helaas) niets gegeven.



De eerste kraamvrzorgster ging vroegtijdig weg en heb ik niets kunnen geven, terwijl ik haar verschrikkelijk dank baar ben.

De 2e die kwam gaf ik bij voorbaat niets omdat ik met haar absoluut niet kon opschieten.

Een raamposter van Plint: “wat is geluk”

Je moet er van houden, maar ik vond het heel passend.

met l.yann was het bijna (uhh 1,5 maanden voor) kerst dus ze heeft een groot glas met kaars en kerstversiering gekregen, met een foto van haar met l.yann in een lijstje en een geboortekaartje voor haar verzameling…



als ik het zo schrijf lijkt het reuze veel maar viel wel mee :wink:

bij de eerste een boekje met gedichtjes erin over baby’s met een foto van onze zoon

en een envelop erbij ze ging de dag na ons op vakantie dus hebben we haar daarom geld gegeven anders waarschijnlijk bloemen.



bij de tweede een tuinbon omdat ze net een nieuw huisje had en haar balkon mooi wilde maken.



en bloemen( dit was een weddenschap als zij het voor elkaar kreeg dat onze zoon haar bij de naam noemde kreeg ze iets extra’s van ons en dat lukte haar op de laatste dag zei onze zoon haar naam nou ja sdoort van dan)



en nee je hoeft geen cadeautje te geven maar is wel leuk

toevallig waren het allebij lieverds

en of topic in een restaurant geef ik soms wel en soms geen fooi ligt er aan of ik lekker gegeten heb en de bediening goed was

Geloof niet dat wij iets gegeven hebben. Wat schoen ook zegt: ze worden al betaald voor hun werk en ik vind het dan ook niet nodig. Ik krijg ook niets als ik mensen “help” tijdens m’n werk (werk nu even niet, maar toen ik werkte kreeg ik echt niets hoor… zelfs niet als je hun dak boven hun hoofd redde… letterlijk :wink: ). Als het “liefde werk, oud papier” zou zijn, zou ik er anders over denken.

Ik heb mijn sm een appeltaart laten bakken en deze heb ik leuk ingepakt met een geboorte kaartje erbij en heel hartelijke dank.



mijn zusje is kraamhulp en wordt indd ook verspoeld met douchespul en bloemen ed. het wordt wel gewaardeerd maar je kan het overdrijven vind ik.



hangt er denk ik ook vanaf hoe goed het klikte met de kraamhulp, ze is toch een groot x aantal uren bij je in huis tijdens een hele mooie en intieme periode dus kan me voorstellen dat mensen haar willen bedanken.



zelf vroeg ze trouwens of ze een foto van mij en mijn pasgeboren zoon mocht hebben; ze hield zelf een plakboek bij van al haar gezinnetjes!



na 2 weken kwam ze het bakblik terugbrengen, wat echt niet had gehoeven zeiden we nog, gelijk ff bakkie gedaan en de kleine weer bewonderd.



tis dat ik dit x mijn zusje graag als kraamhulp zou willen anders zou ik haar weer vragen want ze heeft ons erg goed geholpen en straalde zo veel rust uit echt heerlijk!

Hier een geboortekaartje, doosje Merci en een bos bloemen.

Doen we deze keer gewoon weer, denk ik…

Ik had bloemen willen geven en ook wat douche spulletjes.



Heb de douchespulletjes zelf gehouden en de bloemen zijn naar mijn verloskundige gegaan.



Omdat ik 4 kraamhulpen heb gehad op een week tijd.

Echt niet leuk dus :cry:

Hier ook een bos bloemen gegeven…

Ik had er nog nooit over nagedacht, maar als ik dit zo lees worden kraamverzorgsters overspoeld met cadeaus.



Ik geloof absoluut dat je je kraamverzorgster heel dankbaar bent! Ik had er gewoon nooit zo over nagedacht hoe je dan die gene wil bedanken

Hier één kraamverzorgster echt een enorme bos bloemen, en een andere alleen een doosje chocola. Nr één had echt zoveel voor ons betekend! De ander was oké, maar ook niet meer dan dat. En eigenlijk vind ik dan dat ze ook salaris krijgt, maar ja, dat voelt ook weer zo l*llig.

Wij hebben de kraamverzorgster een pandorabedeltje gegeven & een foto van B.ram & de hond (ze was heeelemaal weg van onze hond):d

Het was echt een :thumbup: kraamverzorgster, hebben zoveel aan haar gehad (ze had 1 dag vrij & belde een paar keer die dag hoe het ging)…

wij hebben een kerst stol en een bos bloemen gegeven…



ze kwam zelf op haar laatste dag nog aan met kado’s voor me beide dochters… nu bij dit kindje ga ik zeker me voorkeur weer aangeven om haar te krijgen:-)